Beantwoord

Continu problemen iPhone 6S

• 2 november 2017
  • 3 reacties
  • 459 Bekeken

Beste T-mobile,

Ik heb al sinds ik mijn mobiel heb deze problemen met mijn iPhone 6S. Deze iPhone heb ik sinds december 2016, dus nog niet eens een jaar. Nu heb ik er dan ook genoeg van. Ik betaal een mobiel die het gewoonweg NIET doet.
Mijn iPhone valt continu uit! Soms gaat hij weer aan maar soms gaat hij helemaal NIET meer aan.Ik ben al meerdere malen naar een reparatieshop in de buurt geweest omdat deze sneller werken als T-mobile. Bij T-mobile zou ik hem eerst moeten opsturen e.d. De reparatieshop heeft al eens de batterij vervangen maar ook dit heeft niet gewerkt. Mijn iPhone heeft kleine schade aan het scherm, maar dit heeft niets met dit probleem te maken omdat dit is veroorzaakt toen de iPhone weer uit stond en niet aan ging. Nu is mijn mobiel al enige tijd uit en gebruik ik mijn oude iPhone maar zoals ik al eerder zei ik heb hem nog niet eens een jaar en betaal deze iPhone 6S nog af omdat mijn abonnement 2 jaar is. Ik betaal dus voor een mobiel die het vanaf het begin niet goed heeft gedaan en de helft van de tijd überhaupt niet aan staat. n

Wat moet ik doen? Kunnen jullie mij helpen?

Demi
icon

Beste antwoord door Rosan 2 november 2017, 18:14

Beste Deem als je hem heb laten repareren via een niet officieel reparatie punt dan verlies je je recht op garantie.
Ik hoop dus dat je heb gekeken of dat een officiële is geweest of niet?

Het was veruit slimmer geweest het via T Mobile of via Apple zelf te doen omdat je dan 100% zeker behoud van garantie heb.
Let wel bij schade is er altijd een lastig iets dan is de kans aanwezig dat het probleem zijn kan ontstaan door de schade.
Bekijk origineel

3 reacties

Badge +13
Beste Deem als je hem heb laten repareren via een niet officieel reparatie punt dan verlies je je recht op garantie.
Ik hoop dus dat je heb gekeken of dat een officiële is geweest of niet?

Het was veruit slimmer geweest het via T Mobile of via Apple zelf te doen omdat je dan 100% zeker behoud van garantie heb.
Let wel bij schade is er altijd een lastig iets dan is de kans aanwezig dat het probleem zijn kan ontstaan door de schade.
Even mijn hart luchten!

Sinds eind 2016 heb ik een Iphone 6S met abonnement bij jullie. Sinds begin 2017 heeft deze telefoon problemen. De telefoon ging continu aan/uit. Om de telefoon zo snel mogelijk terug te hebben heb ik hem gebracht naar een reparatiewinkel om de hoek genaamd Touchfix. Hier is de accu verwisseld, tevens bleef het problemen ondervinden. Maar begin oktober ging de telefoon uit en niet meer aan en is er tijdens het uit staan van de telefoon een barst(je) ontstaan. Begin november heb ik besloten naar de APPLE shop te gaan. Hier hebben zij mijn telefoon geprobeerd te reanimeren, maar dit mocht niet baatte. De APPLE medewerker gaf aan dat haar advies naar jullie was om een nieuwe telefoon te geven. Dit is tevens een probleem wat vaker bij de iPhone 6S voorkwam.

Eind november heb ik besloten om naar de T-mobile shop te gaan waar het erg lang duurde om mijn gegevens op te sturen. Ik heb hier minimaal 45 minuten op moeten wachten omdat het niet lukte om de gegevens op te sturen. Uiteindelijk is dit wel gelukt.

Na enige tijd kreeg ik een bericht dat de monteur er naar ging kijken en zo’n 30 minuten later kreeg ik een e-mail met foto’s van het barstje.
Diezelfde avond heb ik naar T-mobile gebeld en is uw medewerker mij tegemoet gekomen met het betalen van de terug stuur kosten, heel aardig. Daarnaast vertelde hij mij dat ik een nieuwe telefoon kon krijgen maar tevens dit abonnement en deze kosten moest doorbetalen. Hier heb ik even over nagedacht en heb ik terug gebeld. Ik kreeg een medewerker Sanne aan de telefoon die aangaf dat ik mijn telefoon 3 maal moest aanbieden ter reparatie en dan een nieuwe telefoon kon krijgen. Voordat ik mijn telefoon nogmaals kon aanbieden moest ik mijn telefoon halen bij de T-mobile shop, bleek uit een telefoongesprek met uw medewerker een aantal dagen later. Tevens was dit onduidelijk en baalde ik dat ik hem moest ophalen omdat het centrum niet om de hoek is en ik hier niet/nauwelijks kom. Ik heb geen e-mail of bevestigging ontvangen of mijn telefoon bij de T-mobile shop lag en ben na een aantal dagen erheen gegaan. Gelukkig was hij hier en kon ik hem nogmaals ter reparatie aanbieden. Door het lange wachten heb ik besloten hem te laten ophalen bij mij thuis, tevens kost mij dit weer geld.

