Beantwoord

Iphone 6 scherm los; waar nu heen?

• Doet lekker mee
  • 7 reacties
Beste forumleden,

Ik ben sinds kort de eigenaar van een Iphone 6, gekregen bij een abbonement van T-mobile.
Nu hoor ik soms een klik wanneer ik op het scherm toets.
Uiteraard heb ik dit even gegoogeld en dit blijkt dus een veel voorkomend probleem waarbij het scherm los zit.
Zie bijvoorbeeld: https://discussions.apple.com/thread/6551780
En zo zijn er nog velen.

Dit wil ik uiteraard gefixt hebben want dat verwacht je niet van zo een dure telefoon.
Maar moet ik hier nou voor naar de Apple store of moet ik dit via T-mobile laten doen?

Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Chris076 27 november 2014, 09:53

Hallo TCom,

Dat is makkelijk als je dichtbij een Apple Store werkt. 🙂 Bij een reparatie ontvang je geen leentoestel 😞 In sommige gevallen kunnen de reparaties in de Apple Store direct worden uitgevoerd. Wanneer dit niet mogelijk is, dan is een leentoestel niet voorhanden. Na de 12 maanden garantie die je ook bij Apple kunt claimen, kun je het toestel nog 12 maanden ter reparatie aanbieden via ons. Wij laten het toestel onderzoeken en repareren door een onafhankelijk en gecertificeerde reparateur.

Is jouw vraag hiermee beantwoord? Laat t even weten wanneer er onduidelijkheden zijn 🙂

Bekijk origineel

12 reacties

Badge +1
Mag aannemen dat dit onder fabrieks garantie valt, en het kostenloos vergoed wordt. Bij T-mobile heb je 8 dagen na de koop de garantie om met het toestel terug te gaan, en in de meeste gevallen krijg je dan een nieuwe, of wordt je telefoon ter reperatie aangeboden door T-mobile naar dynafix care. In een situatie waar je het toestel gekocht heb, is altijd de winkel waar je het toestel gekocht heb, je aanspreekpunt, dus app store kom je niet ver, omdat je met hun geen contract heb afgesloten. Ik zal gewoon langs T-Mobile gaan, je probleem voorleggen. Na 8 dagen vervalt de fabrieks garantie, dus dan wordt het wel moeilijker. Hoop voor je dat je hem dus nog geen week heb. Tenzij je 'm verzekerd heb, dan is het ook kostenloos.
Fabrieksgarantie is 2 jaar hoor, niet 8 dagen.
Badge +1
Deze garantie bedoel ik
Bij defect ;')
Reputatie 6
Badge +13
Mocht je buiten die eerste 8 dagen zitten dan kan je als je in de buurt van een Apple store (Amsterdam Den-Haag of Haarlem) woont ook daar een afspraak maken bij de genius bar.
Mocht dat niet zo zijn moet je het via t mobile regelen zie de link,
http://www.t-mobile.nl/klantenservice/toestel-en-sim/reparatie/reparatievoorwaarden
Er staat dat je binnen 8 dagen mag ruilen bij een defect, niet dat je geen garantie hebt buiten die 8 dagen..
Reputatie 5
Even voor de duidelijkheid; je hebt inderdaad 24 maanden fabrieksgarantie op het toestel via T-Mobile. Je kunt het toestel hier ter reparatie aanbieden.

De eerste 12 maanden kun je ook aanspraak doen op je garantie via Apple zelf.

Mocht er iets niet duidelijk zijn laat dit dan even weten! 🙂
Bedankt allen voor de antwoorden.
Ik heb de telefoon inderdaad langer dan 8 dagen voor wat dat uitmaakt.

Ik werk in de buurt van een Apple store dus dat is gelukkig geen probleem.
Als ik dan bijvoorbeeld een vervangende telefoon krijg of mijn scherm word vervangen.
Kan ik dan wel bij T-mobile terecht als er iets mis is met de telefoon wanneer ik hem langer dan een jaar heb?
Reputatie 6
Hallo TCom,

Dat is makkelijk als je dichtbij een Apple Store werkt. 🙂 Bij een reparatie ontvang je geen leentoestel 😞 In sommige gevallen kunnen de reparaties in de Apple Store direct worden uitgevoerd. Wanneer dit niet mogelijk is, dan is een leentoestel niet voorhanden. Na de 12 maanden garantie die je ook bij Apple kunt claimen, kun je het toestel nog 12 maanden ter reparatie aanbieden via ons. Wij laten het toestel onderzoeken en repareren door een onafhankelijk en gecertificeerde reparateur.

Is jouw vraag hiermee beantwoord? Laat t even weten wanneer er onduidelijkheden zijn 🙂
Hoi Chris,

Bedankt voor je antwoord.
Eigenlijk bedoelde ik wanneer mijn complete toestel word vervangen of alleen mijn scherm word vervangen door de Applestore, heb ik dan nog wel volledige garantie op mijn nieuwe toestel of toestel met een nieuw scherm bij T-Mobile in de tweede jaar van mijn abbonement?

Zoals je misschien wel snapt zou ik natuurlijk mijn volledige garantie willen houden en niet te maken willen krijgen met eventuele kleine lettertjes in de overeenkomst.
Zou ik aub nog antwoord kunnen krijgen op het bovenstaande?

Bedankt alvast!
Reputatie 6
Hoi TCom,

Wanneer het toestel wordt omgeruild of gerepareerd, hou je recht op de 2 jaar garantie 🙂
Bedankt Chris!

Reageer