Vraag

Defect toestel, bekend probleem en de "Swap" oplossing.

  • 9 juli 2020
  • 12 reacties
  • 2091 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 6 reacties

Beste T-Mobile,

Klaarblijkelijk is er een probleem met sommige iPhone toestellen en het T-Mobile netwerk, een bekend en frequent aangekaart probleem, waarbij aan alle zijden ontkent wordt dat het probleem bij “hun” ligt. Helaas is mijn iPhone XS ook een slachtoffer hiervan en toont het toestel sinds levering kuren, waarbij de gesprekskwaliteit erbarmelijk is en er zelfs geen gesprek gevoerd kan worden zonder dat het signaal geleidelijk degradeert tot het afbreken van het gesprek! Het toestel is dus compleet onbruikbaar.

2 maanden geleden aangeschaft en dus nog garantie. T-Mobile gaf aan het toestel te willen onderzoeken en zonodig repareren. Toestel is opgestuurd naar Dynafix, waarna werd aangegeven dat het toestel omgeruild zal worden, omdat er geen reparatie mogelijk was. Oplossing? een refurbished toestel als swap! Jullie kunnen onmogelijk geloven dat ik hiermee genoegen zal nemen, terwijl het toestel bij aanschaf al kuren vertoonde? Ik zal hier onder geen beding akkoord mee gaan.

Ik heb een duur toestel aangeschaft en als klant mag ik redelijkerwijs verwachten dat ik een goed toestel krijg geleverd. Werkelijk schandalig als T-Mobile een defect toestel levert en verwacht dat een refurbished tweedehands toestel zal voldoen als vervanging!! Ondenkbaar.

 


12 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hi @Sura 

Ik snap dat je hier meer duidelijkheid over wilt hebben! Ik geef je dan ook met alle liefde wat achtergrond over een refurbished toestel. Dit zijn toestellen die bijvoorbeeld retour zijn gestuurd, omdat het niet de goede kleur was of omdat iemand toch liever een ander merk toestel wilde. Zijn zijn dus uiteindelijk nieuwer dan jouw huidige iPhone met als extra voordeel dat deze toestellen grondig worden getest! 

Het proces gaat als volgt: Nadat de shop het toestel voor reparatie heeft ingenomen is het toestel naar ons service centrum verzonden. Daar aangekomen voeren zij de procedures uit exact zoals Apple deze voorschrijft. Dat houdt in dat het toestel via de computers van Apple een grondige screening krijgt waarbij er op tientallen punten een controle plaatst vindt. Op basis van de klachtomschrijving en de uitkomsten van de screening bepaalt Apple of het toestel gerepareerd kan worden of moet worden omgeruild voor een vervangende telefoon. In het geval van jouw toestel was de uitkomst “omruilen”. Daarna worden toestellen uitgebreid getest, gecontroleerd en pas als ze, bij wijze van spreken, weer terug zouden kunnen naar de winkel, worden ze aangeboden.

De term refurbished is dus een stuk negatiever, dan het in werkelijkheid is! :smile: Hopelijk heb je zo voldoende informatie? 

@Evy

 

Bedankt voor uw reactie, ik waardeer het enorm. Het is echter wel zo dat mij een nieuw, werkend toestel werd beloofd door T-Mobile. Ik heb dit toestel nooit ontvangen maar wel kostprijs betaalt hiervoor. 

Als ik een refurbished toestel wilde, dan zou ik deze zelf aangeschaft hebben. T-Mobile is nooit haar verplichting naar mij toe nagekomen door mij een nieuw werkend toestel te leveren. Ik wil geen refurbished toestel, ik wil het toestel waarvoor ik betaald heb.

Of ik wil dat mijn contract wordt ontbonden en ik mijn geld terugkrijg. Ik voel me momenteel machteloos en in de maling genomen.. dat is geen fijn gevoel om aan T-Mobile over te houden.

Ik hoop toch dat wel elkaar kunnen vinden hierin, want de situatie is momenteel uiterst onprettig.

