Vraag

Chubb de telefoonmaffia wel 95 euro laten betalen voor een defect toestel retour en geen leentoestel geven

• 15 augustus 2020
  • 3 reacties
  • 292 Bekeken

Ik heb schade aan mijn telefoon en dat heb ik 8-8-2020 telefonisch gemeld. Chubb T-mobile vertelde mij in het telefoongesprek dat ik een leentoestel zou krijgen wanneer ze mijn telefoon niet binnen 24 uur zouden kunnen repareren. Op 10-08-2020 is mijn claim geaccepteerd en in behandeling genomen en het toestel is opgehaald op 11-08-2020. Vervolgens krijg ik per mail te zien dat mijn telefoon de volgende dag word geleverd en ik eigen risico van 95 euro moet betalen. Er staat de volgende tekst bij: ‘ zoals gecommuniceerd’. Ik heb geen enkel berichtje ontvangen met uitleg over dat proces.Op 12-08-2020 betaal ik evengoed aan de deur zodat ik mijn gerepareerd toestel in ontvangt kan nemen. De koerier rijdt meteen weg en uiteraard dan pas pak ik uit en constateer dat ik een defect toestel heb gekregen waarvan de touchscreen niet werkt. Ik constateer ook dat dit niet mijn eigen toestel is, maar een ander toestel door het verschil in imei nummer. Mijn eigen toestel is zonder overleg vervangen voor een refurbished toestel. Ik heb destijds betaald voor een nieuw toestel, niet voor een niet naar behorende werkende of refurbished toestel. Ik ga hier uiteraard niet mee akkoord! De wetgeving schrijft voor dat je er vanuit moet kunnen gaan dat het toestel minimaal de gehele garantietermijn blijft werken. I Ik mail (ik heb geen telefoon) Chubb uiteraard met de situatie en uit mijn ongenoegen over de professionaliteit en transparantie dat ontbreekt in dit proces. Ik vraag hun ook om toelichting over het onderzoeksproces en waarom ik mijn eigen toestel niet heb gekregen. Op de site staat dat ze mijn mijn mail/claim binnen 4 uur oppakken. De volgende dag tot 13 uur gewacht en nog steeds geen reactie, waarop ik nogmaals met telefoon van mijn partner heb gebeld en krijg te horen dat de claim dan pas wordt doorgezet. Er wordt een ophaalafspraak gemaakt want de storing valt onder de garantie en moet gerepareerd worden. Ik snap verder niet wat ze er helemaal mee bedoeld en hoop dat ik binnen 24 uur geholpen wordt. Ik ben ondertussen al 6 dagen onbereikbaar.  Vervolgens bel ik vandaag einde dag weer, want ik heb nog steeds geen mail met info over mijn toestel met eventuele levering ontvangen. Ik krijg Joyce aan de lijn en zij kon mij ook niet veel vertellen. Ik leg mijn situatie uit vraag nogmaals naar wat er met mijn telefoon is gebeurd, dat kon ze mij ook niet vertellen. Vervolgens doe ik een beroep op mijn recht voor een leentoestel, dit is bij aanschaf van de verzekering verteld dat ik altijd bereikbaar daardoor blijf. Joyce geeft aan dat de telefoons die onder garantie vallen die gerepareerd moeten worden geen recht hebben op een leentoestel. Ik geef aan dat ze rekening moet houden met mijn eerste claim, want ik heb door fout van Chubb/Dynafix een defect toestel gekregen en daar heeft de 2de claim betrekking op. Ze geeft aan mij te begrijpen maar houdt voet bij stuk dat ik geen recht heb op een leentoestel omdat ik voor het pakket aan deur heb getekend. Wat ik ook erg vervelend vond is dat ze meerdere keren aangaf dat ik blij mocht zijn dat ik geen eigen risico voor de reparatie van dit toestel hoefde te betalen en het kosteloos wordt uitgevoerd. Hebben jullie medewerkers nou echt een lage IQ dat je niet kan inzien dat ik gedupeerde in deze situatie ben? We zijn inmiddels 144 uur verder en het weekend staat voor de deur en ik weet nog steeds niet wanneer ik mijn telefoon terug krijg. Mijn oma is onlangs overleden, ik heb 3 jonge kinderen, een fulltime baan en een ruime sociale omgeving. Binnen deze situatie heb ik erg veel moeite om contact met ze te onderhouden en al mijn afspraken lopen in de soep. Chubb heeft zich niet gehouden aan hun beloften en doet alsof zijn neus bloed! Ik kan al een week geen gebruik maken van mijn iPhone XS Max en ben gedupeerd door Chubb/ Dynafix door hun nalatigheid door het leveren van een defect toestel. Wat een klantonvriendelijke manier van werken. Ik kom mijn recht halen en laat het hier niet bij zitten! Ik heb al een melding gemaakt bij Consuwijzer en heb contact gehad met rechtsbijstand. Ik eis een transparante, deskundige en spoedige reparatie van mijn toestel en hier is een refurbished toestel voor uitgesloten! Jullie hebben mij te kort gedaan door geen (waardig) leentoestel te leveren en hier ga ik ook via Rechtsbijstand stappen voor ondernemen.

3 reacties

@Ozlemd Tja, chubb is in deze degene waar je moet zijn, zij zijn een verzekerings maatschappij waar jij door bemiddeling van TM een polis hebt afgesloten.

En voor verzekerde schade gelden andere normen dan voor garantie op het toestel, ze moeten een gelijkwaardig product leveren als je toestel niet meer te repareren is.

Zat er geen garantie op het probleem, had je al 95 euro eigen risico gescheeld.

Van de site van Chubb:

Indien ik een vervangend toestel ontvang, is dit een nieuw toestel?

Wanneer wij uw claim goedkeuren zullen wij te onzer beoordeling het apparaat repareren of vervangen door hetzelfde type apparaat of een apparaat met gelijkwaardige specificaties. Een vervangend apparaat kan ook een gereviseerd toestel zijn.

Reputatie 4
Badge +5

Het blijft lastig zo'n verzekering. Voor het afsluiten en als je er aanspraak op wil maken moet je goed de voorwaarden lezen, begrijpen en naar handelen. Ook daar heb je meer dan een laag IQ voor nodig. 

Zo is er onderscheid tussen een garantie reparatie en een schadeclaim. Alleen die laatste handel je met Chubb af. Bij garantie reparatie kun je geen aanspraak op de verzekering doen. Dat heeft de klantenservice je ook al uitgelegd.

Moraal van het verhaal. Zo'n verzekering is vaak overbodig en kost een hoop geld.

Als je ziet wat het kost zo’n verzekering en dan nog 95 euro eigen risico betaal je je scheel voor weinig, veel valt de eerste 2 jaar onder garantie.

Ik heb 1 keer een scherm gebarsten gehad van een Honnor 6 en koste 100 euro om te vervangen, later had ik bij een Nokia 6 een dood scherm, voor 20 euro een scherm bij Aliexpress besteld en zelf vervangen.

Reageer