Informatie

Toestelverzekering bij Odido

  • 18 May 2017
  • 8 reacties
  • 21413 Bekeken
Toestelverzekering bij Odido
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Je bent natuurlijk onwijs zuinig op jouw nieuwe pareltje, dus deze wil je dan ook laten verzekeren! Slimme zet! Maar wat als het onheil heeft plaatsgevonden en jouw toestel is defect?

 

Bij Odido kun je jouw nieuwe toestel laten verzekeren. In dit topic geven we je meer uitleg over de mogelijkheden voor een toestelverzekering, wat je moet doen als je een claim wilt indienen en andere contactinformatie.

 


 

Over de Chubb Toestelverzekering

Naast de fabrieksgarantie van 24 maanden die op alle door Odido Nederland geleverde toestellen geldt, zijn er 3 soorten verzekeringen van Chubb:
► Verzekering Standaard
► Verzekering Uitgebreid
► Verzekering Zakelijk
Wat is het verschil tussen deze verzekeringen?
In het overzicht hieronder vind je de verschillen. Zo kun je zelf bepalen welke dekking het beste bij jouw wensen past:
 

525a566a-db4d-40e3-80ca-13670f93cc97.png

 


Alle informatie rondom een verzekering voor een zakelijke aansluiting vind je hier.

 

 

Ik wil een nieuw contract of mijn contract verlengen met daarbij een toestelverzekering. Hoe werkt dat?

Is het tijd voor een nieuw toestel en wil je een nieuw contract of je contract verlengen en daarbij je nieuwe toestel verzekeren? Dat kan!

Als je bij Odido een nieuw toestel aanschaft (via de Online Shop, telefonisch of via één van de Odido Shops), dan kun je direct bij de bestelling van je nieuwe telefoon aangeven dat je deze wilt verzekeren. In de Online Shop zie je de van toepassing zijnde verzekeringen in het productoverzicht staan en kun je dus direct toevoegen aan je winkelmandje. In de Odido Shop en telefonisch zullen de medewerkers je informeren over de verschillende verzekeringen en prijzen en, indien gewenst, direct aan je nieuwe contract toevoegen.

Als je je nieuwe toestel al hebt, kun je tot 14 dagen na ontvangst een verzekering aanvragen in de Odido Shop.

 

Ik ben vergeten te kiezen voor een verzekering. Kan dit alsnog?

Ja, dat kan. Maar tot maximaal 14 dagen na ontvangst van je toestel. Ga in dit geval naar één van de Odido Shops om alsnog een Chubb Toestelverzekering af te sluiten.


Kan ik mijn bestaande ACE Toestelverzekering omzetten naar een Chubb Toestelverzekering?

Het is niet mogelijk om een bestaande ACE Toestelverzekering om te zetten naar een verzekering van Chubb.

 

Aanspraak maken op de verzekering

Er gelden een aantal belangrijke stappen voordat je aanspraak kunt maken op de verzekering. Hieronder leggen we dit uit.


Mijn toestel is gestolen of verloren! Wat moet ik doen?

► Blokkeer je simkaart meteen op MIjn Odido, of bel hiervoor met Odido (06 2400 1200).
► Doe binnen 48 uur aangifte via politie.nl/aangifte.
► Informeer je verzekeraar over de diefstal, hieronder lees je op welke manier je contact kunt opnemen met jouw verzekeraar:
- vanaf 13 maart 2017? Dan ben je verzekerd bij Chubb. Bel naar +31 (0) 0348 46 28 45 (buitenland: +31348462845) voor het indienen van de claim. Je kunt dit ook doen via t-mobile.chubbverzekering.nl.
- Tussen 14 januari 2013 en 13 maart 2017? Dan ben je verzekerd bij ACE. Bel naar 0348-462813 (buitenland: +31348462813) voor het indienen van de claim. Je kunt ook contact opnemen via https:// t-mobile.chubbverzekering.nl.
- vóór 14 januari 2013? Dan ben je verzekerd bij ProAssist. Bel naar 0344-636326 (buitenland: +31344636326) voor het indienen van de claim;
► De verzekeringsmaatschappij zal je informeren over het vervolg.


Mijn toestel is defect, wat moet ik doen?

► Als je binnen 8 dagen na levering merkt dat je toestel defect is, neem dan contact op met Odido Klantenservice op telefoonnummer 06-24001200. Je ontvangt dan binnen enkele dagen een nieuw toestel. In de tussentijd ontvang je géén leentoestel.
Belangrijk: de schade mag niet zijn ontstaan door gebruikersschade!

► Is je toestel op een andere manier defect geraakt? Neem dan in ieder geval direct contact op met de verzekeringsmaatschappij; zie de telefoonnummers onder de 2 vragen hierboven of via de website: https://t-mobile.chubbverzekering.nl/login
De verzekeringsmaatschappij zal je verder informeren.

 

Meer informatie over de verzekeringen vind je op de Odido website. Hier vind je nog een uitleg over de verschillende verzekeringen en de wijzigingen van de assurantiebelasting. Misschien was je op zoek naar informatie over garantie en reparatie. In dit geval vind je meer informatie in het topic 'Uitleg over de garantie en reparatie van je toestel.'
 


8 reacties

Maar stel ik heb een abonnement van af 2015 dat deze maand verloopt met toestel verzekering bij ACE. Stopt de dan automatisch de verzekering.kan geen account aan maken omdat hij mijn polis nummer niet kent via de link van t mobile.



