Beantwoord

IPhone 6 kan niet meer gerepareerd worden, alleen omgeruild worden

• 20 januari 2017
  • 8 reacties
  • 430 Bekeken

Hallo,

Mijn Iphone 6 is niet meer te repareren en ik heb een omruilvoorstel onvangen.
Echter wat er niet bij vermeld staat is dat het een nieuw of een gebruikt toestel betreft.
Ik heb hierop de klantenservice gebeld en mij is verteld dat om een nieuw toestel gaat.

Echter als ik een beetje google, zie een toch een behoorlijk aantal klachten dat mensen een gebruikt toestel krijgen bij een omruil actie.
Aangezien de reparatiekosten voor mezelf zijn omdat de schade niet binnen de garantie valt, wil ik zeker weten of ik een nieuw toestel voor 404,04 euro krijg of dat het een gebruikt toestel is.

Ik twijfel omdat je verschillende antwoorden leest / krijgt. Indien het een nieuw toestel is dan wil ik voor de 404,04 euro wel omruilen, voor een gebruikt toestel wil ik dat dus niet.
icon

Beste antwoord door Amy 21 januari 2017, 10:40

Hey Tsjerk81,

Wat onwijs balen dat je toestel niet meer te maken is! Wel fijn dat je een omruiling krijgt!

Het gaat hierbij om een refurbished toestel. Ik weet dat hier de nodige horrorverhalen over online staan maar ik kan je verzekeren dat je in de meeste geval juist een super goed toestel terug krijgt! Een refurbished toestel is een toestel dat ooit als nieuw naar een klant gestuurd is. De klant heeft de telefoon teruggestuurd omdat hij het toestel bijvoorbeeld niet fijn vond of toch een ander toestel wilde hebben. Deze toestellen worden vervolgens handmatig getest en nagekeken om er voor te zorgen dat ze piekfijn zijn en er als nieuw uitzien. Pas daarna worden ze doorgestuurd om als omruiling door te gaan.

Ik ben bang dat dit niet het antwoord is waar je op gehoopt had maar ik ben er zeker van dat je een toestel ontvangt die spik en span is! Mocht er toch iets mis mee zijn dan kun je dat uiteraard gewoon laten weten en dan helpen we je natuurlijk gewoon graag verder!
Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hey Tsjerk81,

Wat onwijs balen dat je toestel niet meer te maken is! Wel fijn dat je een omruiling krijgt!

Het gaat hierbij om een refurbished toestel. Ik weet dat hier de nodige horrorverhalen over online staan maar ik kan je verzekeren dat je in de meeste geval juist een super goed toestel terug krijgt! Een refurbished toestel is een toestel dat ooit als nieuw naar een klant gestuurd is. De klant heeft de telefoon teruggestuurd omdat hij het toestel bijvoorbeeld niet fijn vond of toch een ander toestel wilde hebben. Deze toestellen worden vervolgens handmatig getest en nagekeken om er voor te zorgen dat ze piekfijn zijn en er als nieuw uitzien. Pas daarna worden ze doorgestuurd om als omruiling door te gaan.

Ik ben bang dat dit niet het antwoord is waar je op gehoopt had maar ik ben er zeker van dat je een toestel ontvangt die spik en span is! Mocht er toch iets mis mee zijn dan kun je dat uiteraard gewoon laten weten en dan helpen we je natuurlijk gewoon graag verder!
Hallo,

Ik heb een aanvullende vraag op het bovenstaande verhaal.
Wat is de garantie op een refurbished toestel?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Quirin,

De garantietermijn blijft hetzelfde als jouw oorspronkelijke toestel. Hier verandert dus eigenlijk niets aan. Was er een specifieke reden dat je dit wilde weten of gewoon als algemene informatie?

Als we je nog ergens bij kunnen helpen, laat het dan maar weten!
Hallo David,

Daar gaat het dus mis...
Ik begrijp dat als het een garantie geval betreft, de garantie niet verlengt wordt en de oorspronkelijke garantie van 2 jaar wordt gehandhaafd. Al is dat zelfs ook erg kort en mag je verwachten van een product met deze prijs dat het langer mee gaat (lees de jurisprudentie er maar op na..)

