Beantwoord

iPhone 7+ kapot binnen garantieperiode


  • is een Top Poster
  • 5 reacties
In Januari 2017 heb ik mijn abonnement verlengd en een Iphone 7+ genomen bij mijn nieuwe abonnement. Half augustus begon mijn Iphone kuren te vertonen. Spontaan opnieuw opstarten, apps vanzelf afsluiten, foto's niet meer opslaan etc etc. Dit was tijdens mijn vakantie en ik ben direct na thuiskomst naar de T-Mobile winkel gegaan. Mijn tel werd opgestuurd voor reparatie. Enkele dagen later al bericht dat mijn toestel gerepareerd was en weer opgehaald kon worden. In de winkel werd mij gezegd dat het moederbord vervangen was. Bij thuiskomst tel weer geïnstalleerd en na een paar uurtjes weer dezelfde problemen. Ik heb toen mijn Imei-nr gecontroleerd en dit blijkt gewoon hetzelfde te zijn. Volgens mij is dit toch gekoppeld aan het moederbord? Enfin, weer terug naar de winkel. Wederom telefoon naar Dynafix gestuurd en ook nu weer een zeer snelle afhandeling. Volgens Dynafix was er helemaal niks mis met mijn tel en werd mij geadviseerd om geen back up meer terug te zetten op mijn tel. Zo gezegd, zo gedaan. Helaas, een dag later weer dezelfde problemen. Nou, dan maar voor de 3e keer terug. Weer naar Dynafix en weer retour met de vermelding dat er niks mis was met mijn tel. Thuis tel aangezet, camera doet niks meer. App store sloot zich vanzelf af en alle problemen waren na 15 minuten weer aanwezig. Terug naar de winkel waar ik trouwens ieder keer heel netjes geholpen werd maar ik was inmiddels behoorlijk gefrustreerd en wilde nu eigenlijk gewoon een nieuwe telefoon. De medewerker in de winkel vroeg mij of ik bereid was een aantal dingen te testen om te controleren of het echt het toestel was of misschien een andere oorzaak. Wij hebben dit samen gedaan. Niet meer ingelogd in I-cloud, toch weer problemen. Vervolgens geprobeerd zonder sim kaart en ook weer problemen. Hierna heeft de medewerker mij gevraagd of hij de tel nog een keer mocht opsturen ter reparatie. Hij heeft op het aanmeldformulier zeer duidelijk mijn klacht omschreven en nadrukkelijk er bij vermeld dat deze klacht toch echt gebeurt en dat hij deze ook geconstateerd heeft. Deze keer duurde het allemaal wat langer en ben ik op een gegeven moment gaan kijken op mijn reparatiestatus en zie de vermelding staan dat mijn Iphone omgeruild zou worden maar dat er geen ruiltoestel op voorraad is. Ik maakte hier uit op dat ik een refurbisched toestel zou krijgen en heb vervolgens contact opgenomen met de klantenservice die dit ook bevestigde. Ik heb toen aangegeven dat ik hier niet mee akkoord ga en dat ik een nieuw Iphone wil aangezien hij binnen 8 maanden kapot is gegaan. Dit werd mij pertinent geweigerd waarop ik aangaf dat in 2016 Apple in het ongelijk is gesteld door de Kantonrechter in Amsterdam met betrekking tot het omruilen met refurbisches toestellen. Ook hier had men bij de klantenservice geen boodschap aan en werd mij gezegd dat het gerefurbisched toestel gewoon naar de winkel zou worden opgestuurd en waar ik het dan kon ophalen. Inmiddels heb ik ontdekt dat in Mei van dit jaar wederom een rechtzaak is geweest in Amsterdam en waarbij de rechter Apple weer in het ongelijk heeft gesteld. Het komt er dus op neer dat ik gewoon recht heb op een nieuw toestel maar dat Apple en T- mobile deze uitspraken aan hun laars lappen. Sorry voor het lange verhaal maar de frustratie is inmiddels nog hoger opgelopen.
icon

Beste antwoord door Hakuin 7 oktober 2017, 06:51

Gewoon je rechtsbijstandverzekering inschakelen en een zaak beginnen tegen tmobile.

