Beantwoord

iPhone x verbinding valt weg waardoor telefoon onbruikbaar is

Net als vele anderen op dit forum heb ook ik last van problemen met mijn iPhone x, die ik in de t-mobile shop in Tilburg gekocht heb. Klacht komt er op neer dat de telefoon continu zijn verbinding methet netwerk verliest. Er verschijnen systeemfouten als melding en bellen is onmogelijk. Vandaag in de t-mobile shop belachelijk te woord gestaan door een dame die niet vwrder wilde denken dan de standaard procedure vn reparatieservive via Dynalogic, waarbij het toestel mogelijk zou worden omgeruild voor een refurbished toestel. Dit wil il onder geen geval, aangezien ik een nieuw toestel heb gekocht en dus ook een nieuw toestel terug wil. Aangeboden alternatief was vilgens deze dame dat il zelf naar de Apple store in Amsterdam of Den Haag rijd en de telefoon daar omruil. Consequentie was dan wel dat ik de 2 jarige garantie bij t-mobile zou verliezen... Belachelijk advies natuurlijk.

Na wat meer eigen research kom ik uit op het support forum van Tale2, waar ze in tegenstelling tor t-mibile het probleem onderkennen en het blijkt dat het probleem zit in de schakeling tussen 3G en 4G op het netwerk. In de laatste beta versie van de software update lijkt het probleem opgelost te zijn en is het nu dus wachten op de feitelijke release. Waarom dan toch de schone schijn ophouden en klanten een zogenaamde reparatie door de neus boren?
icon

Beste antwoord door David 18 mei 2018, 11:16

Hey allemaal,

Altijd jammer om te lezen dat er nog steeds problemen zijn met de iPhone X! :S

Op dit moment is de procedure inderdaad anders dan eerder. De toestellen moeten nu ter reparatie worden aangemeld, zodat de reparatiedienst kan controleren waar het precies aan ligt. Zij zijn dan ook degene die besluiten welke vervolgstappen er ondernomen moeten worden. Dit kan een omruiling betekenen, maar in veel gevallen ook een reparatie. Ik kan vanaf hier niet controleren welke conclusie er wordt getrokken, dus ik kan ook niet aangeven wat er in jullie geval aangeboden zal worden.

De reparaties worden op het moment behoorlijk snel opgepakt en verwerkt, dus je hebt ook spoedig uitsluitsel. De reparateur neemt altijd, na het onderzoek, contact op om de analyse en uitkomst te bespreken. Je krijgt dan ook direct te horen wat er in jouw geval zal gaan gebeuren. Ik begrijp dat het niet ideaal is om je toestel tijdelijk kwijt te zijn, wellicht heb je een reservetoestel in de kast liggen of iemand in je buurt die je even een toestel kan lenen?

Hopelijk wordt het snel bij jullie opgelost! Als er nog iets is waar we bij kunnen helpen, let us know!

@Steven013, je hebt het over een verwijderd bericht, maar ik weet niet precies waar je op doelt? We hebben niets verwijderd en ik zie verder ook geen andere berichten terug.

Bekijk origineel

8 reacties

Het betreft overigens de 5e versie van beta 11.4. (ios beta update)
Ik zou hier ook graag een helder antwoord op krijgen (zelfde probleem). Bij de klantenservice geven ze aan dat het gaat om sommige serienummers i.c.m. t-mobile simkaart, en zeggen dat ze voorheen daarom het toestel direct omruilde. De nieuwe procedure is dat alle toestellen voor reparatie worden opgestuurd en je een refurbished toestel terug krijgt. Bij de T-Mobile shop in Tilburg doen ze alsof het een uniek probleem is waar ze nog nooit mee te maken hebben gehad. Over de mogelijkheid naar een Apple store te gaan voor omruil is nooit gesproken.

Ik zou graag duidelijk antwoord willen hebben op de volgende vragen:

1. Als het om bepaalde serienummers gaat, waarom volstaat het checken van serienummer dan niet om een nieuw toestel te krijgen.
2. Waarom krijg je een refurbished toestel terug terwijl je betaald voor een nieuwe. Ik neem niet aan dat de toestel prijs ook omlaag gaat?

Overigens zit ik op iOS 11.4b5. Dit zorg voor minder verbindingsproblemen (bellen is af en toe zowaar mogelijk), maar het probleem is niet opgelost.
Er komt geen reactie kennelijk en is verwijderd uit de topic zie ik...
Bijzonder!! Men zegt dat het probleem is bij 3 op de 1000 toestellen en toch zijn er zoveel mensen in mijn omgeving die problemen ondervinden.
Overgestapt van Vodafone naar TMobile omdat ik binnen in huis geen bereik heb en aangezien TMobile te pas en te onpas laat weten dat zij het beste netwerk hebben was de keuze snel gemaakt.

