Beantwoord

Claim afgewezen ACE/Dynasure wat nu?

• 4 juni 2018
  • 2 reacties
  • 1585 Bekeken

• Doet lekker mee
  • 2 reacties
Hallo beste T-Mobile, :)

Afgelopen weekend (zaterdag) was ik bezig met een spel op mijn telefoon terwijl deze aan de oplader zat. Op een gegeven moment werd de oplader bij de uitgang van mijn iPhone 7 Plus erg warm en heb ik deze eruit gehaald. Het toestel voelde ook warm aan. Een paar uur later heb ik de telefoon uitgeschakeld omdat ik merkte dat hij niet meer reageerde als ik de oplader of oortelefoontjes aansloot op de lightning port. Nu gaat de iPhone niet meer aan blijft het Apple logo tonen. Zogenaamde Apple logo Boot Loop. Ik heb de telefoon eerst geprobeerd te hard resetten (sluimerknop + volume omlaag) maar dat is niet gelukt. Ook kan ik hem niet meer resetten in DFU mode met iTunes omdat ik het toestel niet meer kan verbinden met de computer.

Dit verhaal heb ik vandaag geclaimed bij ACE/DynaSure en naar hun beoordeling van mijn verhaal is mijn claim afgewezen op basis van het volgende: Op basis van de door u verstrekte informatie over het defect aan uw apparaat hebben wij kunnen vaststellen dat uw apparaat niet meer functioneert door een interne storing die niet veroorzaakt is door een schade-incident. Hier kan dan ook fabrieksgarantie van toepassing zijn. In overeenstemming met de algemene verzekeringsvoorwaarden, paragraaf 5.1 'Verzekeringsuitsluitingen' onder 5, kunnen wij daarom uw claim helaas niet toekennen. Voor verdere uitleg over de fabrieksgarantie en het opstarten van het service garantie proces ga naar: http://www.t-mobile.nl/klantenservice/toestel-en-sim/reparatie.:(

Morgen vroeg ga ik eerst langs de T-Mobile Shop voor de garantie. Hoe verloopt dit en zijn hier kosten aan verbonden? Daarnaast voel ik mij toch een beetje opgelicht omdat ik een toestel verzekering heb afgesloten en er vanuit ging dat mijn toestel is verzekerd als deze kapot gaat. De verzekering wordt bij de telefoon verkocht dat als er iets gebeurd je maar hoeft te bellen en binnen 24 uur een nieuwe telefoon krijgt. Dit is dus in werkelijkheid niet het geval! :@

Ik laat u morgen meer weten als ik bij de T-Mobile Shop ben geweest.:S
icon

Beste antwoord door Jaimy 5 juni 2018, 11:50

Hoi Saml,

Oh nee! Dat moet natuurlijk snel opgelost worden zodat je jouw toestel weer goed kunt gebruiken! Ik ga je meteen uitleggen hoe dit zit. :)

Goed dat je dit allemaal nog even navraagt, ik kan me voorstellen dat je hier even meer informatie over wilt! Een verzekering sluit je vaak af voor gevallen wanneer je zelf schade hebt aangebracht aan het toestel, bijvoorbeeld als je het toestel hebt laten vallen en er een grote barst in het scherm zit. Dit valt dan niet onder de garantie die wordt geboden vanuit de fabrikant of verkoper (want: gebruikersschade), maar vaak wel onder je afgesloten verzekering. Daar heb je de verzekering voor!

Ik vermoed dat de claim in dit geval is afgewezen, omdat de schade in dit geval niet lijkt op gebruikersschade - je kon hier immers zelf niets aan doen. In zo'n geval is het aan de fabrikant of verkoper om garantie te bieden. Wij kunnen het toestel onderzoeken en mits er geen sprake is van gebruikersschade, dan zul je kosteloos een reparatie krijgen.

Hopelijk heb ik het zo helemaal helder toegelicht! Hoe is het afgelopen in onze T-Shop? Ik ben benieuwd! Als je meer vragen hebt, laat het me maar weten.
Bekijk origineel

2 reacties

Aanvulling op paragraaf 5.1 Verzekeringsuitsluitingen

Onder deze verzekering is niet gedekt:

5. Alle kosten waarvoor de fabrikant, leverancier of verkoper aansprakelijk is krachtens hun standaard contractuele verplichtingen, inclusief de van toepassing zijnde fabrieksgarantie.

6. Een onverwacht en onvoorzien intern mechanisch of elektronisch defect dat de feitelijke breuk of doorbranding van een onderdeel veroorzaakt, hetgeen de werking van het apparaat, zoals door de fabrikant bedoeld, belemmert, dat voorvalt na meer dan 24 maanden na de datum dat de polis van kracht werd.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Saml,

Oh nee! Dat moet natuurlijk snel opgelost worden zodat je jouw toestel weer goed kunt gebruiken! Ik ga je meteen uitleggen hoe dit zit. :)

Goed dat je dit allemaal nog even navraagt, ik kan me voorstellen dat je hier even meer informatie over wilt! Een verzekering sluit je vaak af voor gevallen wanneer je zelf schade hebt aangebracht aan het toestel, bijvoorbeeld als je het toestel hebt laten vallen en er een grote barst in het scherm zit. Dit valt dan niet onder de garantie die wordt geboden vanuit de fabrikant of verkoper (want: gebruikersschade), maar vaak wel onder je afgesloten verzekering. Daar heb je de verzekering voor!

Ik vermoed dat de claim in dit geval is afgewezen, omdat de schade in dit geval niet lijkt op gebruikersschade - je kon hier immers zelf niets aan doen. In zo'n geval is het aan de fabrikant of verkoper om garantie te bieden. Wij kunnen het toestel onderzoeken en mits er geen sprake is van gebruikersschade, dan zul je kosteloos een reparatie krijgen.

Hopelijk heb ik het zo helemaal helder toegelicht! Hoe is het afgelopen in onze T-Shop? Ik ben benieuwd! Als je meer vragen hebt, laat het me maar weten.

Reageer