Ervaringen (reparatie) met Dynafix/T-mobile: grote teleurstelling

• 26 maart 2012
  • 7 reacties
  • 1066 Bekeken

Ik heb een iphone 4 ter reparatie ingestuurd na aanmelding bij T-mobile (binnen de garantie). De telefoon had bedieningsproblemen na een software update. De telefoon is opgestuurd naar Dynafix in Nuth de zogenaamde gecertificeerde reparateur van T-mobile. Na enkele weken gewacht te hebben toch maar eens gebeld met t-mobile om te vragen naar de status van de reparatie. Als antwoord kreeg ik dat ze aan het wachten waren op onderdelen. Ok dat kan dus, nog maar even afwachten. Enkele dagen geleden krijg ik een mail dat mijn toestel niet meer te repareren is door zg vochtschade. Waarom wachten ze dan op onderdelen? Ik kan 100% garanderen dat het toestel niet met welke vorm van vocht in aanraking is geweest. Ik kon het toestel ongerepareed terugkrijgen of 240 euro betalen en dan werd het toestel omgeruild. Na een kwartiertje gesurfd te hebben op internet blijkt de firma Dynafix niet onbekend met het afschepen van garantie gevallen door vocht/val/ of wat dan ook voor een reden welke buiten de garantie te vallen. Wat dan weer gunstig is voor de telecom aanbieders .Ik heb natuurlijk direct contact gehad met de service desk van T-mobile maar het antwoord kon ik niets mee. Ik heb momenteel contact met de rechtsbijsand verzekering om te kijken of er mogelijkheden zijn om dit aan te vechten. Heb altijd vertrouwen en nooit problemen in/met T-mobile gehad maar dit veranderd de zaak. Helaas heb ik een van mijn 2 abonnementen net verlengd voor 2 jaar dus daar zit ik aan vast. Mijn andere abonnement bij t-mobile wordt in ieder geval opgezegd en niet meer verlengd.

This topic has been closed for comments

7 reacties

@fransbaggen

Ik kan me voorstellen dat het vervelend en vooral verwarrend is wanneer je twee verschillende antwoorden over de status van je toestel ontvangt. Excuses hiervoor. Ik zie dat je hierover ook telefonisch contact met T-Mobile hebt gehad en dat er vochtschade in het toestel is geconstateerd. Ik heb het voor je nagekeken en dit klopt helaas. Zodra er bij het reparatiecentrum vochtschade en/of andere schade wordt geconstateerd in het toestel die niet binnen de garantie valt kan ik alleen aangeven dat deze informatie juist is. Indien je het niet eens bent met de uitkomst van het onderzoek kun je het toestel voor een second opinion aanbieden bij een willekeurig erkend reparatiecentrum. Voorbeelden van erkende reparatiebedrijven zijn Solid Vision, Teleplan en Dynafix. Als uit de second opinion blijkt dat de vastgestelde schade niet aanwezig is zal het toestel alsnog op de kosten van T-Mobile gerepareerd worden. Ik je helaas niet van een ander antwoord voorzien dan vanuit het reparatiecentrum bekend is gemaakt.

Om het forum overzichtelijk te houden wil ik je vragen om voortaan je vraag één keer te stellen en niet op meerdere plekken op het forum te plaatsen. Daarom heb ik je andere post verwijderd.
@ Chantal of collega

Ik heb een mail naar de klantenservice gestuurd op advies van mijn rechtsbijstandverzekering dat ik het niet eens ben met het voorstel welk ik van T-mobile heb ontvangen. Zij nemen contact op met T-mobile om te zaak op te lossen. De bewijslast om aan te tonen dat het toestel defect is geraakt door vochtschade ligt bij T-mobile. Bij mijn zoekactie op internet zijn er genoeg vergelijkbare gevallen te vinden waar vocht/val of stoot schade is geconstateerd door de firma dynafix welke buiten de garantie vallen. Zelfs bij toestellen die pas 2 weken oud waren. Zeker als jarenlange trouwe klant van T-mobile vind ik dit een zeer slechte zaak. Ik hoop in iedergeval op een oplossing waar beide partijen zich in kunnen vinden. Grt Frans baggen
Dat is niet zo slim om dat hier te vermelden,de schade is met een druppeltje water zo toegebracht aan je telefoon en ze hebben het tegendeel bewezen
Je had beter je telefoon door een andere partij kunnen laten checken
Ik heb ook slechte ervaringen met t-mobile en dynafix.

Van Mijn toestel sony xperia z is het glas gebroken. Ik weet echt niet hoe. Zat in mijn broekzak en ik haalde het toestel eruit en er zaten barsten in het scherm waardoor het kapotte gedeelte niet meer reageerde. Diverse discussies hierover gehad. Van het kastje naar de muur gestuurd. Zelfs gehoord dat ik het toestel niet in de broekzak moest doen. Anyway uiteindelijk ter reparatie aangeboden en aangegegeven dat ik zelf voor de kosten opdraai. Dit is nu al 6 weken geleden. En telkens als ik bel krijg ik te horen dat het aan dynafix ligt en dat ze wachten op onderdelen. Ze hebben al een schatting gemaakt en weten wat er stuk is. Het glasplaatje. Daar heb ik geen onderzoek voor nodig. Hoe moeilijk is het om een glasplaatje te bestellen. Lijkt me een veelvoorkomende schade. T-mobile heeft min of meer toegegeven dat de service niet goed is en maar liefst 15 euro korting geboden voor ongemak. Wat schiet ik daarmee op. Ik wil mijn toestel terug. Als ze nu gezegd hadden sorry voor het ongemak wij repareren het kosteloos of sturen een nieuw toestel dan had ik daar wat aan en kan ik al het ongemak vergeten. Ik heb geen vertrouwen meer dat het nog goedkomt met mijn toestel.
@ Tonniep

Begrijpelijk dat je contact zoekt, dat is inderdaad heel erg lang! Alle Sony toestellen worden toevalligerwijs niet door Dynafix, maar door Teleplan gerepareerd. Zij zijn de officieel erkende reparateur voor Sony in Nederland en hebben ook jouw toestel momenteel in reparatie. Ik ga meteen voor jou informeren wat er precies aan de hand is. Op het moment dat ik meer weet zal ik je middels een PB informeren. Mijn excuses voor het ongemak!
IPhone X ter reparatie opgestuurd via TMobile naar reparatiedienst omdat de gezichtsherkenning het niet meer deed. Er werd waterschade geconstanteerd en dus niet gerepareerd onder garantie. Het toestel was nog geen twee maanden oud. En op de Applesite staat dat de iPhone X volgens de IP67-standaard waterbestendig is. Of we even meer dan 700 euro wilde betalen en dan werd het toestel omgeruild...
Hoi joda.

Het is niet de bedoeling dat je het forum onderspamt met dezelfde inhoud in je berichten. Je had hierover al een topic geopend.

Dit topic gaat op slot.