Belachelijk behandeld

• is een Top Poster
  • 7 reacties
Beste T-Mobile gebruikers,

Voordat je überhaupt nog ooit overweegt om bij T-Mobile te blijven hoop ik dat je dit verhaal leest!!!

Ik ben totaal geen klager maar heb deze ervaring nog nooit bij een telefoon maatschappij meegemaakt. Voordat T-Mobile zelf hun problemen oplost moeten we ze maar eerst via social media door het slijk heen halen, want anders ben je gewoon een zeurende klant voor hun.

Het verhaal vanaf het begin:

Ik ben al 2 jaar ongeveer klant van T-Mobile en had een sim only abonnement met alles unlimited. Binnen mijn gezin hebben nog 2 andere dit daarom betalen we 25 euro per maand althans dat zou moeten. We hebben dit gedaan in de winkel van T-Mobile in Oss bij de medewerker Bram. Er werd ons verteld dat de korting aangezet was maar wij hebben maanden lang teveel betaald. Hiervoor zijn we natuurlijk terug gegaan naar de winkel en hierdoor kregen wij (alsnog veel te weinig) een kleine korting op het aankomende factuur. Dit vonden wij al waardeloos, maar het erge moet nog komen.

Mijn telefoon ging stuk en ik wilde graag een nieuwe. Ik ben een Apple fan dus kocht een nieuwe IPhone xs en betaalde hem direct in de winkel in Oss. Na twee weken kreeg ik strepen in mijn beeldscherm en begon de display te flikkeren. Dit vond ik erg apart en ben ermee terug naar de winkel gegaan. Er werd mij toen vertelt deze op te sturen via hun omdat het onder garantie viel en dan zou ik binnen 2 weken een nieuwe IPhone xs krijgen. Na twee weken ging ik de telefoon ophalen en ik ontgrendelde hem en het was nog steeds dezelfde telefoon met dezelfde klacht, terwijl ze hadden gezegd dat het gemaakt was. (Allereerst zou ik al een nieuwe krijgen volgens verkoper bram). Dat terzijde zat ik nog steeds met een kapotte telefoon daar ging mijn 1100 euro. Verkoper Bram vertelde dat we hem nog een keer moesten opsturen. Dit is gebeurd en na een week kreeg ik een bericht dat er vochtschade is aangetroffen op de telefoon.

Dit is misschien moeilijk om te geloven alleen kan dit niet omdat hij nooit in de buurt is geweest van vocht en de telefoon nog niet 2 weken oud was. Nou komt het mooie van het verhaal nog namelijk: De vezekering. Ik kocht het toestel en heb toen een verzekering erbij genomen van Chubb partner van T-Mobile, hierdoor ben ik verzekerd tegen water, val en stoot schade.

Ik heb het verhaal in de winkel uitgelegd en verteld dat er geen waterschade zou kunnen zijn. Ik kreeg als antwoord ja meneer ik kan niets voor u doen. Je moet maar bij Chubb de nieuwe telefoon gaan verhalen. (ondertussen al 4 weken bezig terwijl ik een kapotte telefoon heb gekregen) Ik heb bij Chubb heel het verhaal vertelt en samen met een medewerker het formulier ingevuld. Dit verzoek werd afgewezen omdat er geen incident is plaatsgevonden en zij ook vertelde dat de fout bij T-Mobile zelf ligt. Ik was woest omdat er mij vertelt werd dat ik bij Chubb binnen 24 uur een nieuwe telefoon zou krijgen en ik hier niet voor niets voor betaal. Ik ben woest terug gegaan naar de winkel in Oss en vertelt wat Chubb had gezegd en hoe ze het nou voor me op gingen lossen. Er werd mij letterlijk geadviseerd door de T-Mobile medewerker Bram om de verzekering te flessen en te vertellen dat ik een glas water over mijn telefoon had gegooid. Ik vond dit al belachelijk maar achja ik heb ieder ding wat ze mij vertelde te doen gedaan.

Ik ben nu inmiddels bijna 5 weken verder en ben er helemaal klaar mee. Chubb vertelt dat de fout bij T-Mobile licht en daar kan ik geen claim meer bij indienen. Bij T-Mobile zijn ze natuurlijk ook niet thuis wanneer ze zelf op moeten draaien voor hun fouten dus ik ben letterlijk genaaid door ze!! 1100 euro kwijt en een bak ellende die ik heb moeten doorgaan. Hierdoor gaan we over tot de laatste twee opties: 1 het groot maken op social media om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk mensen het zien en T-Mobile daardoor extra klanten gaat mislopen. Wanneer T-Mobile dit niet oplost is er geen andere optie om zelf maar mijn eigen 1100 euro op te gaan halen bij de verkoper omdat deze simpelweg voor onzin betaald zijn.

Er is geen slechtere maatschappij dan T-Mobile en ik hoop dat je beseft wanneer je dit leest dat het een grote oplichtingsmaatschappij is!!

Groet,

Daan

15 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Goedemiddag,

Welkom op deze klant-helpt-klant community. Het is niet handig om jouw 06-nummer op een openbaar forum als username te gebruiken. Dit werkt spam en phishing in de hand. Een moderator zal dit voor je aanpassen.

