Beantwoord

iPhone 6 reparatie en leentoestel via verzekering?

• 9 januari 2016
  • 4 reacties
  • 524 Bekeken

Reputatie 2
Ik ben vandaag langs de Apple Store gegaan met mijn iPhone aangezien er een mankement is ontstaan: bij het bellen is het volume sinds een tijdje flink zachter. De andere kant verstaat mij prima en als ik met een headset op bel of op de speakerphone staat is er geen probleem. De Apple store vertelde mij na een diagnostische test dat mijn microfoon-unit dat in het display zit defect is, waardoor dit mankement is ontstaan. Verder is de hele telefoon doorgelicht en verkeert ie in zeer goede staat. Een reparatie valt bij Apple alleen binnen de garantie binnen het eerste jaar dus zij konden m niet repareren mits ik €150 betaalde. Dat heb ik uiteraard niet gedaan want bij t-mobile zou dit immers onder fabrieksgarantie moeten vallen en gratis zijn. Nu is het probleem dat ik niet 2 weken zonder toestel kan. Ik ben ook al jaren verzekerd via ProAssist via T-mobile en ook deze iPhone is daar verzekerd. Krijg ik dan een leentoestel via de T-Mobile shop? Hoe kan ik het beste verder gaan? Ik wil uiteraard niet ook nog eens wachten op een vervangend toestel. Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Rosan 10 januari 2016, 15:35

Garantie word niet gedekt door de verzekering en daarom zal de verzekering je dus ook geen leen toestel geven.
Je kan het altijd proberen maar grote kans dat ze de claim afwijzen omdat je en niet weet hoe de schade is ontstaan en er geen schade is.
Bij een schade heb je uiteraard recht op een leen toestel maar bij garantie dus helaas niet daar is de verzekering niet voor.
Je kan een reparatie aanmelden via de site en dan het toestel zelf opsturen maar je kan het ook via de Shop regelen net wat jij prettig vind.
https://www.t-mobile.nl/klantenservice/toestel-en-sim/reparatie
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2
Aangezien jullie in het weekend geen klantenservice hebben, had ik verwacht hier wèl een antwoord te krijgen. De simkaart van mijn vriend wordt ook al niet geactiveerd omdat er een storing is. Belabberde service t-mobile! Sowieso raar verhaal met een product dat 24/7 moet werken en dan geen klantenservice op zondag. Niet meer van deze tijd en dat bij zo'n modern bedrijf!
Badge +13
Dit is een klant forum van door en met klanten die wanneer mogelijk eerst elkaar helpen en komen die er niet uit springen met 24/48 uur de moderators bij wat bij drukte wat op kan lopen.
Het uppen van je vraag heeft geen zin om daar een sneller antwoord van te krijgen vrage worden op volgorde van binnen komst beantwoord.
De verzekering is voor val stoot of water schade en niet voor garantie gevallen dus nee helaas je zult geen leen toestel krijgen aangezien dit iets is wat onder garantie valt.
De meeste reparaties worden binnen die 14 dagen gedaan tenzij er iets niet op voorraad is.
Reputatie 2
Hoi Rosan, dank voor je antwoord. In de Pro-assist verzekering zit wel een leentoestel maar die moet ik blijkbaar via hen aanvragen en niet via t-mobile. T-mobile verkocht destijds zelf die verzekeringen dus mag je als klant verwachten dat de bijbehorende Service ook via de shop of t-mobile verleend zal worden, maar nee (heb ik inmiddels vernomen). Ontzettend slechte service, maar heb dit weekend al meer problemen met T-mobile dus verbaast me niks meer!
Badge +13
Garantie word niet gedekt door de verzekering en daarom zal de verzekering je dus ook geen leen toestel geven.
Je kan het altijd proberen maar grote kans dat ze de claim afwijzen omdat je en niet weet hoe de schade is ontstaan en er geen schade is.
Bij een schade heb je uiteraard recht op een leen toestel maar bij garantie dus helaas niet daar is de verzekering niet voor.
Je kan een reparatie aanmelden via de site en dan het toestel zelf opsturen maar je kan het ook via de Shop regelen net wat jij prettig vind.
https://www.t-mobile.nl/klantenservice/toestel-en-sim/reparatie

Reageer