Na enkele dagen kreeg ik weer bericht, het zou toch echt aan het barstje liggen. Dit heeft mij erg gefrustreerd omdat het barstje is ontstaan terwijl de telefoon het al niet deed. Ik heb nogmaals met de klantenservice gebeld en kreeg hier Anouska aan de telefoon, dit was op 10 januari 2018. Ik heb haar kort uitgelegd hoe en wat maar al snel ging zij met de monteurs praten die aangaven dat het echt de barst(je) was. En ik mijn telefoon moest laten maken (+/- 500 euro) en dan als hij het nog niet deed hem 3 maal moest aanbieden ter reparatie wilde ik een nieuwe telefoon krijgen. Dit is tevens niet wat uw medewerker Sanne mij heeft verteld. Ik werd beschuldigd van liegen door Anouska (i.v.m. vergeten aan te geven dat jullie de terugstuur kosten de eerste keer hadden betaald) en toen ik haar naam ter notitie vroeg werd het gesprek grimmig en heeft zij uiteindelijk opgehangen terwijl ik nog een vraag had voor haar. Dit gesprek heeft mij zo afgeschrikt dat ik niet meer durfde te bellen naar T-mobile. Ik wilde wel een klacht indienen hierover en heb dit via de chat gedaan.

17 april heb ik mij moed bij elkaar geraapt en toch weer gebeld met T-mobile en heb ik een vriendelijke medewerker aan de telefoon gehad. Ik wilde weten of mijn klacht serieus genomen was en of iemand nog iets voor mij kon betekenen. Deze medewerker vertelde mij dat ik een brief met mijn klacht naar de geschillencommissie moet sturen en dat de klacht dan behandeld zou worden. Ik had verwacht dat mijn klacht opgenomen zou zijn via de chat en als dit niet het geval is waarom wordt er dan niet direct aangegeven dat dit via een brief naar de geschillencommissie moet?
Tevens heeft deze medewerker nogmaals mij verwezen naar de T-mobile shop om mijn telefoon ter repartie aan te bieden en om hierbij de brief toe te voegen van APPLE. Op dit moment ben ik hier huiverig voor omdat ik het gevoel heb dat mij dit weer geld en tijd gaat kosten en dit niets zal oplossen.

Na meer dan 10 jaar trouw klant te zijn bij T-mobile voel ik mij erg slecht behandeld en wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd. Ik zal zeker mijn abonnement opzeggen. Ik betaal een telefoon af dit al geruim een jaar het niet of niet goed doet.
Daarnaast raken jullie ook meteen mijn ouders als klanten kwijt zodra hun abonnement is afgelopen.

Nu heb ik gehoord over de consumentenclaim en met 10 jaar klant zijn zal ik zeker voor meerdere telefoons te hebben betaald zonder dit te weten. Ook ik ga een consumentenclaim indienen.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Deem_

Wow, wat een verhaal zeg! :S Het is duidelijk dat je deze frustraties even kwijt moest en dat het je flink dwars zat.

Ik heb natuurlijk alle contactmomenten opgezocht en gelezen, om een duidelijk beeld te vormen van de problemen. Het begon natuurlijk allemaal met een defecte iPhone, waarna de problemen zich opstapelden: van een beschadigd scherm tot een vervelende klantervaring. Het lijkt erop dat het in het begin verkeerd is gegaan, bij de communicatie rondom het defect. Mijn collega Burak heeft in december 2017 aangegeven dat er een fout was gemaakt omtrent het reparatieproces. Wanneer er een defect is geconstateerd, maar er ook fysieke schade is (zoals een barst in het scherm), dan zal een reparatie niet onder de garantie vallen. Dat het defect er voor de kras was, maakt in die zin niet veel uit. Hij heeft toen de kosten voor het retourneren van het toestel vergoed en aangegeven dat er, als compensatie, een Early Renewal afgesloten kon worden. Op die manier hoefde je geen kosten voor de reparatie te maken en was er toch een alternatief geboden voor het defecte toestel, wat niet onder de garantie gerepareerd zou worden.

Daarna is het toestel alsnog ter reparatie aangeboden, maar door de kras zou er bij de reparatiedienst geen andere uitkomst zijn geboden. Ik begreep dat dit ook het gesprek was waar je uiteindelijk zo'n nare smaak aan hebt overgehouden. Een collega heeft jouw klacht vervolgens als feedback doorgezet naar de verantwoordelijke personen. Ik kan niet zeggen wat daar vervolgens uit voort is gevloeid, maar we nemen dergelijke feedback zeker zeer serieus!

Het laatste gesprek dateert alweer van een ruime maand geleden. Hier werd aangegeven dat je nog kunt kijken of je wellicht, met de brief van Apple, alsnog een reparatie kon bewerkstelligen. Als ik de brief zo lees, dan wordt er echter niets over de barst vermeld. Is deze brief opgesteld voor of nadat de barst ontstond? Dat is op zich ook handig voor ons om te weten, omdat we geen valse verwachtingen willen scheppen over de mogelijke vervolgstappen.

We willen je natuurlijk graag helpen bij alles waar je mee zit, dus als je vragen, klachten of andere opmerkingen hebt, laat het ons weten! We helpen je dan natuurlijk graag verder!

Reageer