Beantwoord

Geen vraag, wel waarschuwing voor T Mobile klanten

Beste forumleden,
vandaag met Note 4,gekocht op 14 april 2015 bij T Mobile Lelystad,Euro 600.Naar T Mobile Shop geweest.
Ging stuk in buitenland,had toen nog 6 maanden garantie.gemeld bij T Mobile op 16 dec 2016.
Was toen in buitenland,aangemeld voor garantie reparatie en zou zelf naar Shop brengen.
Gisteren terug,vandaag naar shop,aardige dame zegt,we kunnen helaas niks voor u doen garantie is 14 dagen afgelopen. Aanmelding van 16 dec. 2016 ,toen ik nog garantie had,is niet relevant.
Had kopie van aanmelding bij me.
We kunnen u wel een nieuw toestel leveren voor de volle prijs.
Dus forumleden let op met T Mobile,mooie praatjes en verkopen,geen service verlenen aan vaste klanten.
Ik ga dit ook doorspelen aan Radar,Kassa en Max ombudsman.
IK heb wettelijk recht op een deugdelijk werkend apparaat,zeker een telefoon van Euro 600 die na anderhalf jaar al stuk is.
Groet,Geert.
icon

Beste antwoord door Poco-Loco 9 mei 2017, 19:51

Dan heb ik slecht nieuws voor je...

Je hebt nu meerdere malen de huisregels geschonden en je hebt jezelf van antwoord voorzien. Ik zet het topic op slot, want dit gaat niet tot iets leiden als jij niet je toon wil veranderen.

Prettige avond.
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

12 reacties

LOL,

Dat je niet 123 terug kan zijn uit het buitenland is te begrijpen, maar als je nu werkelijk het verhaaltje durft op te houden dat je tussen 16 december en nu uitsluitend in het buitenland was.....

Sorry, maar je had het toestel gewoon bij eerste gelegenheid langs moeten brengen en nu is er inderdaad niet te achterhalen of je werkelijk op 16 december of niet gewoon een paar dagen geleden schade hebt opgelopen....

Als de schade geen probleem is geweest voor de afgelopen 5,5 maand... vijf en een halve.... maand, is er rede om te twijfelen waarom je nu alsnog langs komt.
Reputatie 4
Badge +1
Dat je het een half jaar gelden heb aangemeld en nu pas de telefoon inlevert(ondanks dat je in het buitenland zit) daar valt over te twisten. Maar niet je recht als consument.
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/tv-kapot-en-fabrieksgarantie-verlopen-moet-ik-reparatie-zelf-betalen
Zelfs als de garantie voorbij is, blijf je nog steeds recht houden op reparatie. Zie consuwijzer. Als tmobile aangesloten is bij een geschillencommisie kan je uitspraak krijgen van de geschiilencommisie.
Anders kan een brief aan tmobile schrijven ( op internet staan voorbeeldbrieven) en ze wijzen op hun verantwoordelijkheden. Anders je rechtsbijstandverzekering inschakelen en het voor laten komen. Wel schandalig dat tmobile onder zijn verantwoordelijkheden probeert uit te komen, want ze weten dondersgoed hoe wat de rechten van de consument zijn.
Reputatie 2
Badge +13
@Hakuin; Jouw link gaat over een televisie, niet over een telefoon....

Op het moment dat je een toestel ter reparatie aanmeld is het wel de bedoeling dat je het toestel ook zo spoedig mogelijk opstuurt. Als je er 6 maanden ertussen laat. Er kan veel gebeuren met een toestel in die periode. Het zou me ook niets verbazen als het reparatiecentrum de aanmelding order heeft geannuleerd.
Als je weet dat je nog maar 6 maanden garantie had waarom heb je het toestel niet opgestuurd vanuit het buitenland?

Het is en blijft vervelend voor jouw maar de waarschuwing is om niet te lang te wachten met het opsturen van een toestel.

