Vraag

iPhone 3 keer opgestuurd in een maand?!

• 27 augustus 2017
  • 3 reacties
  • 406 Bekeken

Hallo T-mobile. Na nooit problemen te hebben gehad met Apple is het nu een shitstorm aan klachten. Ik heb deze maand mijn toestel 3(!!) keer op laten sturen omdat ik geen service meer had. Simkaart wordt herkend alleen apparaat kan geen bereik meer vinden. De eerste reparatie verliep vlot, netjes op de hoogte gehouden en binnen de week mijn toestel weer retour. Na 2 uur weer geen bereik dus weer ingeleverd bij Tmobile alkmaar. Vandaag na 2 weken opgehaald, geen bericht gehad vanuit tmobile, via de klantenservice te weten gekomen dat mijn toestel terug was bij tmobile. Erg slordig. Vandaag dus opgehaald, binnen het uur alweer geen service. Meteen omgedraaid en wederom mijn toestel weer richting Dynafix. De procedure zou nu zijn dat ik een refurbished toestel zou krijgen, waar ik uiteraard geen genoegen mee neem. Ik zit in het 2e jaar van mijn abbonement, waardoor ik nogsteeds voor mijn toestel betaal, voor een nieuwe iphone 6s, die kan je niet halverwege het contract omruilen voor een 2e hands toestel. Tmobile, gaat er een oplossing komen vanuit jullie kant of ga ik tot het uiterste om de gewilde oplossing te krijgen?

3 reacties

DF is een bekende kwestie op het forum...

Je zal echter hier zelf stappen voor moeten nemen, ook al heb je recht op een nieuwe telefoon ter vervanging. Daarom wat links naar voorgaande reacties/topics:
- Topic 1
- Topic 2
- Topic 3
- Topic 4
Bedankt voor je bericht Poco-Loco, ik had al wat van de topics doorgelezen. Tot mijn grote verbazing zie ik nu bij mijn toestel status staan dat deze omgeruild gaat worden, alleen dat er geen toestel voorradig is. Dit vind ik vrij bijzonder aangezien ik nergens een akkoord heb gegeven. Sterker nog, ik heb al meerdere malen gecommuniceerd naar T-Mobile dat ik geen refurbished toestel in de hand neem! Ik heb het vermoeden dat de enige optie nog was qua reparatie het moederboard vervangen. Dit is natuurlijk aardig prijzig. Kan het zijn dat Tmobile dit heeft afgekapt en mij probeert een refurbished toestel aan te smeren? Ik heb toch de keuze om mijn toestel terug te krijgen met de goede reparatie? Ik heb niet het idee dat de klantenservice zijn uiterste best doet, wat is de hogere trap om dit aan te pakken? Ik heb mijn volledige verhaal al gepost naar Tmobile Messenger, dit zou in mijn dossier gezet worden. En dan? Wat is mijn beste optie?
Met alle respect, een advocaat / juridische ondersteuning...

Refurbished toestellen hoeven niet per se slecht te zijn, maar je hebt naar NL wetgeving gewoon recht op een nieuw toestel. Het feit dat het ook zonder overleg gebeurd is gewoon een no-go...

Dus dan kom je uit op dat dit op 'serieus' niveau moet. Zoals ook in het eerste topic gelinkt, je zal het met schrijven moeten doen en dan heb ik maar twee suggesties:
- bij geen rechtsbijstandverzekering, ga naar https://www.juridischloket.nl/
- bij wel rechtbijstandsverzekering, inschakelen...

De eerste is gratis, wat minder actief (je moet zelf zaken uitvoeren), maar kan zeker helpen met het opstellen van de juiste documentatie.

De tweede is beter en zal ook voor je actief bezig gaan. Let wel, puur op kosten zullen ze mogelijk de zaak niet willen aannemen, dus zorg wel voor dat je nogal valt over je rechten qua privacy, toestemmingen etc..

Zoals ik echter zei, een refurbished hoeft niet slecht te zijn, maar je hebt geen zekerheid dat het gelijk aan nieuw is (leuk verhaal van controle, realiteit is gewoon geen zekerheid en als het werkelijk als nieuw zou kunnen... dan kan het ook vanuit de fabrikant als nieuw worden bestempeld zoals Samsung met de Note 7 heeft gedaan, Fan Edition).

In alle gevallen, het gaat nu wat tijd en moeite kosten en vooral, veel en gedegen documentatie.

Reageer