Beantwoord

Geen specificatie van de reparatie en verantwoording garantie.

• 22 april 2016
  • 3 reacties
  • 238 Bekeken

Recent heb ik mijn mobiele telefoon opgestuurd voor reparatie.
Ik was er vrij zeker van dat dit wel onder de garantie moest vallen.
Vervolgens krijg ik de specificatie en prijsoverzicht toegezonden via email en is er vermeld dat het niet binnen de garantie valt.
Hierin staat dat zij specificaties vermelden, wat ze niet doen, wat er kapot is aan mijn telefoon.
De reparatie €340,00 gaat kosten, zonder vermelding waarom en waarvoor. Dit is de nieuwprijs van mijn toestel.
Ik vind dit persoonlijk erg onprofessioneel en al helemaal als het om zo'n groot bedrag gaat.

Ik weet dus niet waarom hij niet onder de garantie valt en ik betaal hiervoor wel ongeveer €40,00 aan onderzoekskosten.
icon

Beste antwoord door Sam- 23 april 2016, 09:20

Hallo Robintb

Welkom terug op het T-Mobile Forum. Leuk om je hier weer te zien.

Ik kan me goed voorstellen dat je hier duidelijkheid over wilt hebben. Mijn excuses dat we je niet direct van de benodigde informatie hebben voorzien. Ik ben gelijk voor je gaan kijken wat de conclusie was van de medewerkers in het reparatiecentrum.

Ze hebben vochtschade geconstateerd in je toestel. Hierdoor valt je toestel niet meer onder de garantie en worden er kosten in rekening gebracht als je deze wilt laten repareren. Dit is waarschijnlijk niet het antwoord waar je op hoopte, maar ik hoop dat dit in ieder geval wel voor meer duidelijkheid zorgt.

Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden. We staan je graag te woord Robin!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hallo Robintb

Welkom terug op het T-Mobile Forum. Leuk om je hier weer te zien.

Ik kan me goed voorstellen dat je hier duidelijkheid over wilt hebben. Mijn excuses dat we je niet direct van de benodigde informatie hebben voorzien. Ik ben gelijk voor je gaan kijken wat de conclusie was van de medewerkers in het reparatiecentrum.

Ze hebben vochtschade geconstateerd in je toestel. Hierdoor valt je toestel niet meer onder de garantie en worden er kosten in rekening gebracht als je deze wilt laten repareren. Dit is waarschijnlijk niet het antwoord waar je op hoopte, maar ik hoop dat dit in ieder geval wel voor meer duidelijkheid zorgt.

Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden. We staan je graag te woord Robin!
Hey hallo goed nieuws! Ik heb 40 euro betaald voor een ongerepareerd toestel en er zojuist een nieuwe batterij ingedaan voor 3 tientjes. En weet je wat... Hij werkt! Was een reparatie vam 340 niet waard lijkt me. Afzetterij heet dat. Graag gedaan.
Reputatie 6
Badge +17
Hi Robin,

Ik ben blij om te lezen dat je zelf een oplossing hebt gevonden! Goed dat je zelf nog naar een alternatieve oplossing hebt gezocht.

In sommige situaties kan het inderdaad helpen om de batterij te vervangen, gelukkig werkte het ook in jouw geval. Helaas is het niet altijd een permanente oplossing, daarom kiezen de medewerkers in het reparatiecentrum er voor om de telefoon volledig te repareren en indien nodig vochtvrij te maken. Alleen zo kunnen we garanderen dat de telefoon op de lange termijn blijft werken.

Je kan nu in ieder geval weer gebruik maken van je toestel. Wat goed nieuws is natuurlijk. Als je verder nog vragen, verzoeken of onduidelijkheden hebt dan horen we het graag van je!

Reageer