Vraag

Formele klacht indienen of loslaten?

• 13 april 2017
  • 4 reacties
  • 366 Bekeken

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb mijn toestel binnen de garantietermijn opgestuurd voor reparatie, het betreft een LG G3. Nu krijg ik een email terug dat het buiten de garantieperiode valt. Het eindigde op 11 april en ik heb het opgestuurd op 10 april. Klinkt logisch in mijn ogen, maar ik had het echt anders aangepakt als ik dan de juiste informatie in de eerste plek kreeg.

Ten eerste, voordat de vraag komt waarom heb ik gewacht tot een dag van te voren had ik het niet anders gekunt. Een anderhalve maand geleden ging ik expliciet vragen of dit kon en/of zin nog had om te doen binnen 1-2 dagen voor de verloop van de garantie zonder kosten. Het antwoord van de Arnhemse T-Mobile shop was ja. Mede deze reden heb ik tot de laatste moment actie ondernomen, omdat het anders heel moeilijk maakte voor mezelf (gebrek aan tijd, ik ben nooit beschikbaar tijdens tmobile openingstijden, kon niet zonder een telefoon i.v.m. school/werk etc.)

Maar heb ik de antwoord gekregen; Nee meneer beter minimaal 5 dagen van te voren of een week. Dan had ik wel gekozen om toch me situatie moeilijk te maken omdat het niet anders kon.

Wat nu ook het geval is, is dat ik ter plekke op 10 april dezelfde vraag vroeg, heeft nog zin om te sturen om te repareren zonder kosten en nogmaals is was de antwoord; Ja meneer.

Vervolgens krijg ik dus tegenovergestelde reactie evan de reparatie centrum en nu durft niemand de schuld te nemen voor verkeerde informatie. Maar ik als klant blijft 1. Met een gebroken telefoon dat sowieso gerepareerd kon worden als ik het dus eerder had gestuurd (heb ik niet gedaan, omdat de advies van de medewerker zei ik hoefde het niet moeilijk te maken voor mezelf en kon het nog 1 a 2 dagen van te voren nog sturen. 2. Als de juiste informatie was verstrekt van "ja meneer beter niet omdat ze kunnen het nog dan na je garantie datum ontvangen en dan geld het niet meer en dan zit u toch met verzend kosten (verzend en onderzoekskosten waren ook niet een topic van gesprek)"

Als laatste heb ik het nog een 3de keer gevraagd op de tmobile online chat als ik het een dag van te voren kon sturen en als het dan nog binnen de garantie zou vallen. E weer kreeg ik dus "foutieve" informatie.

Tot slot zit ik met een ongerepareerde LG G3, terwijl ik me best deed om de juiste informatie te krijgen (juist omdat ik weet hoe dit met tmobile werk, niet de eerste keer met het verstrekken van abstract informatie)

De vraag: Aangezien ik al de juiste stappen heb ondernomen en niet de complete beeld kreeg van hoe het werk kan ik mijn telefoon nog gerepareerd krijgen?
Want dan ben ik als klant de dupe, om de woorden van 3 tmobile "experts" te vertrouwen.

4 reacties

Reputatie 4
Hoi Jewryo,

Begrijpelijk dat je een goed werkend toestel wil hebben!

Wij gaan daarom graag voor je op zoek naar een oplossing. Na je verhaal gelezen te hebben heb ik direct contact opgenomen met de juiste afdeling en jouw situatie doorgestuurd. Wij gaan het uitzoeken en dan gaan wij kijken wat wij voor je kunnen doen. Dus weet in elk geval dat ik het voor je aan het uitzoeken ben! Het antwoord zal pas volgende week komen in verband met Pasen.

Ik wens je alvast een fijn Pasen toe. 🙂
Dag Muberra,

Bedankt voor het begrip en moeite! Inderdaad wil ik een werkend toestel en had ik het eerder gestuurd als ik niet werd geïnformeerd dat de dag van verzending is wat telt!

Nogmaals bedankt voor het moeite tenminste:)

Groetjes.
Goeie dag,

Is het onderzoek nog aan het gang? Ik heb tot 3 mei om te reageren op de prijsopgave.

Mvg.
Reputatie 4
Hoi Jewryo,

Graag gedaan! Ik vind het heel belangrijk dat er goed wordt geluisterd naar de situatie van een klant en dat er naar een passende oplossing wordt gezocht.

Het onderzoek was uiteraard al lopende en ik zie dat mijn collega inmiddels al contact met jou heeft gehad over een mooie oplossing.
Ben je blij met de oplossing? I really hope so. 😃.

Als je verder nog vragen hebt, dan hoor ik het graag van je.

Reageer