Vraag

Garantie op iphone na defect

• 7 april 2017
  • 1 reactie
  • 417 Bekeken

6 maanden geleden een nieuwe iPhone 6s aangeschaft. Bij levering laadde het toestel niet op. In november gelijk een nieuw toestel gekregen. Nu twee weken geleden waren er veel batterij problemen (het toestel was zeer snel leeg). Het toestel is onder garantie vanuit de Tmobile shop opgestuurd naar Dynafix. Vandaag kreeg ik het bericht dat de reparatie niet kon worden uitgevoerd en het toestel daarom is omgeruild voor een ander. Het toetstel werd geleverd in een plastic zakje met slechts alleen het IMEI nummer. Het gaat zeer waarschijnlijk om een refurbished toestel. Ik wil graag weten hoe oud het toestel is. Het is vreemd als ik een toestel van 4 maanden oud in moet leveren en een ouder toestel terugkrijg. Ik heb gebeld met de klantenservice van tmobile en die gaf aan dat die mij niet verder kan helpen. Ik moet zelf contact opnemen met Dynafix. Ik heb mijn toetstel bij Tmobile aangeschaft en zie Tmobile dan ook als mijn contactpersoon en niet Dynafix. Ik wil graag weten hoe ik meer informatie over het toestel krijg. Een "tweedehands" toestel voor een toestel wat slechts 4 maanden oud is, is volgens mij niet correct.

1 reactie

In kort;

Ja, je hebt recht op een nieuw toestel als vervanging.

Ja, dit moet via T-Mobile gaan... T-Mobile is je verkooppunt en derhalve de partij die zelf met Dynafix zal moeten discussiëren.

Nee, dit zal niet 123 gaan gebeuren....

De wetgeving is 1 ding, het naar wetgeving krijgen is wat anders. Er zijn gewoon uitspraken dat je recht hebt op een deugdelijk toestel naar verkoop en dat je mag verwachten dat je toestel dus bij in gebreke wordt vervangen door een nieuw toestel. Dat een refurbished gelijkwaardig zou kunnen zijn is helaas iets wat niet gegarandeerd is.

In jouw kwestie spreken een aantal zaken voor je;
- het zat in een zakje....
- je hebt vanaf het begin problemen met deugdelijke toestellen (dit zou de derde nu zijn)
- het probleem van reparatie is Dynafix zijn probleem en daarna pas T-Mobile...

Tenzij jij expliciet akkoord hebt gegeven voor een ander toestel, heb je nu simpelweg jouw toestel niet terug gehad. Als DF aangeeft niet te kunnen repareren dient T-Mobile met jou een discussie aan te gaan hoe dit op te lossen.

DF is niet de partij die met jou rechtstreeks contact hoort te hebben. Het is een onafhankelijk (kuch kuch BS kuch kuch) reparateur die door T-Mobile wordt ingeschakeld voor reparatie.

Om je nog een idee te geven, er zijn al wel anderen geweest die het uiteindelijk voor elkaar hebben gekregen:
- Apple Refurbished voorbeeld

Reageer