Beantwoord

Groene strepen op Samsung S5

• 5 oktober 2016
  • 5 reacties
  • 1708 Bekeken

Hoi,

Sinds een tijd heeft mijn Samsung S5 kuren.
Ik lees in veel verschillende topics op google dat veel meer mensen hier last van hebben maar ik kan de oplossing niet echt terugvinden hierop.
Het is uit het niets begonnen met af en toe ineens een groen licht streepje, nu komt het veel vaker voor:
- als mijn batterij bijna leeg is begint het scherm groen te flikkeren (je kan nog wel lezen wat er onder staat)
- als mijn mobiel aan de oplader hangt begint het scherm groen te flikkeren (je kan nog lezen wat er onder staat)
- als ik mijn mobiel probeer te ontgrendelen lukt dit een aantal keer niet, hij geeft groene flikkerstrepen en dan weer zwart beeld tot hij ineens wel aanspringt.
- als de telefoon na 30 sec automatisch weer in sluimerstand gaat komt er ook een groen flikkerend scherm tot het beeld helemaal zwart wordt en echt vergrendeld is.
Als ik dan met mijn vinger over het scherm veeg tussen de tijd dat het scherm wat donkerder wordt en op sluimeren wil gaan (en dus de groene strepen aanwezig zijn) springt het scherm weer aan en is er niets aan de hand.
- als de schermresolutie heel laag staat begint hij groen te flikkeren
- als iemand mij belt gaat soms het scherm niet aan en kan ik niet zien wie er belt. als ik dan wel opneem door blind te swipen en aan de telefoon ben springt het scherm daarna vaak wel aan.

Ik heb mijn telefoon niet laten vallen / waterschade of wat dan ook.
Ik ben er mee langs de winkel geweest van Phonehouse, en telefoon reparatie winkel ernaast waar phonehouse me naar door verwees.
Ze zeiden dat ik hem op moet sturen voor onderzoek, dit kost me 32 euro, volgens de telefoon reparatiewinkel valt dit onder de 2 jaar garantie. Bij Phonehouse zeiden ze dat ik hem gewoon heb laten vallen ongemerkt... dat het scherm hierdoor los is geraakt.. en dat deze met een lijmlaag vast zit wat helemaal vervangen moet worden waardoor het me 160 euro gaat kosten.. en dus niet binnen de garantie valt... en dus 32 euro onderzoekskosten moet betalen, en vervolgens daarboven op 160 euro reparatie kosten!!
Ik heb mijn samsung weer mee naar huis genomen omdat ze ook nog eens geen vervangende telefoon hadden liggen en mij niet konden vertellen wat er mis was. (phonehouse Delft)

Ik vroeg me af of jullie de oplossing weten. Ik vind het raar dat er ineens uit het niets groene strepen kwamen en dit heel langzaam aan erger wordt.
Vooral het niet kunnen ontgrendelen is erg vervelend.
Ik ben bang dat hij straks ineens echt helemaal niet meer aangaat.

Alvast bedankt voor de reactie

Groet,

Petra
icon

Beste antwoord door Karen Nieuwenburg 22 oktober 2016, 22:00

Hallo thalina,

Ik heb de veilige modus uitgeprobeerd en helaas zag ik toen ook de groene strepen.
Voordat ik verder ging heb ik zelf wat dingen uitgeprobeerd en vooralsnog lijk ik nu van de groene strepen af te zijn. Ik heb het automatisch aanpassen van de schermtint uitgezet. Hopelijk helpt dit nog even, want ik wil eigenlijk nog even wachten met verlengen
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Petra,

Van harte welkom op ons forum! Dat is nogal een probleem inderdaad. :S

We hebben een topic gemaakt met suggesties die je zelf thuis kunt proberen, maar ik weet niet of dit in jouw geval nog zin heeft. Als de reparatiedienst waar je langs bent gegaan heeft opgemerkt dat het aan het beeldscherm zelf ligt, dan zal je toestel toch ter reparatie ingeleverd moeten worden. Aangezien je jouw toestel hebt aangeschaft bij Phonehouse kun je het toestel direct via hen inleveren of via de fabrikant, Samsung, zelf.

In Den Haag zit ook een Samsung Service Center. Misschien heb je de mogelijkheid om bij hen direct langs te gaan om jouw probleem voor te leggen en te kijken of zij iets voor je kunnen betekenen?

Ik had graag vanaf hier nog iets voor je willen betekenen, maar ik gok dat het toch een hardwarematig probleem is. Dan moet je toestel toch gerepareerd worden. Zorg er ook voor dat je van tevoren een goede back-up hebt gemaakt, zodat je niets kwijtraakt bij de reparatie of wanneer je toestel uitvalt.

Mocht je nog vragen voor ons hebben, laat het dan gerust weten! Succes! 🙂
Ik heb dit probleem ook. Ook ik heb mijn toestel niet laten vallen oid. Ik heb dit gekregen na de laatste software update. Moet zeggen dat het niet continu aanwezig is. Kan zomaar een dag niet zo zijn maar dan ineens is het er weer. Wie weet raad?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Karen,

Wat balen dat jouw toestel dezelfde kuren heeft! Is het direct na de update gekomen of had je er daarvoor ook (soms) al last van? Heb je op willekeurige momenten last van groene strepen of alleen bij bepaalde apps of foto's?

Kun je eens kijken of er op dit moment misschien een nieuwe update beschikbaar is? Dit kun je doen via Instellingen > Toestel-info > Software-update. Mocht dat niet het geval zijn, kun je dan testen of dit ook te zien is in de veilige modus: http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/925591. De veilige modus is een tijdelijke stand waarbij uitgesloten wordt of het probleem veroorzaakt wordt door derde partij applicaties. Als je de groene strepen niet terugziet in de veilige modus, kun je dan een back-up maken van je gegevens en jouw toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen en dan kijken of het goed gaat zonder de apps erop te zetten?

Als je het wel ziet in de veilige modus, dan kun je een hardware test doen. Je doet dit als volgt: bel naar *#0*# en kies voor 'Red', 'Blue' en 'Green'. Als je bij alle drie de groene strepen terug ziet, kun je het beste je toestel ter gerepareerd opsturen. Neem voordat je 'm opstuurt ter reparatie nog even de tips door in dit topic.

Mocht je jouw toestel niet willen opsturen ter reparatie, ik zie toevallig dat je sinds gisteren mag verlengen. Dus je kunt er ook voor kiezen om te verlengen met een gloednieuw toestel 🙂 Ook het overwegen waard! Denk er maar even rustig over na.

Houd je ons op de hoogte?
Hallo thalina,

Ik heb de veilige modus uitgeprobeerd en helaas zag ik toen ook de groene strepen.
Voordat ik verder ging heb ik zelf wat dingen uitgeprobeerd en vooralsnog lijk ik nu van de groene strepen af te zijn. Ik heb het automatisch aanpassen van de schermtint uitgezet. Hopelijk helpt dit nog even, want ik wil eigenlijk nog even wachten met verlengen
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Karen,

Jammer om te horen dat de veilige modus niet hielp! Heb je ook nog de hardware test geprobeerd? Wat goed om te horen dat je zelf een oplossing hebt gevonden! Zijn de strepen nog steeds weg? Bedankt in ieder geval voor het delen van jouw oplossing! 🙂

Houd je ons op de hoogte?

Reageer