Vraag

Gestolen Iphone traceren d.m.v. IMEI code

Mijn Iphone 3GS 16GB wit is vandaag gestolen en ik zou graag willen weten of T-Mobile deze telefoon kan traceren en deze informatie zou kunnen delen met de politie, aangifte is reeds gedaan.
Ik hoop dat dit mogelijk is aangezien ik de dief van mijn toestel het plezier hiervan niet gun...

- Serienummer en IMEI-code verwijderd door moderator. Zie ook de huisregels van dit forum -

3 reacties

Reputatie 7
Ben bang dat dit niet gaat lukken. Mooie reden om te upgraden naar een 4s.

Reputatie 6
@Glennvandevelde
Welkom op het T-Mobile Forum! :)

Wat vervelend dat je toestel is gestolen! Ik zie dat je de simkaart hebt geblokkeerd en een nieuwe in de shop hebt opgehaald. De oude simkaart kan niet meer worden gebruikt. Over het traceren of op afstand blokkeren van je iPhone vind je in deze post een aantal handige tips.
@Glennvandevelde
Welkom op het T-Mobile Forum! :)

Wat vervelend dat je toestel is gestolen! Ik zie dat je de simkaart hebt geblokkeerd en een nieuwe in de shop hebt opgehaald. De oude simkaart kan niet meer worden gebruikt. Over het traceren of op afstand blokkeren van je iPhone vind je in deze post een aantal handige tips.

Ook ik ben mijn iPhone kwijt. Ook ik vraag me af of de dief vrolijk kan gaan bellen met mijn iPhone. M'n telefoon is/ was geblokkeerd met een beveiligingscode. Hoe sterk is dat?

Ik heb via "zoek mijn iPhone" de "opdracht" gegeven mijn telefoon te blokkeren en te wissen. Welke garanties geeft dit? De opdracht blijft "open" staan.

De post waar Raymond naar verwijst geeft hier allemaal niet echt een antwoord op. Ik ga er vanuit dat het IMEI nummer van een telefoon niet te veranderen is. Wat doen de providers als ze deze weer op hun netwerk zien? Is er een generieke blacklist? Werken ze hierbij samen?

Misschien dat iemand meer kan vertellen?

Reageer