Heb intussen wel verlengt en bij de huidige verzekering mijn toestel ondergebracht. Met natuurlijk een anders polis nummer.
Reputatie 7
Hoi Rianne,



Ik zie dat je ook een eigen topic hebt aangemaakt waar onze Klantexpert Rosan jou ook al heeft geholpen. Zou je in dat topic kunnen reageren op haar vragen/suggesties? Het is niet de bedoeling dat er meerdere berichten in verschillende topics over één vraag worden gesteld. We pakken berichten op volgorde van binnenkomst op, dus mocht er nog hulp nodig zijn, laat het dan in je eigen topic weten.
graag even het volgende .

onlangs een nieuw abonnement afgesloten voor de gsm bij t-mobile in de winkel in zwolle , moet zeggen top geholpen , niks mis mee .

op advies van de medewerkster een verzekering afgesloten voor schade en diefstal van de lg 5 se telefoon .

nu begint het :

heb ik schade ( barst in het glas ) , meld het bij chub verzekeringen ( telefoon verzekering van t-mobile ) .

ok , afspraak gemaakt om deze op te komen halen ( 28-11 -17 wat netjes verliep , maar nu komt het :

bij ophalen van het toestel was er geen vervangend toestel om om te ruilen .

Ik zeg , ik heb een zaak en heb de telefoon hier bij nodig , dus dit kan niet .

jawel , we hebben geen telefoon bij ons om te ruilen , dus red je maar .

gelukkig heb ik nog een oude telefoon liggen en kan deze gebruiken zolang het duurt . ( MAAR IK VIND DIT NIET NORMAAL )

2 dagen later een brief van chub verzekeringen dat ze het lg 5 se toestel niet op voorraad hebben liggen en ze zitten te wachten op een andere .

ik bel naar die helpdesk en vraag om een vervangend toestel waar ik recht op heb .

( deze hebben we niet en we zitten te wachten op toestemming van chub )

ik zeg , jullie hebben toestemming en moeten het vervangende toestel leveren , ik kan niet zonder

nee dat kunnen we niet , we hebben nog geen toestemming .

Inmiddels via t- mobile een klacht ingediend en is bekend bij chub verzekeringen .

maar tot op heden geen bericht omtrent de vervangende telefoon .

kortom :

sluit geen verzekering af bij chub verzekeringen , je hebt alleen maar gezeik en duurt lang voordat je een vervangend toestel hebt. 😠
Reputatie 7
Badge +9
Hi Chris,



Dankjewel voor het delen van je verhaal. Ik begrijp heel goed dat je hier van baalt. Je wilt natuurlijk altijd bereikbaar zijn met een goedwerkend toestel. Gelukkig had je zelf nog een extra telefoon liggen. Ik zie dat je dit inmiddels hebt aangekaart en we hebben je klacht doorgezet naar Chub. Hopelijk komt er daar nog wat uit.



Excuses voor het ongemak en als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het mij dan weten.
Kan je nog een verzekering afsluiten binnen 14 dagen na aankoop als er al een kleine barst in je scherm zit?
Reputatie 7
Badge +9
Hi Jannetje,



Wat balen van de barst in je scherm! Je kan binnen maximaal 14 dagen na ontvangst van je toestel nog een verzekering afsluiten. In dat geval kun je naar één van de T-Mobile Shops om alsnog een Chubb Toestelverzekering af te sluiten.



Ik hoop dat je er op tijd bij bent! Als je nog andere vragen hebt, laat het mij weten!
Reputatie 5
Maar houd er rekening mee dat die barst vermoedelijk niet onder de dekking valt dan!

Dus lees eerst goed de voorwaarden door voordat je straks teleurgesteld bent.

Je bent natuurlijk onwijs zuinig op jouw nieuwe pareltje, dus deze wil je dan ook laten verzekeren! Of het onheil heeft plaatsgevonden en jouw toestel is defect. In dit topic geven we je meer uitleg over de mogelijkheden voor een toestelverzekering, wat je moet doen als je een claim wilt indienen en andere contactinformatie.

 

Ik heb helaas in de meest ongelukkige sitauties tot 3 maal toe mijn telefoon weten te beschadigen zelfs de laatste keer volledige vervanging nodig gehad. Bij de eerste keer dat het mij overkwam heb ik recencies gelezen die grotendeel negatief waren en heb toen moedeloos me toestel aangemeld. Nu 6 maanden verder is me toestel altijd binnen 24 uur opgehaald geweest binnen 24 uur gerepareerd en binnen 24 uur weer afgeleverd , zelfs zondagen waren geen obstakel voor ze. Ik heb de koeriers persoonlijk gesproken en geloof me ze hebben het ontzettend druk. ik heb tientallen keer telefonisch contact gehad bij vragen en opmerkingen en er is altijd wederzijds begrip en dienstverlening geweest. Ik snap dat er zeker wel sitauties zijn die niet tevreden zullen zijn en als ik de uitgangspunt mag nemen dat men vaker iets zou opmerken als iets niet goed gaat dan als  de vanzelfuitgaande goeie dienstverlening wel geleverd zou worden, dan is deze recensie met hard werken verdient. CHUB  is mijn geluk bij ongeluk geweest en ik ben zeer tevreden en zal ten alle tijde ik mijn krediet heb bij hun hier verzekerd blijven. Alleen maar top klanttevredenheid is hier vanaf te lezen. Ik wens chub, dynasure ,dynalogic en alle kapotte toestellen een goeie toekomst tegemoet.

 

Reageer