Beantwoord

kapotte iphone Xs binnen garantie

• 2 september 2019
  • 4 reacties
  • 2069 Bekeken

10 maanden geleden ihoneXs gekocht, face id werkte niet meer. Terug gegaan naar de winkel waar ik hem hag gekocht,(Tmobile Wageningen) deze hebben hem naar dynafix gestuurd om hem te laten repareren. Bleek dat het niet te repareren
was.Als alternatief zou het toestel omgeruild worden. Ik vanmiddag naar Tmobile toe om iphone op te halen, bleek het om een refurbished toestel te gaan. Aangezien de klacht ruim binnen de garantieperiode valt heb ik volgens mij recht op een nieuw toestel! Nu mijn vraag, mag tmobile dit zo maar doen?of staat Tmobile boven de wet?
Heb uiteraard het refurbushed toestel geweigerd.
En ze 14 dagen de tijd gegeven voor ik naar de rechtsbijstand ga.
icon

Beste antwoord door Gioia 5 september 2019, 14:31

Hi @H.Hoornstra,

Het is natuurlijk nooit fijn als je toestel defect is. We proberen het toestel natuurlijk zo snel als mogelijk weer goed werkend in jouw bezit te krijgen. Dit kan maximaal twee weken duren. Indien het defect onder de garantie valt, dan wordt de reparatie kosteloos uitgevoerd. Het streven zal altijd zijn om het toestel te repareren. Mocht dit niet lukken en het valt onder de garantie, dan kan het zijn dat het toestel wordt omgeruild. Een refurbished toestel is overigens vrijwel nooit ouder dan veertien dagen, omdat dit een toestel is dat is geretourneerd in de bedenktermijn of binnen acht dagen is geretourneerd vanwege een defect. Deze worden dan gereviseerd en zijn onderhevig aan dezelfde kwaliteitstesten als bij een nieuw toestel. Je hoeft je dus geen zorgen te maken, de iPhone die je krijgt is 100% in orde en voldoet aan alle eisen van een nieuw toestel.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 3
Badge
Wettelijk geen idee, maar dat is standaard bij garantie gevallen bij Apple.

Het is niet dat je iPhone niet te repareren is, het is in Nederland niet te repareren, Apple heeft contract met bedrijven in het buitenland die z'n iPhone helemaal uit elkaar kunnen halen om het kapotte onderdeel te vervangen/repareren om vervolgens weer op de markt te brengen, alleen dit kost tijd, veel meer tijd dan wat je zonder telefoon zou willen, dus geven ze alvast een andere gerepareerde toestel en jou toestel krijgt iemand anders binnen x tijd.

Bii een refurbished heb je sowieso een accu die nieuw is, als zij jou toestel hadden gerepareerd (en dat kunnen ze ook doen met refurbished onderdelen) had je heen nieuwe accu, scherm en frame gehad.πŸ’β€β™‚οΈ

Nieuw in doos geef altijd een betere gevoel ja, maar ik vind een refurbished en win-win, en je hebt een toestel die volledig gecontroleerd is en die een nieuwe accu en scherm (buitenlaag) heeft en heeft het geen 10 weken geduurd
Reputatie 4
Badge +6
Hallo @H.Hoornstra

Je mag ten allertijden een refurbished toestel weigeren,
Dit omdat je beschermd bent met fabrieksgarantie.
Je kan eisen voor een nieuw toestel (de zelfde variant).

Het beste is altijd om naar de apple store zelf te gaan, of een apple reseller.
Service bij Apple zelf is het beste, ze vervangen vaak daar ter plekke je iPhone met een nieuwe.

Ik hoop dat het probleem snel wordt opgelost!
Wettelijk geen idee, maar dat is standaard bij garantie gevallen bij Apple.

Het is niet dat je iPhone niet te repareren is, het is in Nederland niet te repareren, Apple heeft contract met bedrijven in het buitenland die z'n iPhone helemaal uit elkaar kunnen halen om het kapotte onderdeel te vervangen/repareren om vervolgens weer op de markt te brengen, alleen dit kost tijd, veel meer tijd dan wat je zonder telefoon zou willen, dus geven ze alvast een andere gerepareerde toestel en jou toestel krijgt iemand anders binnen x tijd.

Bii een refurbished heb je sowieso een accu die nieuw is, als zij jou toestel hadden gerepareerd (en dat kunnen ze ook doen met refurbished onderdelen) had je heen nieuwe accu, scherm en frame gehad.πŸ’β€β™‚οΈ

Nieuw in doos geef altijd een betere gevoel ja, maar ik vind een refurbished en win-win, en je hebt een toestel die volledig gecontroleerd is en die een nieuwe accu en scherm (buitenlaag) heeft en heeft het geen 10 weken geduurd

Ik sluit mij aan bij Rena_chan. Om jouw toestel te repararen is waarschijnlijk te prijzig en/of kost te lang. Daarom kan er zo sneller en beter gehandeld worden. Zeker omdat het XS model het nieuwste model is, weet je haast zeker dat dit toestel zo goed als ongebruikt is: Het toestel zal namelijk niet ingeleverd zijn bij aanschaf van een nieuwer model.

Het is aan jou om te beslissen of je het wilt accepteren. Overigens is het niet altijd een refurbished toestel (ik heb regelmatig omruiling gedaan na 14 dagen van product release), echter is de origine van het toestel lastig te achterhalen. Ook Apple vervangt niet altijd met een toestel in de doos.
Reputatie 3
Badge +3
Hi @H.Hoornstra,

Het is natuurlijk nooit fijn als je toestel defect is. We proberen het toestel natuurlijk zo snel als mogelijk weer goed werkend in jouw bezit te krijgen. Dit kan maximaal twee weken duren. Indien het defect onder de garantie valt, dan wordt de reparatie kosteloos uitgevoerd. Het streven zal altijd zijn om het toestel te repareren. Mocht dit niet lukken en het valt onder de garantie, dan kan het zijn dat het toestel wordt omgeruild. Een refurbished toestel is overigens vrijwel nooit ouder dan veertien dagen, omdat dit een toestel is dat is geretourneerd in de bedenktermijn of binnen acht dagen is geretourneerd vanwege een defect. Deze worden dan gereviseerd en zijn onderhevig aan dezelfde kwaliteitstesten als bij een nieuw toestel. Je hoeft je dus geen zorgen te maken, de iPhone die je krijgt is 100% in orde en voldoet aan alle eisen van een nieuw toestel.

Reageer