Beantwoord

Iphone 7 defect na enkele weken, omruilen voor refurbish....

• 16 november 2016
  • 1 reactie
  • 377 Bekeken

Beste forumlid/tmobile medewerker,

Ik heb een iphone 7 gekocht op 6 Oktober jl. icm met een verlenging van het abonnement in Januari. Na de iphone 7 te hebben gekocht, ben ik het toestel eind oktober gaan gebruiken. Het toestel werkte normaal, maar na een paar dagen kreeg ik een probleem waarbij ik wegviel wanneer ik met iemand sprak. Verder was bij het opnemen erg veel ruis aanwezig en blijkt dat de microfoon kapot is (Dit is geconstateerd door de Apple store in Amsterdam, genius bar, document is aanwezig en toestel dient geheel vervangen te worden omdat de microfoon klaarblijkelijk op het moederbord zit en dus niet los te vervangen is). Het toestel is dus slechts twee a drie weken gebruikt.

Ik ben vorige week bij de T-mobile shop geweest en die adviseerden voor een snelle reparatie om bij Apple aan te kloppen, maar die willen mij een refurbish toestel meegeven wat ik niet accepteer. Nu terug bij T-mobile wordt mij hetzelfde aanbod gedaan, toestel is onherstelbaar aangezien de microfoon op het moederbord zit. Ik zie dit zelf als een soort DOA (Dead on arrival), want het probleem begon al in de eerste dagen, maar door de periode dat ik het niet heb gebruikt is het nu later dan volgens de Tmobile geldende regels.

Zowel Apple als Tmobile wijzen met de vinger naar elkaar, maar Tmobile is de verkopende partij en die dienen het op te lossen, zo niet dan wens ik mijn verlenging per direct te annuleren en krijgt Tmobile de onbeschadigde en nog zo goed als nieuwe Iphone terug en wens ik mijn verrichtte bijbetaling eveneens terug en wil ik niks meer te maken hebben met Tmobile. Een toestel van 900 euro dat na enkele weken gebruik defect gaat en dan vervangen wordt voor een toestel dat een ander heeft gebruikt of niet leuk vond is en dan een beetje vernieuwd wordt is niet mijn manier van werken in ieder geval en ik zal dit ook niet pikken.

Mijn verzoek is dus het vervangen van het toestel voor een nieuw toestel, geen refurbished toestel (ondanks dat een refurbished toestel als nieuw is en ik exact weet wat het is vind ik (Ik heb ook met mijn iphone 6 een refurbish gehad maar dat was alles behalve een succes). Het gaat hier om een principe kwestie, nieuw is nieuw en refurbished is gebruikt in nieuwstaat en mijn toestel is al sinds eerste gebruik niet in orde geweest.
icon

Beste antwoord door Sam- 17 november 2016, 15:54

Hallo yfahim,

Wat balen van je iPhone zeg! Ik kan me goed voorstellen dat je hier een passende oplossing voor wilt hebben.

Je hebt zelf al het een en ander onderzocht, hierdoor weet je dus wat de procedures zijn. Goed dat je hiermee bezig bent geweest.

Zoals je zelf aangaf kan je op dit moment je toestel alleen nog om laten ruilen voor een refurbished toestel. Je had namelijk tot 8 kalenderdagen na het ontvangen van je telefoon de mogelijkheid om deze om te laten ruilen voor een nieuw exemplaar bij een defect.

Ik denk trouwens dat je een verkeerd beeld hebt bij de refurbished toestellen. Het gaat hier namelijk om zo goed als nieuwe toestellen die geen defecten of schade bevatten. Deze worden namelijk altijd volledig gecontroleerd als de verpakking is geopend. Dit is de enige optie die we je nu kunnen bieden. Mijn excuses dat er niet meer opties beschikbaar zijn.

Heb je andere vragen of onduidelijkheden dan horen we het natuurlijk graag van je.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +17
Hallo yfahim,

Wat balen van je iPhone zeg! Ik kan me goed voorstellen dat je hier een passende oplossing voor wilt hebben.

Je hebt zelf al het een en ander onderzocht, hierdoor weet je dus wat de procedures zijn. Goed dat je hiermee bezig bent geweest.

Zoals je zelf aangaf kan je op dit moment je toestel alleen nog om laten ruilen voor een refurbished toestel. Je had namelijk tot 8 kalenderdagen na het ontvangen van je telefoon de mogelijkheid om deze om te laten ruilen voor een nieuw exemplaar bij een defect.

Ik denk trouwens dat je een verkeerd beeld hebt bij de refurbished toestellen. Het gaat hier namelijk om zo goed als nieuwe toestellen die geen defecten of schade bevatten. Deze worden namelijk altijd volledig gecontroleerd als de verpakking is geopend. Dit is de enige optie die we je nu kunnen bieden. Mijn excuses dat er niet meer opties beschikbaar zijn.

Heb je andere vragen of onduidelijkheden dan horen we het natuurlijk graag van je.

Reageer