Vraag

Galaxy 3 touchscreen kapot

• 29 augustus 2012
  • 1 reactie
  • 359 Bekeken

Hey,

Ik ben al een tijdje een tevreden gebruiker van de Samsung Galaxy 3. Vandaag zat hij zonder hoesje in mijn broekzak. Ik gooide mijn broek op een bankje waardoor er een klein barstje on het scherm kwam. Balen dacht ik, maar het hele touchscreen deed het niet meer. Een halve dag later zijn alle kleuren doorgelopen en is hij onbruikbaar. Nu moet naar alle waarschijnlijkheid dus de touchscreen/lcd worden vervangen. Ik ga ervan uit dat dit niet onder fabrieksgarantie valt en zal dus moeten worden opgestuurd naar t-mobile. Ik heb de volgende vragen:
- Heb ik geen fabrieksgarantie meer als ik hem door een particulier laat repareren?
- Wat kost deze reparatie ongeveer als ik het via t-mobile doe?
- Zijn er veel zaken aan de telefoon die nog kapot kunnen gaan die wel onder de fabrieksgarantie vallen (ivm afweging particulier/t-moible)
- Ik kan mijn sim-kaart toch tijdelijk in een sim-lockvrije telefoon doen?

Alvast bedankt,

1 reactie

Reputatie 6
@Stallion, welkom op het T-Mobile Forum!
Excuses voor de late reactie!

Als je je toestel laat repareren door een 'derde', dan is de garantie vervallen. Een toestel mag alleen worden opengemaakt door een door de fabrikant gecertificeerd reparatiecentrum.

Helaas is op voorhand niet te zeggen wat de reparatie zou gaan kosten. Je kan het toestel wel opsturen voor reparatie. Als je je defecte toestel voor reparatie aan T-Mobile aanbiedt, betaal je hiervoor in principe onderzoekskosten ter hoogte van € 42,50. Nadat het defect aan je toestel onderzocht is, ontvang je een prijsopgave met de kosten voor reparatie. Je kunt dan zelf kiezen of je het toestel wel of niet wilt repareren. Indien je de prijsopgave accepteert dan hoef je alleen de reparatiekosten te betalen en niet de onderzoekskosten. Mocht je de kosten voor reparatie te hoog vinden dan staat het je vrij om het toestel niet te laten repareren. Je betaalt dan alleen de onderzoekskosten.

Uiteraard is ook niet te zeggen wat er nog aan het toestel kapot kan gaan. Maar nogmaals, als je het toestel door een derde laat repareren vervalt de garantie.

Je simkaart kan je altijd gebruiken in een simlockvrije telefoon of een T-Mobile toestel.

Reageer