Beantwoord

Dynafix Service (ongevraagd onderzoek kosten en ongevraagd reparatie)

• 11 januari 2018
  • 4 reacties
  • 551 Bekeken

Reputatie 2
Beste Tmobile heb nu al meerdere malen mijn Mobiel LG G5 Verstuurd te reparatie.

1ste keer is mijn toestel met een vervangende (dat denk ik in ieder geval) scherm terug gekomen.
2de keer kwam de toestel in een korte tijd terug (zij menen gerepareerd) voor de zelfde probleem en nu Zelfs met krassen terug gekomen op het scherm.
3de keer geven ze aan dat de garantie periode voorbij is terwijl ik een bewijs heb verstuurd van aankoop incl. geldige garantie nog steeds niet gemaak

Laten we ff lachen: ze geven nu aan dat mijn batterij niet goed is en daardoor mijn toestel (eigenlijk de oplaad punt en het scherm waar de symbolen van inbranden na kort gebruik) niet correct werkt.
Ok dan thuis heb ik 2 nieuwe batterijen van LG en de toestel geeft de zelfde probleem aan bij deze. Zij geven aan de batterij vervangen en het is ok. Dus NIET!! Ze hebben de SCHERM niet eens getest wat een kl.te Service dat bij aan de lijn 14 euro heeft gekost om te achterhalen. voor het vervangen vragen zij over de 40 euro als ik niet akkoord ga moet ik ze onderzoek kosten betalen ook over de 40 euro.

Hallo Tmobile, je reparaties verzenden naar een reparatie center is 1 verhaal maar extra laten verrekenen om onderzoek waar ik niet om vroeg is een ander verhaal. Bedrijven als DynaFix zijn malafide bedrijven die gewoon verhalen verzinnen om extra geld binnen te halen en ik doe niet mee aan deze praktijk en eis mijn telefoon snel retour. Hierdoor stop ik mijn prive abo's en mijn zakelijke abo's voor de personeel van 40 leden. Dit hebben jullie te danken aan DynaFix wat een k.ote. bedrijf. Heb al 40 euro telefoon kosten gemaakt aan dit bedrijf die 0.45 cent eist als je ze belt.

Alle kosten die ik hierna maak zal ik ook terug verhalen bij Tmobil die eindverantwoordelijk zijn voor mijn toestel met garantie zoals de wet dat aangeeft. Ik wil gewoon vanaf vandaag mijn toestel terug en ontbind mijn contract met tmobile, hier heb ik volledig recht op.
icon

Beste antwoord door David 14 januari 2018, 11:19

Hoi Sefer,

Onwijs jammer om te lezen dat je deze problemen ervaart met jouw toestel en Dynafix!

Het klopt inderdaad dat er, wanneer er besloten wordt niet te laten repareren, onderzoekskosten in rekening worden gebracht. Wanneer een toestel wordt aangemeld, wordt er namelijk tijd en energie in het analyseren van het probleem gestopt en daar zitten kosten aan verbonden. De keus om wel of niet te laten repareren is uiteindelijk aan jou, maar de onderzoekskosten zijn in dit geval niet te schrappen en moeten betaald worden (als het toestel niet gerepareerd wordt).

Je kunt ook een second opinion laten uitvoeren door een andere, erkende reparatiedienst. Als er uit de second opinion dan blijkt dat Dynafix het niet bij het juiste eind had en de reparatie onder de garantie gerepareerd had moeten worden, dan wordt dit alsnog rechtgezet. In het geval dat de second opinion hetzelfde resultaat heeft, moeten de kosten alsnog betaald worden. Als je vragen hebt over het onderzoek, de reparatie of de kosten, dan moet je in dit geval contact met Dynafix opnemen, aangezien zij deze reparaties en het hele proces eromheen in handen hebben. Zij kunnen je dan ook alle informatie geven en antwoorden op jouw vragen.

Mocht er nog iets zijn waar wij je hier bij kunnen helpen, dan horen we dat natuurlijk ook graag!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Sefer,

Onwijs jammer om te lezen dat je deze problemen ervaart met jouw toestel en Dynafix!

Het klopt inderdaad dat er, wanneer er besloten wordt niet te laten repareren, onderzoekskosten in rekening worden gebracht. Wanneer een toestel wordt aangemeld, wordt er namelijk tijd en energie in het analyseren van het probleem gestopt en daar zitten kosten aan verbonden. De keus om wel of niet te laten repareren is uiteindelijk aan jou, maar de onderzoekskosten zijn in dit geval niet te schrappen en moeten betaald worden (als het toestel niet gerepareerd wordt).

Je kunt ook een second opinion laten uitvoeren door een andere, erkende reparatiedienst. Als er uit de second opinion dan blijkt dat Dynafix het niet bij het juiste eind had en de reparatie onder de garantie gerepareerd had moeten worden, dan wordt dit alsnog rechtgezet. In het geval dat de second opinion hetzelfde resultaat heeft, moeten de kosten alsnog betaald worden. Als je vragen hebt over het onderzoek, de reparatie of de kosten, dan moet je in dit geval contact met Dynafix opnemen, aangezien zij deze reparaties en het hele proces eromheen in handen hebben. Zij kunnen je dan ook alle informatie geven en antwoorden op jouw vragen.

Mocht er nog iets zijn waar wij je hier bij kunnen helpen, dan horen we dat natuurlijk ook graag!
Reputatie 2
Laat ze de toestel dan direct terug sturen en ik zorg er zelf voor dat het naar de fabrikant gaat. Als blijkt dat het niet correct is uitgevoerd maar uit hun duim zuigen om extra geld binnen te halen. Zorg ik er voor dat alle kosten bij hun tmobile verhaald wordt.

En houd eens op met dat ik Dynafix moet bellen, dat doe ik juist niet omdat mijn toestel afkomstig is van tmobile en zij zijn verantwoordelijk voor de afhandeling en de kosten volgen de wet die mij hierin beschermt.
Reputatie 2
Dynafix is niet de eindverantwoordelijke ik ga geen tussenpersoon bellen en verhalen vertellen. Wat ik wel ga doen is een slechte naam die ze al hebben slechter maken en mensen wakker maken met dit bedrijf die niks doet alleen maar problemen erger maakt.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Sefer,

Iets anders dan mijn voorgaande reactie kan ik er niet voor je van maken. Wij vertrouwen op het oordeel en de expertise van Dynafix, dus gaan dan ook uit van hun oordeel. Als je het daar niet mee eens bent, is Dynafix het aanspreekpunt, aangezien zij de reparaties uitvoeren.

Mocht je nog ergens anders vragen over hebben, dan horen we dat alsnog van je natuurlijk.

Reageer