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 4
Badge
Gewoon je rechtsbijstandverzekering inschakelen en een zaak beginnen tegen tmobile.
Ik ben zeker van plan om verdere stappen te ondernemen. Ik kan natuurlijk ook nog het contract laten ontbinden. Maar het is jammer het het zo moet gaan. Ik ben al zeker 15 jaar klant bij T-Mobile en mijn dochter en partner zijn op mijn advies ook naar T-Mobile overgestapt omdat wij in een grensgebied wonen en T-Mobile naar mijn mening de beste dekking heeft. Nu denk ik dat ik hier spijt van ga krijgen.
Het contract kun je niet laten ontbinden, dat heeft namelijk niets te maken met het toestel / de koop van dat product.

Voor wat betreft perspectief, ik kots op DynaFix en de baggere wijze waarop ze bezig zijn. Zij zijn ook diegene die nu 'bepalen' zonder overleg om een refurbished aan te bieden, dit is namelijk gewoon een uitbesteding en iets waar menig op dit forum geen goed woord voor over heeft.

Echter, winnen kun je zeker wel. Hier een aantal links, maar in kort,... wat Hakuin zegt. Gewoon rechtsbijstandsverzekering aanzetten of flink handen uit de mouwen en met Juridisch Loket aan de slag.


- Topic 1
- Topic 2
- Topic 3
- Topic 4
- Waar bovenstaande linkjes ook in staan met ook een fijne situatie
Waarom zou ik mijn contract niet kunnen ontbinden? Ik heb een abonnement afgesloten met toestel. Ik heb een eenmalig bedrag van €230 gedaan in de winkel en betaal nu iedere maand nog €29 voor mijn toestel. Heeft volgens mij wel degelijk te maken met het toestel. Nu moet ik iedere maand blijven betalen voor een niet werkend toestel.
De werking en diensten van T-Mobile staan niet ter discussie, het product wat je erbij hebt gekocht wel.

Op zijn best zou je over de afbetaling van de telefoon in een rechtszaal iets kunnen realiseren, maar ga alsjeblieft niet twee verschillende zaken door elkaar halen. Als je denkt een contract te kunnen beëindigen, dan zal dat op zijn best uitsluitend het toestel gedeelte zijn, na in het gelijk te zijn gesteld in een rechtszaal. Je kan geen contract van telecomdiensten laten beëindigen omdat het toestel niet voldoet, niet werkt, niet te repareren valt. Twee verschillende diensten.

Als je verder wil blijven discussiëren over beëindigen, in plaats van te werken naar een oplossing op je toestel, dan haak ik bij deze af. Je toestel heeft problemen, dat is een combinatie van fabrikant, reparateur en verkooppunt. Hierin is T-Mobile uitsluitend de laatste en deze dient met de andere twee te discussiëren, zoals ook in alle andere topics al staat uitgelegd. Je telecomdiensten staan niet ter discussie en derhalve dus ook niet je contract. Jouw lening / uitgestelde aanschaf van het toestel kan uitsluitend worden beëindigd indien je bij een rechter gelijk krijgt dat dit de meest billijke oplossing is.
Je hebt helemaal gelijk. Mijn fout. Ik bedoelde inderdaad de koop van het toestel. Sorry voor de verwarring.
Geen noodzaak tot verontschuldiging, maar dank de voorgangers maar... Als mensen beginnen over contractbeëindiging gaat het zelden over de nuttige zijde in het verhaal: een werkend toestel terug krijgen.

