Beantwoord

Gecertificeerde technici bij reparatie?

• 27 april 2018
  • 5 reacties
  • 942 Bekeken

Mijn toestel bevindt zich op dit moment in reparatie, afwachten óf en wanneer het goedkomt maar zover zijn we nog niet. Ik ontvang een vriendelijke mail van (naam verwijderd) die oa. schrijft "De eerste stap in de reparatie is een grondig onderzoek door onze gecertificeerde technici."

Als technisch trainer in de hightech elektronica en uit diverse contacten met Uneto-VNI* weet ik niet van het bestaan van dergelijke certificaten af. Daarom wil ik eens graag weten waar/wie/wat er gecertificeerd is. Zo als ik het nu lees, en met de kennis die ik bezit denk ik "Daar héb je weer zo'n ongefundeerde marketing term...". Voor marketing hoef je immers niks te kennen of te kunnen, goed kletsverhaal ophangen volstaat in de meeste gevallen.

Ben eens benieuwd wat hier voor antwoord op komt 🙂 indien passend, dan neem ik mijn woorden terug.

* Branchevereniging voor elektro/elektronica reparatiebedrijven
icon

Beste antwoord door Rosan 27 april 2018, 19:41

Je mag er vanuit gaan dat er geen prutsers aan je toestel zitten.
Je toestel word vakkundig gemaakt met originele onderdelen aangezien de garantie behouden blijft.
Mocht het niet bij dynafix kunnen dan word het doorgezet naar het bedrijf wat het merk van het toestel wenst.
De certificaten zou ik niet weten ik ben net als jij klant van T Mobile.
Verder is het de vraag of t mobile dit gaat delen aan een klant omdat dit er misschien geen gegevens zijn die met klanten gedeeld worden.
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +13
Beste Ramon ik heb even de naam verwijderd uit je bericht mochten moderators dit willen weten kunnen ze dit bij je navragen middels een privé bericht.
Verder is je vraag een beetje vaag/onduidelijk of is dit meer een mededeling?
De klant word tussen tijds op de hoogte gehouden van de reparatie via mail ook kan je dit zelf in de gaten houden via de website.
Verder hebben veel grote bedrijven eigen certificaten die medewerkers kunnen behalen vermoed ik zomaar.
Zo blijft de medewerker goed op de hoogte van alle ontwikkelingen tenslotte.
Mijn vraag staat er duidelijk tussen: "Daarom wil ik eens graag weten waar/wie/wat er gecertificeerd is."

Door te stellen dat de techneut die aan mijn device gaat werken, gecertificeerd is, wek je de verwachting dat het allemaal goed komt. In eerste instantie gaan de toestellen naar Dynafix en die zijn niet onbesproken....Zelfs Tros-Radar stelt: "Over dat bedrijf krijgen we erg veel klachten.". Om de zaak dan af te doen met "Certificaat" is wellicht té kort door de bocht. Waar komen dán al die klachten vandaan.

Lieve Rosan, aan een vermoeden héb ik zo weinig. In de mail staat dat de technici gecertificeerd zijn, dan wil ik weten als wát deze gecertificeerd zijn en door welke instantie het certificaat verleend is.

Nogmaals dus: Ik wil weten welke certificaten de technici bezitten. En ik wil weten wanneer die uitgereikt zijn en door welke instantie.
Badge +13
Je mag er vanuit gaan dat er geen prutsers aan je toestel zitten.
Je toestel word vakkundig gemaakt met originele onderdelen aangezien de garantie behouden blijft.
Mocht het niet bij dynafix kunnen dan word het doorgezet naar het bedrijf wat het merk van het toestel wenst.
Verder is het de vraag of t mobile dit gaat delen aan een klant omdat dit er misschien geen gegevens zijn die met klanten gedeeld worden.

Sorry, ik zie klant expert als titel en heb automatisch gedacht dat jij van de webcare bent. Immers heb je ook mod rechten

Dat zou de wereld op zijn kop zijn! Wel roepen dat je certificaten hebt, maar ze niet willen laten zien.
Reputatie 7
Badge +10
als je een iPhone heb dan zal er een Apple Certified Technician aan te pas moeten komen. zie ook https://support.apple.com/nl-nl/aasp-program
examens kunnen gedaan worden in de examencenters van pearson bijvoorbeeld. https://home.pearsonvue.com

Reageer