Beantwoord

Klacht betreft reparatie iphone X (iRMATMOB16262465)

• 10 oktober 2019
  • 4 reacties
  • 802 Bekeken

Reputatie 2
Beste,
Ik heb mijn iphone x ter reparatie aangeboden met zichtbare schade. Ik lees nu hier: Klacht betreft reparatie iphone X (REP: 000000456851) dat het dan sowieso buiten de garantie valt. Dat had de winkel mij ook wel mogen zeggen dat hij dan altijd buiten de garantie valt.

Nu ik dit gelezen heb ben ik niet echt verbaasd maar ik vraag me serieus af of er überhaupt wel gekeken is wat de oorzaak is van mijn klacht of dat er gewoon geconstateerd is dat de telefoon gevallen is (achterkant is kapot). Mijn telefoon heeft al problemen sinds ik hem in mijn bezit heb. Maar ik heb dat nooit gemeld omdat ik niet vaak belde, als hij uitviel dan belde ik nog een keer. Maar nu bel ik regelmatig en is het redelijk vervelend vandaar dat hij pas nu ter reparatie is aangeboden maar hij is al sinds het begin defect.
Dus ik wil graag weten waarop deze conclusie is gebaseerd. Ik ontvang graag een duidelijk rapport met de bevindingen en motivatie, deze kan ik dan eventueel ook gebruiken om een derde partij er na te laten kijken. Want hij is grondig nagekeken en getest is niet echt overtuigend om eerlijk te zijn.
En 40 euro betalen voor de visuele inspectie dat hij gevallen is is ook wat overdreven mijns inziens.

Ik heb hem overigens ongerepareerd laten terug zenden.

mvg,
paul dutmer
icon

Beste antwoord door Hajar 11 oktober 2019, 09:18

Hi Paul,

Wat jammer dat je toestel defect is. Ik wil je graag meer uitleg geven over de garantie van het toestel dat je bij ons nemen. De volgende twee punten vallen wel onder garantie; een defect aan het toestel dat veroorzaakt is door een fabricagefout, dus een fout die tijdens het fabricageproces van het toestel is ontstaan en een defect aan het toestel dat veroorzaakt is door software die door de fabrikant of T-Mobile op het toestel is geplaatst. Wanneer er sprake is van val-, stoot-, druk-, vocht-, of waterschade;
of andere defecten veroorzaakt door software (al dan niet van andere partijen) dan valt het niet onder garantie. Wij vertrouwen op het oordeel van deze onafhankelijke reparatiedienst. Wanneer zij aangeven dat er val-, stoot- of drukschade geconstateerd is, dan gaan wij er ook vanuit dat dit daadwerkelijk het geval is. Je geeft aan dat je toestel is gevallen dus zodra dat wordt geconstateerd dan valt het direct niet onder garantie. Dynafix stuurt je dan een prijsopgave op als je daarmee akkoord gaat dan kan het toestel alsnog onderzocht worden.

Wanneer je het niet eens bent met de uitkomst kun je een second opinion aanvragen bij een ander (door de fabrikant erkend) reparatiecentrum. Je kunt bij de fabrikant van het toestel opvragen welke reparatiecentrums onder de erkende vallen. Wanneer zij tot een andere conclusie komen nemen wij de kosten van de second opinion en de reparatie voor onze rekening.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt!
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Paul,

Wat jammer dat je toestel defect is. Ik wil je graag meer uitleg geven over de garantie van het toestel dat je bij ons nemen. De volgende twee punten vallen wel onder garantie; een defect aan het toestel dat veroorzaakt is door een fabricagefout, dus een fout die tijdens het fabricageproces van het toestel is ontstaan en een defect aan het toestel dat veroorzaakt is door software die door de fabrikant of T-Mobile op het toestel is geplaatst. Wanneer er sprake is van val-, stoot-, druk-, vocht-, of waterschade;
of andere defecten veroorzaakt door software (al dan niet van andere partijen) dan valt het niet onder garantie. Wij vertrouwen op het oordeel van deze onafhankelijke reparatiedienst. Wanneer zij aangeven dat er val-, stoot- of drukschade geconstateerd is, dan gaan wij er ook vanuit dat dit daadwerkelijk het geval is. Je geeft aan dat je toestel is gevallen dus zodra dat wordt geconstateerd dan valt het direct niet onder garantie. Dynafix stuurt je dan een prijsopgave op als je daarmee akkoord gaat dan kan het toestel alsnog onderzocht worden.

Wanneer je het niet eens bent met de uitkomst kun je een second opinion aanvragen bij een ander (door de fabrikant erkend) reparatiecentrum. Je kunt bij de fabrikant van het toestel opvragen welke reparatiecentrums onder de erkende vallen. Wanneer zij tot een andere conclusie komen nemen wij de kosten van de second opinion en de reparatie voor onze rekening.

Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt!
Reputatie 2

Hi Hajar,

bedankt voor je antwoord.

waar ik vooral moeite mee heb is dat de schade bekent was bij de winkel waar ik hem heb laten opsturen. Ze hebben me wel gezegd dat de kans groot is dat ze zullen zeggen dat komt omdat hij is gevallen. En als nu blijkt dat ze dat altijd doen dan is het wel erg veel geld 36 euro om iets retour te sturen. Met daarbij ook nog de melding dat ze hem uitvoerig hebben nagekeken en getest. 

Ik ga dan ook idd een second opinion vragen als ik weer in Nederland ben, zit maand in nieuw zeeland. 

Maar ik zou ook graag het test rapport hebben, hoe kom ik daaraan? 

Mvg,

paul

Reputatie 7
Badge +20

Hi Paul,

Ik hoop dat je het naar je zin hebt in Nieuw-Zeeland.

Je kan je rapport zelf inzien als je inlogt op deze pagina. Als het goed is heb je ook de inloggegevens hiervan ontvangen toen je je reparatie hebt aangemeld. Ik hoop dat je zo verder komt. Als ik nog iets kan betekenen, laat het mij weten!

Om Dynafix nu een onafhankelijke reparatie dienst te noemen gaat wel heel ver. Heel internet staat bovendien vol met klachten van dit bedrijf.

Reageer