Succes! 🙂
Reputatie 4
Badge +1
Van een telefoon mag je verwachten dat hij een langere levensduur heeft dan twee jaar. Het van die tv is slechts een voorbeeld.
Het maakt in dit geval niet uit dat kikvors de telefoon iets later dan twee jaar inlevert (wel voor de wettelijke garantie, maar niet voor het consumentenrecht).
Bestudeer de website van consuwijzer maar eens of van andere consumenten organisaties.
Bijdrage is iets aangepast vanwege de suggestie van poccoloco dat ik mij niet aan de huisregels hield.
@Hakuin,

Consuwijzer is nu niet bepaald de beste bron om naar te wijzen voor de rechten die hij heeft (qua uitleg, klopt wel, maar het is een bagger site qua uitleg). Er zijn zeker rechten, hele handige in dit geval, maar ik vertik het om iemand die zo nalatig is en dat met deze houding komt presenteren, daar nu mee te gaan helpen.

Wat dat betreft heb ik ook zeer zeker niet de neiging om aan te nemen dat er na 5,5 maand werkelijk een reden is die dringend genoeg is om toch te repareren. Er staat ook nergens beschreven wat nu de werkelijke schade is, puur dat zijn onexcuusbare late inlevering van Note 4 is geweigerd (en terecht).

Als het figuur enkel hier komt om na te schoppen, rot lekker op... Nee serieus, ga niet verwachten dat je lief wordt onthaald als je niet bereid bent de meest basis moeite te doen wat betreft uitzoeken wat je rechten zijn. Het zoeken op garantie is namelijk zeer makkelijk en de antwoorden, nota bene herhaaldelijk door mij gepost op dit forum, zeer goed te vinden.

Maar, ik weiger om mensen te helpen die zich zo achteloos opstellen en daarna gaan naschoppen.

-edit-
Hakuin, hou het netjes, hou het naar huisregels en speel niet op de persoon. Het maakt wel uit dat kikvors 5,5 maand heeft gewacht, dat is juist de dubieuze kant van het verhaal. Hij claimt ook fabrieksgarantie naar de EU wetgeving van 2 jaar. Dan maakt het laat inleveren dus wel uit en is hij nu te laat voor die garantie-regeling (en als je de wet kent, snap je nu ook waar ik expliciet omheen draai)
Reputatie 4
Badge +1
@Hakuin,

Consuwijzer is nu niet bepaald de beste bron om naar te wijzen voor de rechten die hij heeft (qua uitleg, klopt wel, maar het is een bagger site qua uitleg). Er zijn zeker rechten, hele handige in dit geval, maar ik vertik het om iemand die zo nalatig is en dat met deze houding komt presenteren, daar nu mee te gaan helpen.

Wat dat betreft heb ik ook zeer zeker niet de neiging om aan te nemen dat er na 5,5 maand werkelijk een reden is die dringend genoeg is om toch te repareren. Er staat ook nergens beschreven wat nu de werkelijke schade is, puur dat zijn onexcuusbare late inlevering van Note 4 is geweigerd (en terecht).

Als het figuur enkel hier komt om na te schoppen, rot lekker op... Nee serieus, ga niet verwachten dat je lief wordt onthaald als je niet bereid bent de meest basis moeite te doen wat betreft uitzoeken wat je rechten zijn. Het zoeken op garantie is namelijk zeer makkelijk en de antwoorden, nota bene herhaaldelijk door mij gepost op dit forum, zeer goed te vinden.

Maar, ik weiger om mensen te helpen die zich zo achteloos opstellen en daarna gaan naschoppen.

