Beantwoord

Algemeen camera probleem Iphone 5c

  • 4 februari 2016
  • 3 reacties
  • 197 Bekeken

Ik heb een tijd geleden de Iphone 5c bij mijn abonnement aangevraagd. Ik was erg tevreden met de telefoon tot dat de camera uit het niets het niet meer begon te doen. Ik zag alleen een zwart scherm en soms een heel wazig beeld als ik mijn camera app opende.

Ik heb meerdere keren de OS gereset en andere informatie maar niets leek te werken. Ik heb ook lange tijd op google lopen rondneuzen om te kijken of het bij meerdere mensen zijn voorgekomen. Ik ben altijd netjes met mijn telefoon om gegaan dus het kan zeker niet door vallen of stoten komen.

Na wat onderzoek heb ik erg veel topics op internet gevonden (zie onderin topic) met mensen die hetzelfde probleem hadden met hun nieuwe Iphone 5c en s toestellen. In bijna alle reacties (ook van professionele telefoon reparateurs) kwam de reactie dat het dan wel echt een hardware fout moet zijn. Naar aanleiding hiervan ben Ik afgelopen maandag naar de T-Mobile store geweest om mijn telefoon te laten repareren.

Zie ik vandaag een mailtje van Dynafix dat ze zeggen dat de hardware fout waarschijnlijk door vallen en stoten komt en onherstelbare schade heeft, mijn garantie de schade niet dekt en ik drie opties heb. Of een nieuwe Iphone aanschaffen en 366,85 betalen of 36,30 euro betalen voor alleen de 'onderzoekskosten' dat mijn telefoon meer schade heeft gebracht dan goed of dat ik niks betaal en ze op 'milieu vriendelijke wijze' mijn telefoon zullen verwerken.

Ik vind dit niet kunnen, er staat bij de reparatie voorwaarde van T-Mobile dat hardware fouten onder de garantie valt. En de claim van Dynafix/T-Mobile dat ik zelf die hardware fout heb veroorzaakt door vallen en stoten (wat dus niet waar is) wordt ontkracht door het feit dat het wel heel toevallig is dat al die mensen precies dezelfde fout hebben als ik en ze allemaal ook zeggen dat het uit het niets gebeurde net zo als bij mij.

Ook kreeg ik van de mensen van Dynafix een foto terug waarbij de lcd in de linker boven hoek los was van het achterkantje. Het is belachelijk dat zij mij daar van beschuldigen want de medewerker bij de T-Mobile shop had mijn telefoon in haar handen en schreef alles op wat er mis wat met mijn telefoon. En zo iets als een los lcd scherm had ze zeker moeten opmerken.

Ik zou graag antwoord willen hebben van T-Mobile medewerkers die mij kunnen helpen met mijn probleem. Ik kan me helaas geen nieuwe telefoon veroorloven en ik vind dit niet kunnen aangezien het toch duidelijk een standaard hardware fout is dat wel onder de T-Mobile garantie zou vallen.

Met vriendelijk groet,

Lev

Hieronder de topics van mensen met dezelfde problemen als ik. Ook zij zeggen dat het uit het niets gebeurde.

http://forum.iculture.nl/f18/bellen-internet/f115/providers-belgie/f144/telenet/140353-camera-iphone-5-werkt-niet-meer.html
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1666544
https://forum.t-mobile.nl/apple-444/iphone-5s-camera-werkt-vaak-niet-245678
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1567343
https://discussions.apple.com/thread/5527395?tstart=0
https://discussions.apple.com/thread/5357081?start=0&tstart=0
https://discussions.apple.com/thread/7026635?start=0&tstart=0
http://forums.imore.com/ask-question/321362-back-camera-flashlight-not-working-iphone-5c.html
https://www.ifixit.com/Answers/View/205228/iPhone+5c+Rear+Camera+and+Flashlight+Failure
https://www.reddit.com/r/iphone/comments/2sbucq/iphone_5_camera_screen_is_just_black_how_do_i_fix/
http://www.any-data-recovery.com/tips/iphone/iphone-camera-wont-work-how-to-fix.html
http://www.howardforums.com/showthread.php/1844245-iPhone-5-Camera-and-Flashlight-not-working-I-need-a-repair-replacement-what-to-do
http://forums.digitalspy.co.uk/showthread.php?t=1828682
http://forums.imore.com/ios-7/266494-camera-flashlight-not-working-ios-7-a.html
icon

