Beantwoord

Dynasure/ ACE vervangend toestel

  • 14 maart 2017
  • 3 reacties
  • 661 Bekeken

Beste,

Ik hoop dat ik via deze weg dan eindelijk krijg waar ik recht op heb. Ik wordt continu in de wacht gehouden door Dynasure en ben er nu wel klaar mee. T-mobile, ik ben al jaren klant bij jullie, maar dit kunnen en mogen jullie gewoon niet aanbieden aan jullie klanten.
Mijn claim werd goedgekeurd door de verzekering, mijn mobiel de huawei p9 werd ook vrolijk opgehaald op 24 februari. Vervolgens kreeg ik een mail waarin stond dat ik een vervangend toestel zou krijgen, alleen deze was niet op voorraad. Na een week maar eens gebeld, ze konden mij toen niets anders zeggen dan; we kunnen u ook een gelijkwaardig toestel bieden, (wat overigens totaal niet gelijkwaardig is). Verder konden ze niets zeggen over de levertijd en de bevoorrading.
Een week later maar weer contact. Ik krijg te horen dat hij besteld is, maar dat ze niet weten wanneer hij binnenkomt. En weer de vraag of ik niet een gelijkwaardig toestel wil.

Eind vorige week weer gebeld, hetzelfde proces en nu moest ik aangeven welke kleur ze dan moesten bestellen...???

Ik ben nu 3 weken verder en hoop dat er nu toch echt weleens actie word ondernomen.

Stefan
icon

Beste antwoord door Thalina 15 maart 2017, 15:14

Hoi Stefan,

Begrijpelijk dat je zo snel mogelijk een vervangend toestel in handen wilt hebben! ACE/Dynasure staat los van ons. Daarom heb ik zelf geen inzicht in de status van jouw claim. Maar omdat ik begrijp dat je dit wel erg lang vindt duren heb ik direct contact opgenomen met hen om te vragen naar de status. En gelukkig heb ik goed nieuws voor je: vanochtend is het toestel binnengekomen en gekoppeld aan jouw claim. Ik begrijp dat je inmiddels ook contact hebt gehad en er een bezorgafspraak staat gepland voor morgen, klopt dat? Ik hoop dat ik je hiermee toch weer een beetje blij ben kunnen maken!

Laat je het weten als je je toestel hebt ontvangen?
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Stefan,

Begrijpelijk dat je zo snel mogelijk een vervangend toestel in handen wilt hebben! ACE/Dynasure staat los van ons. Daarom heb ik zelf geen inzicht in de status van jouw claim. Maar omdat ik begrijp dat je dit wel erg lang vindt duren heb ik direct contact opgenomen met hen om te vragen naar de status. En gelukkig heb ik goed nieuws voor je: vanochtend is het toestel binnengekomen en gekoppeld aan jouw claim. Ik begrijp dat je inmiddels ook contact hebt gehad en er een bezorgafspraak staat gepland voor morgen, klopt dat? Ik hoop dat ik je hiermee toch weer een beetje blij ben kunnen maken!

Laat je het weten als je je toestel hebt ontvangen?
ik heb ook een moie verhaal over dynasure:
In april 2015 kocht ik een IPhone 6 gekoppeld aan een abonnement van T-Mobile. Hierbij werd een verzekering geadviseerd die alle eventuele kosten zou dekken. Dit jaar in april is de telefoon gevallen waardoor het scherm beschadigd was.
Ik heb toen contact opgenomen met de reparateur (Dynasur/Ace). Ik heb hun procedures gevolgd waarin ik aangaf wat er precies is gebeurd. De reparatie werd conform verzekeringsvoorwaarden goedgekeurd. Ik diende wel alle data op de telefoon te verwijderen. Na onderzoek door de reparateur concludeerde deze dat men liever een nieuwe iPhone leverde. Dus niet repareren. Dit bleek dat te gaan om een zogenaamd gerefurbished toestel dat zou werken als een nieuw toestel.
Nadat ik dit zogenaamde refurbished toestel heb ontvangen, is door mij alle data teruggezet. Dit was begin mei 2017.
Binnen een aantal dagen bleek de batterij van dit toestel erg snel leeggelopen te zijn. Dit heb ik direct gemeld bij Dynasur/Ace die direct aangeven dat het goed is e.e.a. weer gemeld te hebben omdat er op dit refurbished toestel 90 dagen garantie zit. Hun koerier zou de telefoon bij mij ophalen gratis.
De nogal gehaaste koerier had geen verpakkingsmateriaal bij en plaatste het toestel nogal enthousiast in een envelop.
Slechts na 5 dagen kreeg ik bericht dat het toestel niet onder de garantie viel omdat er kennelijke gebruikersschade zou zijn. Dit staat los van de eigenlijke klacht, zijnde de leeglopende batterij. Verder is een eventuele gebruiksschade (het toestel zou wat krom zijn) niet bij mij bekend. Ik stel me echter wel voor dat tijdens het vervoer of handling bij de reparateur iets fout is gegaan.
• Men geeft in hun offerte aan (bijlage) dat het toestel wordt omgeruild. Impliciet zegt men dat het toestel dus niet door mij is beschadigd. In tegenstelling vervolgens, moet ik dan wel €422.65 voor een toestel betalen dat door de reparateur als gerefurbished aan mij is aangeboden.
• Indien ik hier niet op in ga. Krijg ik het toestel slechts terug na betaling van €36,30
• Ik doe afstand van het product.
Inmiddels blijkt het ook zo te zijn dat de naam van de reparateur is veranderd is van Dynasure naar Chubb. Hier ben ik niet over geïnformeerd. De reden van naamsverandering schuilt zich waarschijnlijk in de nogal dubieuze reputatie van Dynasur.
Tot op heden wordt ik door zowel Dynasur als nu ook Chubb (het zelfde adres) van het kastje naar de muur gestuurd en heb inmiddels heb ik al meer dan € 250 euro aan verzekeringspremie betaald. Omdat ik toch mijn toestel terug wilde heb ik voor optie 2 gekozen. T-Mobile heeft echter wel deze kosten aan mij vergoed.
Echter, het probleem is nog steeds niet opgelost!
De reparateur schermt met allerlei polisvoorwaarden waar voor mij als buitenlandse geen touw aan vast valt te knopen. Ik vraag me af waarom ik eigenlijk een verzekering heb afgesloten en dan een gebruikt en slecht werkend toestel heb terug gekregen. Wat is er eigenlijk met mijn originele toestel gebeurd. Na vervanging van het scherm had ik dat toch gewoon terug kunnen krijgen?

Wat ik voorstel is uw interventie en:
• Een deugdelijk werkend toestel. Dus niet een gerefurbished toestel met een zwakke batterij of met bijna onzichtbare zogenaamde gebruiksschade.
• Erkenning van mijn probleem en een duurzame oplossing
• Coulante afhandeling van deze kwestie die momenteel al te lang door ettert.

Zonodig stuur ik u alle relevante email correspondentie.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Cfigueres,

Dankjewel voor je uitgebreide uitleg. Ik heb je klacht doorgezet naar de afdeling die hierover gaat. Zij gaan het verder oppakken.

Reageer