Defect moederbord samsung s8

• 13 september 2018
  • 4 reacties
  • 5593 Bekeken

Het is toch niet te geloven, mijn vriendin heeft een samsung s8 nog geen half jaar oud , zij krijgt een update van samsung en kon niet meer bellen en gebeld worden (geen bereik meer ) na een harde reset functioneerde het toestel weer voor een paar dagen , telefoon verzekeringheeft de claim af gewezen en die wilde hem niet repareren , het toestel aangeboden bij T-Mobile , deze hebben een onderzoek uit gevoerd en blijkt niet onder garantie te vallen , omdat er links onder in het scherm een klein scheurtje zit, en het moederbord moet vervangen worden, onderzoeks kosten hebben we niet hoeven te betalen , maar wel met een kosten opgaaf komen van 552 euro terwijl een nieuw toestel 551 kost bij T-Mobile , tot conclusie toestel is nog steeds defect en we moeten gewoon nog maandelijks betalen voor het toestel ,

Slechte zaak vindt ik dit ...

4 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Nelus23,

Ik kan me voorstellen dat je hier ontzettend van baalt, zeg!

Ik zou willen dat ik er iets voor jou aan kon veranderen, maar onder garantie valt inderdaad geen val-, stoot-, druk-, of waterschade. Wat betreft de kosten voor de reparatie: deze kunnen nooit hoger uitvallen dan de waarde van het toestel. De waarde van het toestel ligt op het moment dan ook op ongeveer € 815,-.
Om welke reden wilde de verzekering er niets mee doen? Vaak valt een barstje in het scherm namelijk wel onder hun voorwaarden. Daar kan ik echter verder niets over inzien, dus dat kun je wellicht nog eens met hen bespreken?

Ik hoop dat het dan alsnog lukt, Nelus23! Laat je het ook weten als je nog meer vragen hebt?
Er staat helaas toch iets anders op de tmobile site , daar bij blijf ik er bij dat een kapot moederbord nooit stuk kan gaan van een klein barstje in het scherm , terwijl het toestel goed functioneerde voor de update van samsung , er waren die dag meerder klachten over binnen gekomen bij t mobile , ik verwacht van t-mobile gewoon een coulance want we moeten nog wel voor het toestel betalen , wel een beetje raar voor een product betalen wat defect is en niet gebruikt kan worden.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Nelus23,

Ik geef je graag wat meer achtergrond informatie over onze reparatie procedure. Wij voeren wij zelf geen reparaties uit, dus zijn wij hierin ook weer afhankelijk van Dynafix. Wij vertrouwen dan ook op het oordeel dat zij vellen over de reparatie en of deze onder de garantie valt. Zij hebben aangegeven dat dit niet het geval is, dus worden er kosten in rekening gebracht voor het repareren van jouw toestel. Je zou in dit geval jouw toestel ter second opinion kunnen aanbieden. Je toestel wordt dan opnieuw onderzocht en als dan blijkt dat jij in je gelijk staat, wordt de reparatie alsnog onder garantie uitgevoerd. Als uit de second opinion dezelfde uitkomst komt, dan zijn de kosten alsnog voor eigen rekening.

Ik hoop dat je zo wel verder komt. Als je nog vragen hebt, laat het ons weten!
Dit is echt het standaard verhaaltje , die ik hier lees de opgeleide technischie van de firma Dynafix , constateerd iets , wat eigenlijk blijkbaar niet zeker is , na mijn weten moet je eerst iets demonteren , voor dat je een conclusie kan trekken van wat de defect is, in dit geval wordt er gezegd dat het komt door stoot, val schade boel shit dit argument, ik heb onderzoek gepleegd maar Dynafix staat slecht aangeschreven , dit soort praktijken doen ze vaker , ik als consument heb het alle recht op 2 jaar fabriek garantie , een defect probleem wordt continu op een display gegooid dat het daar door komt , mijn eigen samsung heb ik al bijna 3 jaar en deze update ik nooit en is stuk aan alle kanten , en deze functioneerd gewoon naar behore ,dus nogmaals ik verwacht voor mijn vriendin gewoon reperatie onder garantie , en een fixen compensatie van t-mobile want ze is al ruim 4 maanden onbereikbaar.

Reageer