Mijn advies is simpel, volg Hakuin's advies op en ga direct juridisch correct aan de slag. Soms werkt een beetje geluid nog wel, maar in dit soort gevallen.... T-Mobile (net als zoveel anderen) gebruikt DF als reparateur en daar gaat zoveel incorrect... Zij mogen niet zonder jouw goedkeuren het toestel vervangen, omruilen, wegnemen. Verder zou DF met TM in contact moeten staan, TM is jouw verkooppunt, niet DF. TM moet als verkoper zorg dragen dat jouw niet werkende toestel naar wetgeving wordt behandeld. Nog los van alle verhalen omtrent DF, je hebt en zou niks met hun te maken moeten krijgen. Als men dan ook nog eens jouw toestel gaat omruilen zonder schriftelijke goedkeuring, ja sorry... Zoals in het andere topic, privacy, gegevens etc. niet akkoord...

Wat betreft het moeten krijgen van een nieuw toestel, daar is gewoon uitspraak over en, alhoewel de NL wetgeving niet op basis van jurisprudentie werkt en men zaak per zaak altijd zal bekijken, zou het verbazen als dit niet een identieke kwestie is. Alleen, die zaken komen alleen na veel moeite, expliciet op schrift en vooral geduld, want... een rechter zal niet op basis van emoties gaan beslissen.
Ik ben zeker van plan juridische stappen te ondernemen. Ik heb inmiddels ook contact gehad met het juridisch loket. Krijg ook hulp van een bevriende jurist. Het refurbished toestel zal in zeker niet in ontvangst nemen. Dat is zoals je al aangaf zonder mijn toestemming geruild voor mijn eigen toestel. Uiteraard ga ik hier niet mee akkoord. Alvast bedankt voor de tips. Ga er zeker gebruik van maken.
Update. Afgelopen Maandag kreeg ik geheel onverwacht een telefoontje van de klantenservice van T-Mobile. Ze hadden nadat ik aan had gegeven dat de kantonrechter Apple in het ongelijk had gesteld, alles nog eens doorgenomen. En........ omdat ik zo stellig was dat ik een refurbished toestel niet zou accepteren hebben ze besloten dat ik een nieuwe Iphone krijg. Maandag wordt deze bezorgd door een koerier en kan ik het refurbished toestel aan hem mee terug geven. Gelukkig dat het geen langslepende kwestie wordt. Zo zie je maar dat er toch ook nog mensen zijn bij de klantenservice die naar je luisteren en hier dan ook wat mee doen, als je maar voet bij stuk houdt. Dank voor jullie adviezen 🙂
Reputatie 4
Badge
Gefeliciteerd met de overwinning!
Reputatie 6
Badge +17
Hi tm72,

Fijn dat het is opgelost!
Hi tm72,

Wat een vervelende situatie heb je in gezeten, maar gelukkig is dit voor je opgelost. Helaas zit ikzelf ook in een soortgelijke situatie. Mijn iphone 7 begon binnen een week kuren te vertonen. Ik ben hiermee terug gegaan naar de shop waar mij is verteld dat ik een nieuwe telefoon zou krijgen. Helaas bleek dit een refurbished telefoon te zijn, die hierna ook een x aantal vervangen moest worden. Met andere woorden: ik was bij nieuwe telefoon kwijt... Ik ben inmiddels een jaar verder en je raadt het al, ook ik ben behoorlijk gefrustreerd. Tmobile verteld mij steeds dat ik geen recht heb op een nieuwe telefoon. Een jaar lang heb ik een stuk of 8 telefoon gehad die allemaal niet naar behoren werkte. Ik heb contact gehad met het ACM die bij hebben verteld dat ik recht heb op een nieuwe telefoon. Echter, Tmobile gaat hier niet op in en houdt voet bij stuk dat ik geen recht heb op een nieuwe telefoon. Enig idee hoe ik dit verder kan oplossen?
Reputatie 5
Badge +15
Hoi Tmobileklant1,

Dat klinkt inderdaad als een heftig verhaal en daarom zou ik hier graag even voor jou in willen duiken. Om dat te kunnen doen heb ik wel jouw gegevens nodig. Zou je mij een privéberichtje willen sturen met jouw telefoonnummer en adresgegevens? Dan kan ik aan de hand daarvan uitzoeken wat er precies gebeurd is en wat ik daarin voor jou kan betekenen!

Reageer