Vraag

iPhone 4 niet simlock vrij en T-Mobile herkend het IMEI-nummer niet?

• 25 maart 2014
  • 7 reacties
  • 613 Bekeken

Hallo,

Ik heb een iPhone 4 waarvan het scherm was gebroken, dus heb ik hem begin van dit jaar opgestuurd naar ProAssist. Na 1,5 week kreeg ik deze netjes terug, een refurbisht iPhone 4. Deze heb ik een tijdje probleemloos in gebruik gehad. Nu heb ik mijn abbonement verlengd en ben ik nu trotste bezitster van een iPhone 5s.

Mijn vriend wil nu mijn iPhone 4 in gebruik nemen maar deze heeft een Vodafone simkaart. Geen probleem dacht ik, want de telefoon is waarschijnlijk al simlockvrij en anders is dit niet moeilijk te regelen. De telefoon bleek niet simlockvrij te zijn dus heb ik het servicenummer van T-Mobile gebeld en mijn (van ProAssist nieuwe) IMEI nummer ingetoetst, deze bleek niet in het bestand te zitten dus kreeg ik automatisch een medewerkster van T-Mobile aan de lijn. Deze vroeg mij beide IMEI-nummers (oude en nieuwe) op te geven zodat de technische dienst deze kon checken op simlock en waarom deze niet in hun systeem voorkwamen.
Ik zou teruggebeld worden binnen 7 werkdagen. Na 10 werkdagen had ik nog niks gehoord en heb ik zelf teruggebeld. Daar werd mij verteld dat er helemaal geen simlock op de telefoon zat en dat het waarschijnlijk aan het toestel (Apple?) lag.

Hierna Apple gebeld met hetzelfde verhaal. De medewerker van Apple vroeg het nieuwe IMEI nummer en ontdekte dat er nog wel degelijk een simlock van T-Mobile op zat, maar dat het onzin was dat Apple hier ook maar iets mee te maken heeft. Dus dat ik T-Mobile nog maar een keer moest bellen want hij kon (aan de andere kant van de telefoon) zwart op wit zien dat er nog een simlock op zat van T-Mobile.

Na een paar dagen weer T-Mobile gebeld, en de medewerker die ik aan de telefoon kreeg gaf aan dat het IMEI nummer onbekend is bij T-Mobile en dat zij daarom niks kunnen doen.

Ik weet niet meer wat ik moet doen om dez iPhone 4 in gebruik te kunnen nemen met een simkaart van een andere provider. Ik heb de 'toestelhulp'-stappen voor het simlockvrij maken van een iPhone 4 (met simkaart van Vodafone en T-mobile) al meerdere malen geprobeerd zonder resultaat. Het is best een complex probleem maar ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik zit nu met een nieuwe iPhone 4 die ik gewoon niet kan gebruiken (met een simkaart van een andere provider dan T-Mobile)!

7 reacties

Rare vraag mischien, Het IMEI nummer, heb je dat op papier of heb je het nummer uit je telefoon zelf? Controleer anders eens of het nummer wel hetzelfde is.... Als je dat al gedaan hebt heb ik niets gezegd 🙂
Rare vraag mischien, Het IMEI nummer, heb je dat op papier of heb je het nummer uit je telefoon zelf? Controleer anders eens of het nummer wel hetzelfde is.... Als je dat al gedaan hebt heb ik niets gezegd :)

Hoi John,

Ja dit heb ik inderdaad al gecheckt, maar bedankt voor het meedenken!
@-Anne-, welkom op het T-Mobile Forum 🙂!

Zodra je een iPhone met een nieuwe simkaart gaat gebruiken dan dien je deze eerst te activeren via iTunes. Kun je me aangeven of je dit al hebt gedaan?
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/-anne--339199/", welkom op het T-Mobile Forum 🙂!

Zodra je een iPhone met een nieuwe simkaart gaat gebruiken dan dien je deze eerst te activeren via iTunes. Kun je me aangeven of je dit al hebt gedaan?

Hoi Ruben,

Ja dit heb ik al gedaan zoals de stappen die worden aangegeven in de toestelhulp van T-Mobile.
Ik heb inmiddels ook met ProAssist gebeld en die hebben mij ook een manier toegestuurd om het toestel simlockvrij te krijgen, omdat hun aangaven alle telefoons die zij reparen met simlock moeten teruggeven. Daarom zit er waarschijnlijk weer/nog steeds een simlock op. Hun manier werkte overigens ook niet.
Reputatie 5
@-Anna- wat vervelend dat het nog steeds niet lukt om het toestel simlock vrij te maken. Mijn collega's hebben begin maart een onderzoek gestart. Wij wachten nog op een terugkoppeling van Apple, hopelijk kunnen wij dit zo snel mogelijk oplossen buiten Pro Assist om! Graag nog even geduld.
Het probleem is opgelost, geen idee hoe maar in eens deed een andere simkaart het in de iPhone.
Waarschijnlijk heeft T-Mobile iets omgezet? In iedergeval dank hiervoor!
Reputatie 5
Hoi Anne, wij hebben inderdaad het toestel vanaf afstand simlockvrij weten te maken! Mocht je in de toekomst nog vragen hebben dan weet je ons te vinden.

Reageer