Vraag

Internet stick 5 (E3131) goed aangesloten - geen connectie met internet!

Alles gedaan volgens de handleiding en vervolgens doet ie het niet. Ben nu al 2 dagen bezig. Heel vervelend.

11 reacties

Kan het zijn dat je de pin code voor de sim nog in moet voeren? Dat moet je dan even in een ander toestel doen aangezien dat in de stick lastig gaat worden.
@EvD2014

Welkom op het forum! :)

Goede vraag van JohnH! Welke simkaart gebruik je in de stick? Is dat het nummer waarmee je nu bent ingelogd op het forum of een andere? Wil je die dan in dat geval sturen via een privébericht? Dan kan ik met je meekijken.
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/evd2014-338052/"

Welkom op het forum! :)

Goede vraag van JohnH! Welke simkaart gebruik je in de stick? Is dat het nummer waarmee je nu bent ingelogd op het forum of een andere? Wil je die dan in dat geval sturen via een privébericht? Dan kan ik met je meekijken.

Sorry dat het even duurde voordat ik weer wat van me liet horen. Ik heb de internetstick + SIM kaart via T-mobile gekregen met pin/puknr. Alles doet het gewoon maar ik heb nog steeds geen connectie.
Ik krijg (in het roze/rood) te zien "geen verbinding (roaming). Als ik dan ga kijken welk netwerk dat is, dan is dit Orange. T-Mobile heb ik geregistreerd als standaardwaarde maar er veranderd niets.
Toch even de SIMkaart gechecked....ik heb een 097 nummer.
Maar had je ook die pincode van de simkaart ingegeven? Ik heb ditmprobleem vaker voorbij zien komen en als men in een ander toestel even de pincode van de sim invoerde was het probleem opgelost. Natuurlijk kan jou probleem anders zijn en niets met de pincode te maken hebben ik kon namelijk niet terugvinden dat je de code ingevoerd had.
Hoi John,
Ja hoor, ik heb de pincode gebruikt die op het simkaartje stond en deze daarna gewijzigd. Ik heb hem voor alle zekerheid ook in een andere laptop gestopt en daar gaf hij precies hetzelfde aan.
Ik weet het ECHT niet meer. Na 2 dagen + avonden was ik er helemaal klaar mee.
Okey.....

Ik vind het wat vaag dat hij met een Orange netwerk komt maar daar weet ik het fijne niet van..... Ik zal eens kijken of ik niet nog informatie heb ergens morgen, als ex Huawei expert had ik vrij veel linkjes en die heb ik nog wel ergens.
Ik weet dat het soms gewoon niet will lukken en opeens werkt het perfect...
Nou dat geeft de burger weer moed.  Ik wacht het rustig af. Bedankt voor je hulp.
Inmiddels zijn we 3 dagen verder en de internet stick is het niet "plotseling" gaan doen. Helaas. Ik bel de klantenserivice wel. Als zij ook geen oplossing kunnen bieden zeg ik mijn abonnement per direct op. Jammer hoor.
Inmiddels zijn we 3 dagen verder en de internet stick is het niet "plotseling" gaan doen. Helaas. Ik bel de klantenserivice wel. Als zij ook geen oplossing kunnen bieden zeg ik mijn abonnement per direct op. Jammer hoor.

Gelukkig heb ik even de klantenservice gebeld. Wat blijkt. T-Mobile heeft het oprange netwerk opgekocht waar 097 nrs aangekoppeld zijn. Die zijn echter nog niet volledig aangesloten op de 06 nummers van T-Mobile.  Vandaar dat het internetwerk Orange NL (roaming) aangeeft als netwerk.
Volgens T-mobile klantenservice kun je dit gewoon aanklikken en verbinding maken. Er zullen op de factuur (als je een abonnement hebt) GEEN extra kosten verrekend worden en voila.....het werkt.

TIP voor T-mobile.
Misschien handig als T-Mobile een standaard briefje bij de levering van de internetsticks insluit waarin dit wordt uitgelegd en zwart op wit staat dat er geen extra kosten worden doorberekend. Dat scheelt weer een week ergenis en heel veel uren ( die ik in ieder geval niet kan missen)
Super dat je de oplossing ook hier gepost hebt !

Hier kunnen anderen perfect mee geholpen worden.

Reageer