Beste antwoord door Thalina 5 februari 2016, 15:54

Hoi LevArnhem,

Wat vervelend om te lezen dat je het niet eens bent met de uitkomst van de reparatie!

Ik kan helaas vanaf hier niet bepalen hoe Dynafix tot deze conclusie is gekomen, maar we vertrouwen volledig op hun expertise. Zij zijn een volledig onafhankelijke reparatieservice. Je kunt natuurlijk wel een second opinion aanvragen bij een door de fabrikant erkend reparatiecentrum. De voorwaarden hiervoor kun je vinden op onze pagina over de uitleg van het wettelijke herstelrecht. Mocht hier een andere conclusie uitkomen, dan komen de kosten van de reparatie alsnog voor onze rekening.

Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid. Mocht je nog vragen voor ons hebben of iets anders willen weten, dan hoor ik dat graag!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi LevArnhem,

Wat vervelend om te lezen dat je het niet eens bent met de uitkomst van de reparatie!

Ik kan helaas vanaf hier niet bepalen hoe Dynafix tot deze conclusie is gekomen, maar we vertrouwen volledig op hun expertise. Zij zijn een volledig onafhankelijke reparatieservice. Je kunt natuurlijk wel een second opinion aanvragen bij een door de fabrikant erkend reparatiecentrum. De voorwaarden hiervoor kun je vinden op onze pagina over de uitleg van het wettelijke herstelrecht. Mocht hier een andere conclusie uitkomen, dan komen de kosten van de reparatie alsnog voor onze rekening.

Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid. Mocht je nog vragen voor ons hebben of iets anders willen weten, dan hoor ik dat graag!
Hoi Thalina,

dankjewel voor je reactie. Ik ben vandaag langs de T-Mobile winkel in Arnhem geweest en heb daar met een medewerker gesproken. Hij vertelde mij dat hij vaker mensen in de winkel heeft gehad met dezelfde probleem als ik en dezelfde telefoon.

Ik vind dit wel heel erg toevallig en daarom ben ik het echt niet eens met Dynafix. Ik kan wel 38 euro gaan betalen om me telefoon (ongeprepareerd) terug te krijgen en voor een second opinion te gaan. Maar als zelfs medewerkers van T-Mobile kunnen beamen dat dit probleem veel vaker voor komt en het dus wel een hardware fout van de fabricant moet zijn. Dat dit gewoon binnen de garantie valt en ik recht heb of op reparatie of vervanging van mijn toestel.

Ik begrijp dat u daar niet iets kan doen maar ik had gehoopt dat iemand hier van T-Mobile toch wel enig druk kan uitoefenen aangezien ik een abonnement heb bij jullie en niet Dynafix.

Toch bedankt voor je reactie.


Met vriendelijk groet,

Lev
Reputatie 6
Badge +15
Hi Lev,

Ik snap dat je flink baalt van deze situatie Lev! Maar zoals Thalina al aangaf vertrouwen wij op de expertise van Dynafix. Wanneer je het niet eens bent met hun dan kun je kunt in dit geval het beste een klacht bij Dynafix zelf indienen.

Zij behandelen namelijk hun eigen klachten, wij staat hier niet tussen. Op deze pagina kun je zien hoe je het beste contact met Dynafix kunt opnemen.

Ik heb je verder nog een privébericht gestuurd met wat meer informatie. Ik zie je reactie tegemoet!

Reageer