Er is een uitspraak over deze gang van zaken.

https://tweakers.net/nieuws/113469/nederlandse-rechter-veroordeelt-apple-tot-vergoeden-compleet-nieuwe-iphone.html

@Doornekamp33

Bedankt voor de link! Goed om te weten dat er meer mensen zijn die hier geen genoegen mee nemen. Sinds afgelopen zaterdag is “mijn” telefoon gereed om opgehaald te worden, maar ik onthoudt me hiervan. Ik wil geen refurbished toestel, ik wil het toestel waarvoor ik betaald heb.

@Evy Is al iets bekend over we deze situatie kunnen oplossen?

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Sura,

Hier ga ik contact over opnemen met onze afdeling die over de reparaties gaat. Ik kan niet garanderen dat er een ander antwoord uit komt dan wat mijn collega Evy hierboven heeft gegeven, maar als ik meer informatie heb dan laat ik het je gelijk weten. Mochten er in de tussentijd nog vragen zijn, laat het gerust weten!

Hoi @David,

Bedankt voor je inzet. Ik hoop dat we gezamenlijk tot een mooie oplossing kunnen komen, maar indien dat onhaalbaar blijkt dan wil ik wel dat mijn contract op die dag nog wordt ontbonden en dat ik mijn geld voor de aanschaf van het toestel terugkrijg. 

Ik hoop spoedig antwoord te vernemen.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Sura,

Ik heb je zojuist een privébericht gestuurd met wat meer informatie. Ik zie jouw bericht daar graag snel verschijnen! 

Goedenavond lezer(s),

Inmiddels zijn we flink wat tijd verder en bestaat het probleem nog steeds, bellen met de telefoon naar gebruikers die zich niet op het T-Mobile netwerk bevinden is onmogelijk. T-Mobile heeft geprobeerd het probleem te verhelpen is mij goed tegemoet gekomen, helaas mocht de oplossing tot mijn verbazing niet helpen. 

Ik heb ook contact gehad met een engineer van T-Mobile die aangaf dat de iPhone XS problemen heeft met HD-Voice wanneer gebruikers worden gebeld die zich op een ander netwerk bevinden. Een onbegonnen probleem dus, waar geen oplossing voor kan worden aangeboden. Het toestel werkt ALLEEN op het T-Mobile netwerk.

Ik wil dit zo graag achter mij laten en wordt er zo moe en gefrustreerd van. Niemand heeft een oplossing, meerdere telefoons van dezelfde model getest op het netwerk, allen hetzelfde probleem. Ik zie letterlijk geen uitweg behalve de telefoon inleveren voor een ander (niet) XS telefoon. 

Na alle verhalen begon ik zowaar te geloven dat dit een geïsoleerd probleem was, dat alle problemen zich beperkte tot de iPhone X en dat dit in de XS volledig was verholpen. Hier blijkt niets van waar en nu voelt de situatie pas echt uitzichtloos.

Ik wil graag weten wat er nu nog gedaan kan worden.

 

 

Reputatie 6
Badge +6

Hi @Sura 

Kan me goed voorstellen dat je hier van baalt! Ik heb dit zojuist aangekaart bij onze netwerkspecialisten met de vraag of hier nogmaals naar gekeken kan worden. Omdat het al zo lang duurt heb ik ook een verzoek gedaan of dit wat sneller kan worden opgepakt. Zodra zij dit hebben onderzocht zullen zij persoonlijk contact opnemen met jou! 

Hoi @Evy 

Als het goed is heeft de engineer met ik heb gesproken ook contact opgenomen met jou. Hetzelfde verhaal als voorheen werd met mij gedeeld, met geen oplossing in handbereik.

Wat wordt er met deze informatie gedaan vanuit T-Mobile? en welke stappen kunnen er nog worden ondernomen?

Dank voor je inzet tot dusver.

Reputatie 6
Badge +6

Hi @Sura 

Ik heb je een privébericht gestuurd! 

@Evy 

Ik had gereageerd op je privebericht, zie jij kans om te reageren?

Groet en alvast bedankt voor je tijd!

Reageer