-edit-
Hakuin, hou het netjes, hou het naar huisregels en speel niet op de persoon. Het maakt wel uit dat kikvors 5,5 maand heeft gewacht, dat is juist de dubieuze kant van het verhaal. Hij claimt ook fabrieksgarantie naar de EU wetgeving van 2 jaar. Dan maakt het laat inleveren dus wel uit en is hij nu te laat voor die garantie-regeling (en als je de wet kent, snap je nu ook waar ik expliciet omheen draai)

Ik heb inmiddels mijn reactie iets aangepast. Zelf vind ik jou reactie niet erg beschaafd, maar daar hebben we gelukkig moderators voor.
Ik ben er van overtuigd dat kikvors bij de geschillencomissie of de rechter gelijk zal krijgen. Misschien is er een verstandige tmobilemedewerker die dit naar behoren kan oplossen.
Zelf heb ik ervaring met dit soort zaken en dat werd volgens de regels van consuwijzer netjes opgelost.
Regelmatig worden grote partijen zoals bv Apple door de rechter op hun vingers getikt omdat ze zich niet aan het eurpese consumentenrecht hielden.

Ik heb inmiddels mijn reactie iets aangepast. Zelf vind ik jou reactie niet erg beschaafd, maar daar hebben we gelukkig moderators voor.

Nee hoor, moderators veranderen reacties niet... Jij viel iamPuk direct aan in zijn integriteit, ik wees je er enkel op. Wat betreft mijn toon, nogmaals, ik ben niet bereid mensen die hier enkel komen natrappen te 'helpen'. Dit is tenslotte een forum waar klanten onderling elkaar 'helpen'. Ben ook zeker vrij om niet te helpen.

Ik ben er van overtuigd dat kikvors bij de geschillencomissie of de rechter gelijk zal krijgen.

Ik betwijfel het, niet omwille van zijn/haar rechten, maar vanwege de houding. Nalatigheid wordt door rechters ook gewoon bestraft en de gronden voor reparatie zijn dun verklaard. Wettelijk heeft kikvors recht op reparatie, maar als iemand liever smaad pleegt dan diens rechten op te zoeken....

Zelf heb ik ervaring met dit soort zaken en dat werd volgens de regels van consuwijzer netjes opgelost.

Drogredenatie, zelf heb ik nog nooit een juridisch geschil verloren, maar het is geen enkele garantie. Enigzins ludieker is het feit dat consuwijzer geen regels heeft, maar enkel rechten die in de Nederlandse wetgeving staan uitlegt. Zit ook in de naam, consu(ment) wijzer, maar snap je punt wel, het is een handige 1ste inleiding tot uitleg.

Regelmatig worden grote partijen zoals bv Apple door de rechter op hun vingers getikt omdat ze zich niet aan het eurpese consumentenrecht hielden.

Regelmatig? Ik ken 1 uitspraak van Apple inzake een iPhone die nu redelijk als 'jurisprudentie' wordt aangehaald, ondanks dat NL recht elke zaak onafhankelijk bekijkt en dus niet 1 op 1 iets zal volgen. Daar ging het ook grappig genoeg om een hele andere situatie, niet zozeer de garantie, maar het wel/niet recht van een nieuw toestel als vervangend toestel te krijgen bij een ondeugdelijke verkoop.

Overigens, puur dat ik direct en kort op kwestie reageer, betekent niet dat ik opzettelijk bot ben. Dat is meer iets wat mensen, vooral als ze het oneens zijn, ervaren. Voel je a.u.b. niet beledigd of aangevallen, ik sta serieus open voor discussie, maar dan wel met feiten / links en onderbouwing.
Reputatie 4
Hoi Geert,

Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor de reacties!

Het is nooit fijn als je toestel kuren vertoont en je het moet opsturen ter reparatie. Ik kan mij ook goed voorstellen dat je graag een goed werkend toestel wilt hebben. Het is alleen in dit geval zo dat je te lang hebt gewacht met het opsturen van jouw toestel ter reparatie. Je hebt de Samsung Note gekocht op 14 april 2015, dus dat betekent dat jouw garantie loopt tot 14 april 2017. Een toestel is officieel aangemeld voor reparatie op de dag dat het servicecentrum jouw toestel ontvangt. Dat telt natuurlijk ook mee voor de garantie. Het is begrijpelijk dat je al voor de zekerheid snel wilde handelen en daarom in december het toestel hebt aangemeld, maar als er vervolgens 6 maanden tussenzitten dan verloopt de aanmelding. In 6 maanden kan er namelijk nog veel meer gebeuren met een toestel, waardoor wij niet het toestel kunnen aanmelden met dezelfde problemen als de eerste aanmelding. Ik hoop dat dit meer duidelijkheid heeft kunnen creëren.

Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, ben je welkom op het forum.
Hoi Muberra,

bedankt voor je reactie.
Eerst mijn compliment voor de opleiding die jullie volgen hoe je klanten moet afwimpelen en of ergens de schuld van geven.
Zie ook mijn forum onderwerp van zoekgeraakte 250 mb buitenland,waarbij T Mobile bij hoog en laag beweerde dat het mijn schuld was.
Na veel sputteren van mijn kant doen ze echt onderzoek en wat blijkt:T Mobile is nalatig.
Veel excuus en vergoeding van 500 mb gehad,prima opgelost !!!!!
Maar als ik niet ga sputteren is het mijn schuld.
Nu weer de garantie en aanmelding van Note 4.
Klant is weer fout en T Mobile doet ook geen enkele moeite om voor een(vaste)klant een oplossing te vinden.

Aanmelding van de storing heb ik op advies van jullie website.
Toestel opsturen werd mij bij postkantoor in Spanje afgeraden,kon wel met koerier,kosten 95 euro,wie betaald dat?
Staat ook nergens dat de aanmelding verloopt !!!
Was ook steeds onderweg van Spanje naar Portugal.
En jouw opmerking dat er tussen aanmelding en aflevering van alles kan gebeuren met het toestel.
Dat kan ook met opsturen,jullie kunnen het toestel ook laten vallen of een kop koffie over gieten.
Zo lust ik er nog wel een paar …

Ik zal brief bijvoegen die onderweg is naar klachten: T Mobile.
Heb naam en telfnr. verweiderd.
Is de uitkomst voor mij negatief,gaat de brief naar Kassa,Radar,Max Ombudsman , alle sociale media die er zijn en rechtsbijstand verzekering.
Is misschien ook handig voor een paar forumleden die op mijn onderwerp reageren en maar een eind weg blairen en elkaar afkatten.
Snap niet dat jullie zulke personen toelaten.

Klantnr.:1.13390980

T Mobile Nederland.

Dronten,04-05-2017.

Geachte T Mobile.

Betreft : klacht over T Mobile en T Mobile Shop Lelystad.

Op 14-04-2015 bij T Mobile Shop Lelystad een Samsung Note 4 gekocht,prijs 604 euro.
Op 28-10-2016,op weg naar Spanje, update gedaan naar Marshmallow,daarna begon toestel kuren te vertonen,scherm bevroor aan rechterkant of begon te trillen.
Dit dure toestel speciaal gekocht omdat ik bezig ben een bedrijfje op te zetten in Spanje of Portugal.
Kon met het toestel niets meer doen en in Spanje ander toestel gekocht.
Dit alles gemeld via het T Mobile forum.
De moderators vonden het allemaal zielig maar konden niets voor me doen.
Advies was: toestel ter reparatie aanbieden.
Aangezien ik tot mei 2017 in het buitenland zou verblijven het toestel via de gebruikelijk weg bij T Mobile schriftelijk ter reparatie aangeboden op 16 dec. 2016.
Ik zou het toestel bij terugkeer zelf naar T Mobile Shop in Lelystad brengen.
Op 3 mei 2017 naar T Mobile Shop in Lelystad.
De dame in kwestie vroeg gelijk naar aankoopbon en had niks te maken met reparatie aanmelding.
Volgens aankoopbon was garantie 14 dagen verlopen dus heb je pech,zei ze.
Met mijn aanmelding van 16 dec.2016 en dat ik al jaren vaste klant was, had ze niets te maken en kon dus verder niets voor mij doen.
Volgens haar gebeurd het vaak dat er na een update storingen voorkomen.
Ze probeerde wel gelijk mij een ander duur toestel te verkopen en adviseerde mij het defecte toestel maar bij een ander bedrijf te laten maken want via T Mobile zou dat veel geld gaan kosten.
Ze zei,Samsung bepaald garantie en hier kunnen wij niets aan doen.
Ik zei nog dat T Mobile de verkoper was,ze maakte een nonchalant gebaar en wenste mij een fijne dag.
Volgens de wet heb ik, ook na de garantietermijn (14 dagen) recht op een goed werkend toestel.
Tevens is de verkoper hier verantwoordelijk voor.
Ook heb ik de storing binnen de garantie termijn gemeld aan T Mobile.
Heb zelf ook alles gedaan om storing op te lossen,terug naar fabrieksinstellingen,updaten,accu eruit,enz.
Opsturen was ook geen optie,werd afgeraden door Spaanse Post.