Maar.....
In het bovenstaande geval (bij eigen schuld) wordt meer dan 400,- betaald en in mijn geval (Iphone +) 422,76! Het betreft hier dan geen reparatie van een onderdeel, maar omruil van een heel toestel, waarvan door jullie wordt verteld, dat het zeker zo goed is als een nieuwe!

Ik zou me kunnen voorstellen dat je dan niet de volledige fabrieksgarantie opnieuw krijgt, maar verwacht toch minstens 1 jaar!

wat is het geval in mijn situatie..

Mijn Telefoon had waterschade. Telefoon via T-Mobile ter reparatie gestuurd. Om laten ruilen door een nieuwe/refurbished. Daarvoor 422,76 betaald.

Telefoon gaf accu problemen.. Telefoon viel soms bij 40% accu uit. Aangegeven in T-Mobile store. Werd verwezen naar een bug in Apple IOS. Nieuwe Apple IOS afgewacht.
Plots kwam het scherm aan een zijde los. Mogelijk door problemen met de accu (Telefoon verder recht en geen schrammetje). Ik denk dus dat de telefoon vanaf het begin al problemen had. Hiermee ben ik naar de T-Mobile winkel gegaan.
In de winkel werd me verteld dat er geen garantie op mijn toestel meer zat, omdat mijn oorspronkelijke toestel uit december 2014 was (2 jaar en een week oud). Garantie op reparatie was slechts 3 maanden (net één week daar over heen)..

Als dat echt zo is, vind ik dat jullie dat duidelijk bij een refurbished toestel moeten aangeven. Je mag immers verwachten op grond van wat jullie zelf aangeven over een ruil toestel, dat het langer als 3 maanden mee gaat. Zeker voor de gevraagde prijs!

Ik wacht even af, maar je begrijpt dat ik het hier niet bij laat zitten.

Groeten,

Q.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Quirin,

Goed dat je wat meer achtergrondinformatie hebt gegeven over jouw situatie. Gaat het toevallig om een iPhone 6S? Daar zijn inderdaad accuproblemen bij bekend. Als het goed is moet de nieuwste softwareupdate dit wel oplossen.

Ik zie dat je toestel ondertussen wel weer bij het reparatiecentrum aan is gekomen. We moeten dus inderdaad even afwachten. Wil je ons hier op de hoogte houden? Mocht je in de tussentijd vragen hebben dan staan we hier voor je klaar!
Beste Amy,

Het gaat om een 6 Plus.

We wachten even af..
Ik houd je via dit forum op de hoogte.

Blijft toch een raar verhaal dat er op een refurbished telefoon maar 3 maanden garantie zou zitten. Dit zou duidelijker gecommuniceeerd moeten worden.

Groeten,

Quirin
Reputatie 7
Badge +20
Hi Quirin,

Ik hoop dat je toestel snel wordt gerepareerd. Zoals David heeft aangegeven blijft de garantietermijn hetzelfde als jouw oorspronkelijke toestel. Je hebt een omruiling gehad dan geldt de garantietermijn vanaf het eerste toestel. Jouw refurbished toestel krijgt dus geen ander garantietermijn.

Houd ons maar op de hoogte en als je in de tussentijd nog vragen hebt, laat het ons dan weten.
Beste Hajer,

Dank je wel voor jouw antwoord.
Denk niet dat het klopt.
mijn originele garantie termijn is verstreken.
Reparatie viel zoiezo buiten de garantie omdat het waterschade betreft.
Ik betaal 422,- voor een ruiltoestel. Ik mag daarvan verwachten dat dit werkt. Dat heeft niets met de originele garantietermijn te maken. Het was anders geweest, als ik niets had betaald.
Denk dat de garantietermijn minimaal 3 maanden is, maar verwacht zelfs 1 jaar. Dat laatste zou niet meer als normaal zijn. Als dat niet zo is, moeten jullie niet zeggen, dat een ruiltoestel, minstens even goed is, want dat klopt dan zeker niet!

Wordt vervolgd...

Reageer