Wat een verhaal. Het is niet tof als zo'n mooi, dure telefoon zo snel stuk gaat en je daardoor in de problemen komt. Dat dit opgelost moet worden staat buiten kijf. De door jouw opgesomde opties lijken mij daarbij niet handig en effectief. Als er werkelijk niets heeft plaatsgevonden waardoor er vochtschade kan zijn, dan zou je nog om een second opinion kunnen vragen. Dan is het inderdaad om af te wikkelen met T-Mobile in plaats van met Chubb. Mocht er wel degelijk waterschade zijn, dan is het de vraag in hoeverre dit onder de polisvoorwaarden valt en is het wel voor Chubb. Ik lees dat je het niet mogelijk acht das er vochtschade ontstaan is, dus dan zou ik voor een second opinion gaan. Nadeel; het toestel moet weer opgestuurd worden.

Je zou ook langs een Apple store kunnen gaan voor het defect, mits in de buurt natuurlijk. Zij kunnen eventueel ook met je meekijken wat mogelijk is bij een defect toestel.

Webcare kijkt mee op dit forum en kan in jouw dossier kijken wat er heeft plaatsgevonden en wat de mogelijkheden van T-Mobile zijn en zaken voor je in orde maken. Dit kunnen reguliere users niet, omdat ze niet in klantgegevens kunnen.
Reputatie 7
Badge +20
Beste @DaDee Als aanvulling op @TAVL Er is een #Support App van Apple. Ik heb daar erg goede ervaring mee! Vul je telefoonnummer in en ze bellen je onmiddellijk terug.
En dan is er ook nog een mogelijkheid om hulp te vragen bij Amac
Ik snap dat je er ziek van bent, daarom hoop ik dat je probleem snel wordt opgelost.
Veel succes!
Reputatie 5
Badge +5
Laat je telefoonnummer ook even uit de eerste reactie halen om misbruik tegen te gaan.
@TAVL mooi dat me nummer is veranderd. Ik heb al een klacht ingediend bij Chubb maar helaas is deze ook weer afgewezen. Ik kan werkelijk niets meer doen en ben simpelweg genaaid door T-Mobile. Vandaar dat ik het geld zelf maar moet gaan ophalen!
@CrisTien Ik heb al contact met Amac gehad. Die hebben mij vertelt wanneer er waterschade gevonden is dat zij niets kunnen doen. Ik kan bij T-Mobile 800 euro betalen om een nieuwe te krijgen met de optie omwisseling. Echter zeggen zij dat Chubb dit moet vergoeden maar natuurlijk zijn beide partijen niet thuis wanneer er betaald moet worden. Recht in eigen handen nemen is denk ik de enige optie die werkt in zo'n situatie!
Reputatie 7
Badge +7
Maar heb je een second opinion gevraagd bij T-Mobile of bij een ander reparatiebedrijf? Is dat toestel trouwens niet waterdicht?

Daarnaast zou ik rechtsbijstand in de hand nemen. Of als dat geen optie is kijken wat de opties zijn via bijvoorbeeld juridisch loket. Daarmee sta je sterker in het halen van jouw gelijk.
@TAVL Second opinion is ook al gevraagd maar zoals je al in mijn verhaal kon lezen kijkt T-Mobile amper wat er aan de hand is zolang ze maar geld verdienen. Ze hebben bij de second opinion ook gezegd dat er vochtschade is.

Ik dacht ook dat het toestel ook waterdicht is en dat staat ook op internet. Echter krijg je dan geen garantie, dit zou in mijn geval ook geen probleem moeten zijn want ben ook voor vochtschade verzekerd.

Wanneer ik rechtsbijstand moet inschakelen gaan er dadelijk weer maanden overheen.
Reputatie 7
Badge +7
Niet per sé. Het is niet gelijk een rechtzaak, maar kan wel helpen om druk te zetten en je te helpen met de juiste communicatie naar de juiste organisatie. Mocht het echt niet helpen, dan kan er altijd nog een rechtzaak komen. Maar laten we daar niet vanuit gaan.

Al verwacht ik dat webcare je in deze kan ondersteunen. Ze reageren vanzelf in dit topic. Meestal binnen 48 uur. Ondertussen blijven we graag met je meedenken.
@TAVL Ja vind het al super dat jij al meedenkt. Het enige positieve tot nu toe binnen T-Mobile! Hoe kom ik in contact met rechtsbijstand?
Reputatie 7
Badge +7
Daarvoor moet je verzekerd zijn en gaat via jouw verzekeraar. Anders kun je via het juridisch loket contact zoeken voor advies. Dat is volgens mij gratis.
@TAVL dan ga ik dat even doen hopen dat ik het opgelost krijg.
Reputatie 7
Badge +7
Toi toi toi. Lees graag wat het advies is en hoe het verder gaat. En waarschijnlijk heb je vandaag of morgen ook een reactie vanuit webcare.

Wat daarbij helpt is om via jouw forumprofiel je klantnummer te koppelen, zodat ze jouw case er gelijk bij kunnen pakken en ze jou gelijk van een antwoord kunnen voorzien of contact kunnen opnemen. Wel zo fijn.
@TAVL Zoals we T-mobile weer kennen laten ze niks van hun weten en denken hoppa weer 1100 verdient en iemand opgelicht. dan gaan we maar over op plan B en het in de winkel halen.
Reputatie 7
Badge +7
Heb je nog contact gehad met het juridisch loket over de meest handige stap? 🙂
@TAVL jazeker! die willen een kopie van de ingediende claim bij chubb, dan kunnen ze pas beslissen wat ze er mee kunnen.

Reageer