Beantwoord

Afwijzing claim ace verzekering

• 16 februari 2017
  • 6 reacties
  • 209 Bekeken

Ik heb bij jullie een abbonoment met verzekering afgesloten. Nu heb ik mijn telefoon laten vallen en hierdoor is het scherm en achterkant beschadigd. Ik heb dit proberen te claimen bij ace maar mijn claim is afgewezen met het volgende bericht:

Aan de hand van de door u verstrekte informatie over het schade-incident hebben wij kunnen vaststellen dat de diefstal van of de schade aan uw apparaat heeft plaatsgevonden in een situatie waarbij aannemelijk is dat u* zich bewust was van het risico op diefstal of schade. Desondanks heeft u* verzuimd maatregelen te nemen om diefstal of schade te voorkomen, terwijl dat redelijkerwijs wel mogelijk was. Als gevolg van dat verzuim heeft de diefstal of schade kunnen optreden. In overeenstemming met de algemene verzekeringsvoorwaarden van ACE, paragraaf 5.1 'Verzekeringsuitsluitingen' onder 9, kunnen wij daarom uw claim niet toekennen. (* Met 'u' wordt tevens bedoeld degene aan wie de verzekeringnemer toestemming heeft gegeven om het apparaat te gebruiken.)

Nu weet ik dat ik niet de meest handige persoon ben maar juist daarom heb ik een verzekering afgesloten???!!!
icon

Beste antwoord door Thalina 17 februari 2017, 11:44

Hoi Wahid,

Begrijpelijk dat je ervan baalt dat je toestel beschadigd is! Had je de reactie van Hugo toevallig al gelezen? Heb je al contact met ACE gehad over jouw claim en deze afwijzing? Je kunt eventueel ook een klacht indienen bij ACE. Je kunt ze hierover bellen via 03 4846 2813 of mailen naar klacht.ace@dynasure.eu.

Als ik in de tussentijd nog iets voor je kan betekenen, hoor ik het graag!
Bekijk origineel

6 reacties

Badge +5
Heb je al aangegeven hier niet mee akkoord te gaan? Wat kreeg je toen als reactie? Verzekeraars zijn wel vaker in eerste instantie stug, dus wie weet nogmaals proberen.

Mocht je echt ervan overtuigd zijn dat je gelijk hebt en geen gehoor krijgen, dan kun je de kwestie misschien aan je rechtsbijstandverzekering voorleggen. Indien je die hebt natuurlijk. Die kunnen goed beoordelen of het inderdaad zin heeft om hier mee aan de slag te gaan of niet.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Wahid,

Begrijpelijk dat je ervan baalt dat je toestel beschadigd is! Had je de reactie van Hugo toevallig al gelezen? Heb je al contact met ACE gehad over jouw claim en deze afwijzing? Je kunt eventueel ook een klacht indienen bij ACE. Je kunt ze hierover bellen via 03 4846 2813 of mailen naar klacht.ace@dynasure.eu.

Reputatie 1
Ik zie het alweer Dynagroup. Dat zijn dezelfde achter Dynafix Daar wordt je niet vrolijk van.
één en alklachten over deze organisatie, en alle providers werken met deze lui.
https://twitter.com/search?q=Dynafix&src=typd
Ik heb contact gennomen en op de meeste botte manier te horen gekregen dat ik het moest accepteren...... Ik heb vandaag een klacht gestuurd naar hun. Bizaar dat je een verzekering afsluit om vervolgens niet gedekt te zijn tegen val of stootschade...
Hoi Wahid,

Graag zorgen dat ze mijn claim accepteren zou fijn zijn!
Reputatie 7
Badge +20
Hey Wahid,

Jammer dat je deze ervaring met ze hebt en goed dat je er gelijk weer achteraan bent gegaan door een klacht in te dienen!

Ik zou sowieso afwachten wat zij je te vertellen hebben over jouw klacht en duimen op een goede uitkomst. Als dit echter geen bevredigend antwoord is kun je je nog wenden tot Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid), Postbus 93257, 2509 AG Den Haag. Dat is een overkoepelend instituut dat jou verder kan helpen met jouw claim en klacht.

Laat je ons weten hoe alles verloopt en of wij je nog ergens bij kunnen helpen?

Reageer