Vraag

Garantie op gekochte nieuwe Iphone via Marktplaats

• 27 augustus 2019
  • 10 reacties
  • 2179 Bekeken

Ik heb eind april 2019 van iemand via Marktplaats een nieuwe Iphone gekocht, met recente aankoopbon van T-mobile erbij. Dus ik dacht dat zit wel snor. Nu is de Iphone kapot, kan ik dan gebruik maken van de garantie? En wat moet ik dan doen?

10 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Goedemorgen @Christiaantwee Welkom, als ik jou was zou ik apple er even over bellen.
Ik heb overal voor je gezocht maar via Google komt er nergens een duidelijk antwoord op.

Je kunt via de webpagina checkcoverage.apple.com het serienummer van je iPhone invoeren, om te controleren of er nog garantie op zit.

Tijdens het eerste jaar kun je bij Apple aankloppen voor garantie Bron: ICulture.nl

Wat is het probleem met je iPhone?
Hij is uitgevallen en doet helemaal niets meer. Resetten geeft ook geen oplossing. Ik heb altijd begrepen dat je als particulier altijd moet aankloppen bij de leverancier en niet bij de fabrikant. Maar lees ook hier en daar dat T-mobile moeilijk doet als je niet de abonnee bent maar de telefoon van een abonnee hebt gekocht. Zoveel mensen doen dat via Marktplaats en ik hoor wel dat je dan moet aankloppen bij de leverancier, mits je de bon maar hebt.
Reputatie 7
Badge +20
@Christiaantwee welke IPhone heb je?
Iphone 6S
Reputatie 7
Badge +20
@Christiaantwee Kijk eens of je iets hebt aan
Deze Tips.

Is het niet gelukt om je iPhone weer werkend te krijgen? Zie je bijvoorbeeld alleen nog maar een zwart scherm? Neem dan contact op met Apple. In Nederland kun je bellen naar 0800-0201581

Op het garantie probleem kan ik verder geen antwoord geven.
Misschien dat de moderators het weten.
Meestal reageren ze binnen de 24/48 uur, het kan iets langer duren omdat het nu vakantietijd is.
Groetjes.
OK, bedankt voor de hulp!
Garantie is wettelijk overdraagbaar op de volgende eigenaar, mits de schade niet veroorzaakt is door val of waterschade. Dus je kan ook bij tmobile aankloppen.
Beste Hakuin, dank voor uw reactie. Dat sterkt mij in mijn overtuiging. Het zou mooi zijn als een moderator van T-Mobile dit nog zou kunnen bevestigen, voordat ik de T-Mobile winkel hier binnenstap 🙂
Reputatie 7
Badge +5
Als het goed is dan heb je het gesprek van de overname van het toestel nog in jouw Marktplaatsaccount. Je kunt dit natuurlijk meenemen als bewijslast. Daarnaast heb je de aankoopbon gekregen, dus tezamen heb je jouw onderbouwing.

Normaal gesproken ga je als consument naar de winkel waar je het apparaat gekocht heeft. Daar heb je immers een overeenkomst mee. Dus daarin heb je helemaal gelijk. In sommige gevallen zijn er merken / bedrijven die voor hun producten een eigen procedure hebben, die het voor de consument makkelijker moeten maken om het apparaat in reparatie of voor garantie aan te bieden. Hiermee is er een schakel minder. Al blijft de verantwoordelijke in de basis wel de winkel waar je het gekocht hebt, maar daar hoef je in die gevallen dan niet per sé naar toe. Apple is zo'n bedrijf dat ver wil gaan met garantie en de mogelijkheid biedt om ook in de eigen winkels of partners een product aan te kunnen bieden. Dus wat @CrisTien zegt klopt ook.

Beste Hakuin, dank voor uw reactie. Dat sterkt mij in mijn overtuiging. Het zou mooi zijn als een moderator van T-Mobile dit nog zou kunnen bevestigen, voordat ik de T-Mobile winkel hier binnenstap :-)

T-Mobile checkt wanneer jij langskomt enkel aan de hand van het IMEI nummer dat het toestel is verstrekt door henzelf. Ze zoeken de gegevens op door middel van dit nummer. Dit staat op de doos, bon en soms ook op het toestel zelf (de achterkant of op de simkaart tray).

Aangezien het toestel niet op jouw naam staat: Neem een ID kaart mee en de bon. Zorg ervoor dat je de gegevens van de reparatie bon goed controlleert in de winkel voor het ondertekenen en opsturen van het toestel, want het toestel is natuurlijk gelinked intern aan de originele koper.

Je mag ook altijd aan de hand van het eerder benoemde IMEI nummer in de onderstaande link kijken of jij nog garantie hebt via Apple zelf, dit is de meeste gevallen een wat snellere service! https://checkcoverage.apple.com/nl/nl/

Hopelijk is je toestel snel gemaakt.

Bron: Ik was tot kort geleden een medewerker in de winkel.

Reageer