Beantwoord

Garantie iPhone 7

• 12 augustus 2019
  • 9 reacties
  • 229 Bekeken

Iphone 7 is 2 jaar en 1 maand oud.
Houdt er opeens mee op.
Moederbord defect volgens Apple-store Amsterdam.
Kan gebeuren.
Garantie dus net verlopen.
Is er een coulance-regeling bij T-Mobile.
Ben al heel lang klant ( met 3 abonnementen )
1 abonn. moet nu ook verlengd worden.

Graag commentaar.
icon

Beste antwoord door Jaimy 13 augustus 2019, 10:39

Hoi Harrylavi,

Dat is inderdaad wel wat zuur, Harry! Ik moet eerlijk zeggen dat we geen extra coulanceregeling hebben. De twee jaar garantie is de garantie die we voor elk toestel bieden. Hopelijk kan jouw toestel toch nog netjes gemaakt worden!

Als we je nog ergens anders mee kunnen helpen, dan hoor ik het graag van je.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hoi Harrylavi,

Dat is inderdaad wel wat zuur, Harry! Ik moet eerlijk zeggen dat we geen extra coulanceregeling hebben. De twee jaar garantie is de garantie die we voor elk toestel bieden. Hopelijk kan jouw toestel toch nog netjes gemaakt worden!

Als we je nog ergens anders mee kunnen helpen, dan hoor ik het graag van je.
Hen geen hulp meer nodig. Ben nu overgestapt naar Vodafone.
Reputatie 4
Badge +1

Nu

s er een wettelijke garantietermijn?

Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op 2 jaar 'wettelijke garantie'. In de Europese regels staat inderdaad een wettelijke termijn van 2 jaar. Maar in Nederland spreken we niet van wettelijke garantie. In plaats daarvan staat in de wet dat een product moet bieden wat u ervan mag verwachten. Van veel producten mag u verwachten dat ze langer meegaan dan 2 jaar. Daarom hebt u bij deze producten ook na 2 jaar nog recht op een gratis reparatie of een nieuw product.
Bron consuwijzer
Foei Jaimy, jokken mag niet. Van een iphone mag je verwachten dat hij langer dan twee jaar meegaat.
@Harry gewoon even je rechtsbijstandsverzekering erop zetten.
Reputatie 7
Badge +10
@Hakuin,

waarom mag je verwachten dat een iPhone langer als 2 jaar mee gaat ?
gemiddeld gaat een telefoon 15 tot 30 maanden mee (afhankelijk welke site je bekijkt)
laten we eens uit gaan van 30 maanden. het vervangen van een moederbord zou betekenen dat je de verwachte levensduur verlengt.
stel de reperatie kost 200 euro delen door 30 is 6,66 euro dan zou de klant 166,66 voor zijn rekening moeten nemen en de verkoper 33,33.

maar ga je uit van 15 maanden krijg je niets (na 24 maand)

ik ben er nog niet over uit
Hakuin,

De telefoon is van mijn vrouw. Je hebt gelijk maar de telefoon staat geregistreerd op onze zaak en dan vervalt de zogenaamde consumenten-garantie.
Wel jammer dat T-mobile mij HELEMAAL niet tegemoet komt.
P.S.
Mobiel ziet er volgens de Apple-store Amsterdam goed uit. Moederbord is defect.
Kan gebeuren zegt Apple-store.
Reputatie 4
Badge +1
@Hidden.nld Beetje flauwekul wat je verkondigt. Een iphone gaat gemiddeld veel langer mee. Dat mag je gezien de prijs ook verwachten. Apple geeft ook flink wat jaren updates.
Een tweedehands iphone van twee jaar levert ook flink wat op. Je kan het niet vergelijken met een bv alcatel telefoon van 89 €.
Als dit geval voor de rechter zou brengen zou je als consument waarschijnlijk niets of maximaal 10% moeten bij betalen, omdat de iphone net buiten de garantie valt.
Jij zit hier veel op dit forum en dan zul je welgezien hebben dat tmobile uiteindelijk de reparatie betaalde bij mensen wiens telefoon net buiten de garantie veel. Dat vaak wel onder dreiging van de rechtsbijstand.
Uiteindelijk koos tmobile eieren voor zijn geld.
Reputatie 7
Badge +10
hmm, wellicht had ik de bronnen er bij moeten vermelden:
https://www.phonextra.nl/blogs/smartphone-nieuws/wat-is-de-gemiddelde-levensduur-van-een-smartphone/

https://www.consumentenbond.nl/acties/te-snel-kapot/levensduur-digitale-producten#no3

https://www.kieskeurig.nl/document/A19B25827AA58DE3C12574AB00374E15

Het is dus geen flauwekul wat ik verkondig , ik heb gezocht naar de te verwachte levensduur.
Wel moet je kunnen aantonen dat het product buiten jouw schuld kapot is gegaan.
en dat is wel een hele lastige. hoe kan je aantonen dat je telefoon niet is gevallen. of je altijd de juiste kabels en opladers heb gebruikt,

Ik geef niemand gelijk of ongelijk, ik vraag me alleen oprecht af hoe het nou eigenlijk zit.
Ik heb een rapport van Apple waarin staat dat er niets met de telefoon is gebeurd.
Geen valschade of waterschade....conclusie is dat het moederbord defect is gegaan.
Dus, mobiel overleden !

Reageer