Klanten werven kunnen ze goed maar informeren ho maar! Nog steeds wordt de X aangeboden zonder dat iemand je wijst op het feit dat de kans bestaat dat....
Ik vind dat je keer op keer laat weten dat je netwerk zo goed is je ook mag aan geven dat het, door welke omstandigheden dan ook, soms even minder goed gaat.
En dan ben ik nu dus heel genuanceerd. Start abo was begin mei en tot nu toe alleen maar gezeur.
Eerst dacht ik de telefoon is te hip voor mij, ligt aan mijn carkit totdat iemand zei; Ik heb dezelfde problemen en check internet eens.
Zo gezegd zo gedaan. Vriendelijk dame aan de telefoon gehad die mij keer op keer wijst op het beleid. Op het moment dat ik vraag om iemand te spreken die het beleid maakt, kan dit niet. Op het moment dat ik een klacht wil indienen kan dat niet. Je kan je melden via social media of op dit forum.
Nou bij dezen!
De oplossing van stuur je telefoon maar op, zoek het 14 dagen maar uit en wij bepalen wat er vervolgens gaat gebeuren kan echt niet meer. Daarmee kwam je misschien weg in het jaar 2000 maar nu toch niet meer. Ik, wij, zijn klanten die een aardige duit neerleggen voor een toestel dat moet functioneren. Ik kan alles met mijn X behalve bellen en laat het nou net een telefoon zijn!
Jullie garanderen een betrouwbaar netwerk, niet dus.
De enige gepaste oplossing is de X omruilen voor een andere X en dan maar hopen dat je niet weer in de prijzen valt en die kans is aanzienlijk klein aangezien het maar 3 van de 1000 toestellen zijn, toch???
Graag jullie reactie.....misschien is het tijd om het beleid aan te passen en je te verplaatsen in jullie klanten.
Reputatie 7
Badge +20
Hey allemaal,

Altijd jammer om te lezen dat er nog steeds problemen zijn met de iPhone X! :S

Op dit moment is de procedure inderdaad anders dan eerder. De toestellen moeten nu ter reparatie worden aangemeld, zodat de reparatiedienst kan controleren waar het precies aan ligt. Zij zijn dan ook degene die besluiten welke vervolgstappen er ondernomen moeten worden. Dit kan een omruiling betekenen, maar in veel gevallen ook een reparatie. Ik kan vanaf hier niet controleren welke conclusie er wordt getrokken, dus ik kan ook niet aangeven wat er in jullie geval aangeboden zal worden.

De reparaties worden op het moment behoorlijk snel opgepakt en verwerkt, dus je hebt ook spoedig uitsluitsel. De reparateur neemt altijd, na het onderzoek, contact op om de analyse en uitkomst te bespreken. Je krijgt dan ook direct te horen wat er in jouw geval zal gaan gebeuren. Ik begrijp dat het niet ideaal is om je toestel tijdelijk kwijt te zijn, wellicht heb je een reservetoestel in de kast liggen of iemand in je buurt die je even een toestel kan lenen?

Hopelijk wordt het snel bij jullie opgelost! Als er nog iets is waar we bij kunnen helpen, let us know!

@Steven013, je hebt het over een verwijderd bericht, maar ik weet niet precies waar je op doelt? We hebben niets verwijderd en ik zie verder ook geen andere berichten terug.
Ja hallo, het topic is verplaatst dit is niet handig! Ik krijg hier een oncomfortabel gevoel bij.

Overigens neemt de reparateur helemaal geen contact op. Mijn toestel zou omgeruild zijn (wachtte op ruil toestel )maar nu krijg ik waarschijnlijk toch mijn eigen toestel terug begrijp ik op Twitter. Maar ik heb geen enkel contact met de reparateur gehad.
Ook met mijn nieuwe iphone x en IOS 12.0.1 is het iedere keer en continu: verbinding mislukt. Gesprekken worden meestal na een paar seconden afgebroken en dan verschijnt dit bericht “verbinding mislukt” weer. Afgelopen week heb ik een nieuwe T-mobile simkaart geprobeerd. Dit heeft niets opgelost.

Waar kan ik deze iphone omruilen?
Reputatie 7
Badge +17
Hi Marten,

Wat jammer dat je dit probleem ervaart. Ervaar je dit op een specifieke locatie of op meerdere? Als je na de iOS-software-update nog steeds problemen ervaart met de netwerkverbinding, kun je een afspraak maken met een erkende Apple Serviceprovider of Apple Store om je iPhone te laten onderzoeken. Zij helpen je daar graag verder!

Als je nog andere vragen hebt, laat het mij weten.

Reageer