Ik verzoek u vriendelijk binnen 2 weken schriftelijk te reageren op dit schrijven.

Bijlage:afbeeldingen van storing.

Met de vriendelijke groet,

Is misschien ook handig voor een paar forumleden die op mijn onderwerp reageren en maar een eind weg blairen en elkaar afkatten.
Snap niet dat jullie zulke personen toelaten.

Nou, bij deze dan ook een waarschuwing voor jou wat betreft de huisregels.

Inhoudelijker, je bent meerdere malen gewezen dat het toestel aangemeld moest worden, in je eigen topic nota bene, daar heb je van aangegeven dat jij dat geen optie vond. Jij ziet af van de reparatie d.m.v. deze reactie.

Dus wat betreft de aanmelding, je reacties op het forum komen niet overeen met je brief.

Wat betreft garantie, ik heb al bevestigd dat je rechten hebt, maar als je begint met smaad en daarna dreigementen (ook al zie ik ze persoonlijk niet zo... iemand met verstand zal Radar, Kassa etc., nooit als een dreigement ervaren) gaat toevoegen, dan is het wederom alleen maar schadend aan je zaak.

Maar, het is simpel hoor... Als jij zwart/wit hebt staan dat de afspraak is gemaakt met de aanmelding in december 2016 dat je bij terugkeer het toestel bij de shop zou inleveren, dan is de kwestie klaar. Dan is dat een gemaakte afspraak en is de aanmeldingsdatum vastgelegd in die reparatie met die afspraak van inleveren.

In dat geval, je noemt rechtsbijstandsverzekering (dus als je die al hebt, bingo klaar), lever de zaak aan je advocaat over en het wordt uitgevoerd.

Heb je echter deze afspraak niet zwart/wit dan wordt het een veel langer proces waarin er veel twijfel gezaaid kan worden omtrent de lange periode tussen 'aanmelden', het afzien van inleveren/opsturen en nu uiteindelijk in Nederland toch bij de balie staan. In die kwestie zou ik zeker willen adviseren de toon te veranderen naar iemand die slachtoffer is t.o.v. de huidige aanvallende houding. De reacties hier op het forum van jou, zijn niet in je voordeel. Je bent niet meewerkend, bereidwillig of enigzins beleefd te noemen....

Dat Hakuin, iamPuk en ik wat lopen te bakkeleien schaad ons niet in deze zaak... Als jij het doet wel. Om de USA aan te halen "Anything you say can and will be used against you"... aka... zeg niks (negatiefs) 😉
Beste Poco-Loco,
verbeter de wereld en begin bij jezelf.
Kijk naar je eerste suggestieve opmerkingen.
Het lijkt mij sterk dat jij iemand advies kunt geven.
Ik heb ook liever niet dat jij je nog met mijn onderwerp bemoeid.
Ik groet je tenminste nog,daar heb jij het fatsoen niet voor.
Met de vriendelijke groet,
Kikvors.
Dan heb ik slecht nieuws voor je...

Je hebt nu meerdere malen de huisregels geschonden en je hebt jezelf van antwoord voorzien. Ik zet het topic op slot, want dit gaat niet tot iets leiden als jij niet je toon wil veranderen.

Prettige avond.