Beantwoord

Beëindiging verzekering Proassist

Beste Meneer/ Mevrouw

In september van dit jaar heb ik mijn nieuwe iPhone 6 mogen ontvangen. Ontzettend blij was/ ben ik natuurlijk met dit toestel. Uiteraard heb ik tijdens het afsluiten van mijn abonnement ook meteen een nieuwe verzekering afgesloten. Tot mijn verbazing kreeg ik te maken met de verzekeringsmaatschappij ACE. Voordat ik mijn iPhone 6 kreeg heb ik ook al abonnementen gehad voor mijn iPhone 4 en iPhone 5. Deze werden altijd verzekerd door Proassist. Tijdens het afsluiten van mijn nieuwe abonnement ben ik vriendelijk geholpen door de jongeman en heeft hij mij netjes uitgelegd dat t-Mobile tegenwoordig zaken doet met ACE en niet meer met Proassist. Tevens heeft hij netjes de nieuwe verzekering afgesloten en mijn oude Proassist verzekering beëindigd. Ik kon dus weer met een goed gevoel op pad.

Nu zie ik tot mijn verbazing dat er vandaag (27-11) wederom 36,24 Euro is afgeschreven van Proassist. Uiteraard ben ik meteen naar de t-Mobile shop gegaan om te vragen hoe dat dit kan. Volgens de medewerker hadden ze tijdens het afsluiten van mijn abonnement netjes de verzekering opgezegd en had het waarschijnlijk te maken met een laatste afrekening. Toch verzocht hij mij nog om voor de zekerheid even te bellen met Proassist. Dit heb ik gedaan en tot mijn verbazing werd ik ronduit onbeschoft behandeld aan de telefoon. Ik kreeg te horen dat t-Mobile nooit verzekeringen stop zet bij Proassist en dat ik zogezegd kon fluiten naar mijn geld. Na een moeizaam gesprek kreeg ik een aantal gegevens doorgestuurd waaronder het polisnummer en debiteurennummer met het verzoek om het zelf maar schriftelijk op te zeggen. Toen ik vriendelijk verzocht om het geld op mijn rekening terug te storten werd de lijn zonder pardon verbroken.

Nadat ik nog even mijn boekhouding erop na geslagen had bleek dat de gegevens die ik doorgespeeld kreeg helemaal niet overeenkwamen met het debiteuren- en polisnummer dat ik in mijn bezit heb.

Nu heb ik dus 4 jaar netjes mijn verzekering betaald, nog nooit een beroep hoeven doen op mijn verzekering en wordt er als afsluiting ook nog eens voor 3 maanden extra geld afgeschreven voor een verzekering waarvan ik niet eens meer in het bezit ben van de telefoon. Nu heb ik dus al 3 maanden netjes mijn verzekering voldaan bij ACE voor mijn iPhone 6 en heb ik ook nog eens vooruit betaald voor 3 maanden voor een iPhone 5.

Als ik had geweten dat Proassist zo moeilijk deed had ik uiteraard zelf actie ondernomen en voor de zekerheid mijn verzekering zelf opgezegd. Maar omdat de jongen tijdens het afsluiten van mijn nieuwe abonnement mij ervan had verzekerd dat alles netjes werd geregeld achtte ik dit niet noodzakelijk. In de 8 jaar dat ik klant ben bij t-Mobile ben ik namelijk altijd netjes geholpen en hebben jullie mijn abonnementen netjes verzorgd. Ik loop nu echter wel rond met een naar gevoel betreffende de afhandeling rond Proassist.

Graag verneem ik jullie reactie.
icon

Beste antwoord door Razza 29 november 2014, 14:11

Hoi Danny,

Ik wil je allereerst welkom heten op het T-Mobile Forum.

Ik kan me goed voorstellen dat dit je een naar gevoel geeft. Dit is zeker niet de normale gang van zaken. Ik wil daarom ook mijn excuses aanbieden voor het feit dat je verzekering niet was stopgezet en dat je op deze manier te woord bent gestaan.

Heb je in tussentijd nog een brief naar Pro-Assist verstuurd om de verzekering alsnog stop te zetten? Wij hebben helaas geen inzage in de gegevens van Pro-Assist, dus kunnen wij je verzekering ook niet stopzetten.

Ik stuur je een privébericht met meer informatie.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +16
Hoi Danny,

Ik wil je allereerst welkom heten op het T-Mobile Forum.

Ik kan me goed voorstellen dat dit je een naar gevoel geeft. Dit is zeker niet de normale gang van zaken. Ik wil daarom ook mijn excuses aanbieden voor het feit dat je verzekering niet was stopgezet en dat je op deze manier te woord bent gestaan.

Heb je in tussentijd nog een brief naar Pro-Assist verstuurd om de verzekering alsnog stop te zetten? Wij hebben helaas geen inzage in de gegevens van Pro-Assist, dus kunnen wij je verzekering ook niet stopzetten.

Ik stuur je een privébericht met meer informatie.

Reageer