Beantwoord

iPhone 6 batterijpercentage wordt niet goed uitgelezen

Ik heb sinds een tijd het probleem dat mijn iPhone verkeerde batterijpercentages uitleest, hij is net een jaar oud (helaas Apple garantie net 2 dagen verlopen, dus alles gaat nu via T-Mobile, iets waar ik niet echt blij mee ben). Ik heb dit al een aantal maanden maar het stoorde mij nooit heel erg, sinds deze week is het echter exponentieel erger geworden om het zo te zeggen. Twee dagen terug ging mijn iphone van 54% naar 0%, ik kon hem ook pas weer gebruiken toen ik hem aan het infuus legde, waarna hij gelijk 46% aangaf. Vandaag heb ik Apple gebeld en zij zeiden dat ik hem als nieuwe iPhone moest herstellen en backups maken om ze vervolgens niet terug te zetten, zodat mijn iPhone echt als 'nieuw' was om softwareproblemen uit te sluiten. Ik dacht dat ik een paar dagen nodig zou hebben om erachter te komen of dit de oplossing was, iets wat mij via de telefoon mij wel gezegd werd. Niets is echter minder waar. Ik heb hem rond 18:00 helemaal leeggetrokken en al mn apps handmatig weer geïnstalleerd, en zojuist ging mijn telefoon in 1 minuut van 20 naar 10%, 3 minuten later zat ik op 1% en toen ik hem aan de oplader legde zat ik weer op 10%. Het lijkt mij wel duidelijk dat er hardwarematig iets mis is met het toestel. Nu wilde ik hem sowieso al laten repareren vanwege het feit dat de front-camera lens een beetje is ingezakt, dit was al toen ik hem uit de doos haalde een jaar geleden, maar ik wil dit nu toch wel laten fixen. Ik ken mijn consumentenrecht en hoop dan ook dat T-Mobile niet moeilijk zal gaan doen vanwege het feit dat het toestel al een jaar oud is.

Mijn vraag is dan ook wat ongeveer de procedure zal zijn, en dan heb ik het voornamelijk over het batterij probleem. Ik weet dat het een niet heel ongewoon probleem is en ik hoop dan ook dat Apple/T-Mobile hier iets mee kan/gaat doen. Heeft iemand misschien een indicatie wat er zal gaan gebeuren als ik over 2 dagen de T-Mobile winkel binnenstap? Allicht d.m.v. eigen ervaringen of andere verhalen ofzo.

Bij voorbaat dank!

- Hans
icon

Beste antwoord door Trajh91 21 juni 2016, 23:02

Het batterijprobleem waar je het over hebt, heb ik toevallig gisteren ook al van iemand gehoord. Wat je zegt over een factory reset, is inderdaad de oplossing die Apple geeft. Ik ben alleen bang dat dat niet helemaal de oplossing is. Er kunnen nogal wat oorzaken zijn voor de problemen die je geeft, zoals bijvoorbeeld een contactje in de telefoon dat niet goed zit, een probleem in de software van de telefoon of een probleem in de batterij zelf, waardoor ie z'n status niet goed laat uitlezen.

Als kan worden vastgesteld dat de problemen niet zijn ontstaan door val-, stoot- of waterschade, dan is een reparatie in de meeste gevallen kosteloos. De fabrikant van het toestel krijgt in dat geval de rekening toegestuurd. Let erop dat dit wel afhankelijk is van de garantie die op je toestel zit. Is je toestel verlopen, dan wordt er eerst onderzoek gedaan naar het probleem en krijg je een prijsopgaaf van de reparatie. Het is dan aan jou om de reparatie te accepteren of niet. Voor het onderzoek worden in dat geval kosten in rekening gebracht. Uit mijn hoofd is dat ongeveer €38, maar ik kan er een paar euro naast zitten. Het is in ieder geval minder dan €40.

Ik kan je aanraden om toch het toestel aan te bieden ter reparatie bij de T-Shop. Een medewerker daar kan je ook haarfijn de procedure uitleggen.

Je krijgt van de T-Shop geen leentoestel (meer) mee en het duurt in de regel een week of 2 totdat je je toestel terug hebt. Houd hier dus ook even rekening mee.

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 2
Het batterijprobleem waar je het over hebt, heb ik toevallig gisteren ook al van iemand gehoord. Wat je zegt over een factory reset, is inderdaad de oplossing die Apple geeft. Ik ben alleen bang dat dat niet helemaal de oplossing is. Er kunnen nogal wat oorzaken zijn voor de problemen die je geeft, zoals bijvoorbeeld een contactje in de telefoon dat niet goed zit, een probleem in de software van de telefoon of een probleem in de batterij zelf, waardoor ie z'n status niet goed laat uitlezen.

Als kan worden vastgesteld dat de problemen niet zijn ontstaan door val-, stoot- of waterschade, dan is een reparatie in de meeste gevallen kosteloos. De fabrikant van het toestel krijgt in dat geval de rekening toegestuurd. Let erop dat dit wel afhankelijk is van de garantie die op je toestel zit. Is je toestel verlopen, dan wordt er eerst onderzoek gedaan naar het probleem en krijg je een prijsopgaaf van de reparatie. Het is dan aan jou om de reparatie te accepteren of niet. Voor het onderzoek worden in dat geval kosten in rekening gebracht. Uit mijn hoofd is dat ongeveer €38, maar ik kan er een paar euro naast zitten. Het is in ieder geval minder dan €40.

Ik kan je aanraden om toch het toestel aan te bieden ter reparatie bij de T-Shop. Een medewerker daar kan je ook haarfijn de procedure uitleggen.

Je krijgt van de T-Shop geen leentoestel (meer) mee en het duurt in de regel een week of 2 totdat je je toestel terug hebt. Houd hier dus ook even rekening mee.
Ik heb nogmaals met Apple contact gehad, en zij hebben toch een uitzondering gemaakt op de garantie, dus ze gaan hem nu gratis onderzoeken en e.v.t. alles fixen wat er te fixen valt. Wel echt een topservice van de mensen bij Apple, hulde!
Reputatie 7
Badge +15
Hey Tycho500,

Bedankt voor de update. Super fijn om te lezen dat Apple je toestel toch gaat fixen! Heel fijn! 😃

Laat je aan ons weten hier hoe alles afloopt? Als wij nog iets voor je kunnen betekenen dan weet je ons te vinden

Reageer