Beantwoord

Ander IMEI-nummer na reparatie. Hoe zit dit met Garantie?

• 3 februari 2018
  • 4 reacties
  • 2166 Bekeken

Hallo T-Mobile
Ik had op 1 april 2017 de Huawei mate 8 gekregen en altijd netjes mee omgegaan.
Nu had ik vorige week ineens dat mijn wifi het niet meer deed was met geen mogelijkheid meer aan te zetten.
Dus ik had hem via Huawei op laten halen voor reparatie want het bleek dat de wifi antenne kapot was gegaan.
Snap nog niet hoe het kan want de telefoon is nooit gevallen en zit altijd in een hoesje maar ok hij is dus gehaald en gerepareerd. Ze hebben een boardswap gedaan zoals ik kon lezen op de site van Dynafix.
Nu krijg ik maandag mijn telefoon terug maar deze heeft dus een nieuw imei nummer gekregen.
Ik vraag me nu dus af in hoeverre dit invloed heeft op mijn Garantie want ik heb van Huawei de vip-service gekregen met 3 jaar garantie.

Ik maak me ook best wel een beetje zorgen of ik überhaupt mijn eigen telefoon wel terug krijg of dat dit een ander toestel is. Aangezien de telefoon afgelopen donderdag is gehaald en gisteren al klaar was en ik hem maandag al weer terug heb. Aangezien Dynafix niet zulke goede recensies heeft maak ik me daar wel een beetje zorgen over. Kunnen jullie me hier meer informatie over geven.

Met vriendelijke groet
Prescilla
icon

Beste antwoord door Bas 5 februari 2018, 14:26

Hey Prescilla,

Goed dat je wat meer duidelijkheid wilt over je garantie! Ik heb daarom meteen de algemene voorwaarden Huawei VIP Service nagekeken. Hier zie ik staan dat Huawei een "3 dagen repairservice" aanbiedt, waarin ze aangeven je smartphone te herstellen binnen 3 werkdagen. Ik ga er dan ook vanuit dat dit de reden is waarom je de telefoon zo snel weer thuis krijgt geleverd (ik zou juist enorm blij zijn met de snelheid)! :D

Je garantie blijft verder gewoon geldig voor de volledige 3 jaar na aankoop van je toestel (2 jaar fabrieksgarantie + 1 jaar extra garantie). In ons systeem zie ik staan dat je de telefoon op 1 augustus 2017 in ontvangst hebt genomen. Dit zou betekenen dat je garantie doorloopt tot 1 augustus 2020, ook na een boardswap. Zoals CrisTien al goed aangeeft wordt er bij een boardswap het binnenwerk van de telefoon vervangen. Het is dus niet zo dat je een andere telefoon krijgt, maar ze vervangen het kapotte onderdeel aan de binnenkant.

Ik hoop dat je hierdoor wat minder bezorgd bent en dat je snel weer kunt genieten van je telefoon! ;)

Mocht je nog vragen hebben, laat het ons gerust weten, we helpen graag.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Goedemiddag,
Boardswap betekend dat het inwendige van je telefoon is veranderd. en dus ook het IMEI nummer.
Het kan ook zomaar een geheel andere telefoon zijn. Hoe het nu met je garantie zit weet ik echt niet maar ik denk dat je garantie gewoon zal doorlopen.
Goedemiddag,
Boardswap betekend dat het inwendige van je telefoon is veranderd. en dus ook het IMEI nummer.
Het kan ook zomaar een geheel andere telefoon zijn. Hoe het nu met je garantie zit weet ik echt niet maar ik denk dat je garantie gewoon zal doorlopen.

Dank voor je antwoord Cristien
Ik had inderdaad zoiets al gelezen dat het binnenwerk van de telefoon dan vernieuwd zou worden.
En lees ook zoveel slechte berichten over Dynafix dus ja maak me toch wel een beetje zorgen wat betreft de telefoon en de eventuele garantie. Hoop dat een van de moderators van T-Mobile mij nog een antwoord kan geven op deze vraag. Want ik wil natuurlijk mijn eigen telefoon terug en niet dat het straks een is van een ander persoon die ouder is dan de mijne want die is nog geen jaar oud. Heb Huawei ook al dit bericht gestuurd maar hun klantenservice is in het weekend gesloten.

Groet Prescilla
Reputatie 4
Badge +13
Hey Prescilla,

Goed dat je wat meer duidelijkheid wilt over je garantie! Ik heb daarom meteen de algemene voorwaarden Huawei VIP Service nagekeken. Hier zie ik staan dat Huawei een "3 dagen repairservice" aanbiedt, waarin ze aangeven je smartphone te herstellen binnen 3 werkdagen. Ik ga er dan ook vanuit dat dit de reden is waarom je de telefoon zo snel weer thuis krijgt geleverd (ik zou juist enorm blij zijn met de snelheid)! :D

Je garantie blijft verder gewoon geldig voor de volledige 3 jaar na aankoop van je toestel (2 jaar fabrieksgarantie + 1 jaar extra garantie). In ons systeem zie ik staan dat je de telefoon op 1 augustus 2017 in ontvangst hebt genomen. Dit zou betekenen dat je garantie doorloopt tot 1 augustus 2020, ook na een boardswap. Zoals CrisTien al goed aangeeft wordt er bij een boardswap het binnenwerk van de telefoon vervangen. Het is dus niet zo dat je een andere telefoon krijgt, maar ze vervangen het kapotte onderdeel aan de binnenkant.

Ik hoop dat je hierdoor wat minder bezorgd bent en dat je snel weer kunt genieten van je telefoon! ;)

Mocht je nog vragen hebben, laat het ons gerust weten, we helpen graag.
Dank je voor je reactie Bas
ik heb net de telefoon terug en hij werkt weer naar behoren en is inderdaad dezelfde telefoon alleen met een nieuw binnenwerk. Ben er blij mee dat de service zo snel is en dat het op deze manier is opgelost. Fijn om te lezen dat ik mijn garantie gewoon behoud.
Mijn nieuwe abonnement ging op 1 augustus in maar had de telefoon al op 2 april binnen gekregen omdat ik een verlenging had gedaan van 2 jaar. Dus heb de telefoon al ietsjes langer.

Nogmaals dank voor de uitleg en de reactie
met vriendelijke groet Prescilla

Reageer