Beantwoord

Klacht Chubb

• 15 augustus 2017
  • 6 reacties
  • 5684 Bekeken

Ik heb mijn toestel laten verzekeren omdat ik nogal onhandig ben en de ervaring uit het verleden mij geleerd heeft dat de huidige telefoons van elk klein stootje stuk gaan.
Nu is het dus drie maal voorgekomen dat mijn telefoon gevallen is een mijn terechte claim ook toegekend werd en ik dus en refurbished toestel terug kreeg. De eerste keer ging prima. Niets op aan te merken. De tweede keer kreeg ik een toestel met een defect van hun terug waardoor ik uiteindelijk bijna een maand zonder toestel gezeten heb.
Nu na de derde keer wordt zonder verdere pardon min verzekering opgezegd want ik maak er terecht gebruik van???

Ik vind dit absolute not done! Ik betaal elke maand netjes min premie, betaal netjes mijn eigen risico maar omdat je gebruik maakt van hetgeen waarvoor je betaald wordt min verzekering stop gezet....

Voor mij nooit geen telefoon verzekering meer via T-mobile. Wat een ontzettend slechte verzekering hebben zij in de arm genomen! Qua abonnement ben ik verder prima tevreden maar dit is voor mij wel een reden om na dit abonnement nooit meer t-mobile te nemen!
icon

Beste antwoord door David 16 augustus 2017, 13:18

Hoi Nicole,

Zonde om te lezen dat je problemen hebt met de telefoonverzekering van Chubb!

Als ik het goed begrijp heb je 3 keer een claim ingediend en hebben ze bij de derde keer besloten om jouw verzekering in het geheel af te sluiten. Zo klopt het toch? Ik weet dat Chubb voorwaarden verbonden heeft aan de verzekering en dat zij ook een voorwaarde hebben over 'onrechtmatig gebruik'. Het lijkt er dan ook op dat zij dit bij jou hebben geconstateerd en dat jouw toestelverzekering om die reden is stopgezet.

Wat je het beste kunt doen, is direct met Chubb contact opnemen. Dit kan per e-mail naar klacht.t-mobile@chubbverzekering.nl of via 0348 46 28 13. Als je het daarna nog niet eens bent met de uitkomst, dan kun je contact opnemen met Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid), Postbus 93257, 2509 AG Den Haag.

Mocht er nog iets zijn waar wij je op dit moment bij kunnen helpen, dan horen we dat natuurlijk ook graag van je!
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Nicole,

Zonde om te lezen dat je problemen hebt met de telefoonverzekering van Chubb!

Als ik het goed begrijp heb je 3 keer een claim ingediend en hebben ze bij de derde keer besloten om jouw verzekering in het geheel af te sluiten. Zo klopt het toch? Ik weet dat Chubb voorwaarden verbonden heeft aan de verzekering en dat zij ook een voorwaarde hebben over 'onrechtmatig gebruik'. Het lijkt er dan ook op dat zij dit bij jou hebben geconstateerd en dat jouw toestelverzekering om die reden is stopgezet.

Wat je het beste kunt doen, is direct met Chubb contact opnemen. Dit kan per e-mail naar klacht.t-mobile@chubbverzekering.nl of via 0348 46 28 13. Als je het daarna nog niet eens bent met de uitkomst, dan kun je contact opnemen met Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid), Postbus 93257, 2509 AG Den Haag.

Mocht er nog iets zijn waar wij je op dit moment bij kunnen helpen, dan horen we dat natuurlijk ook graag van je!
Ik heb al een reactie naar Chubb toe gestuurd. Met een kopie van hun voorwaarden erbij. Dit staat er in hun voorwaarden:

4.4 Annulering of opzegging door ons
Wij kunnen de verzekering opzeggen indien u ons opzettelijk heeft misleid, waaronder onder meer wordt
begrepen het opzettelijk geven van een onjuiste weergave van feiten ten tijde van/na een schadeclaim. De
verzekering eindigt dan met onmiddellijke ingang.
Verder kunnen wij de verzekering opzeggen als er sprake is van een grond die zodanig is dat redelijkerwijs niet
van ons gevergd kan worden de dekking voort te zetten, zoals bijvoorbeeld in het geval het apparaat volledig of
gedeeltelijk is gebruikt gedurende of ter facilitering van een criminele activiteit, of bij buitenproportioneel
claimgedrag. Wij nemen dan een opzegtermijn van twee maanden in acht.

Ik heb mij niet schuldig gemaakt aan onterecht claimgedrag, criminele activiteiten of onwaarheden.De enige reden waarom ze mijn polis opgezegd hebben is omdat ik er terecht gebruik van maak en ik hun dus geen geld oplever maar kost.
Dit is ook waar ik zo ontzettend boos om ben! Ik gooi echt niet express min telefoon op de grond om weer een week oud langer zonder telefoon te zitten en ook nog eens weer 65 euro tree moeten betalen. Ik ben onhandig en zit straks met hoogte kosten om zelf een nieuw toestel aan te moeten schaffen omdat deze verzekering zich niet houdt aan wat ze moeten doen. Als dit op voorhand bekend was geweest had ik nooit dit toestel met deze abbonementsduur afgesloten! Ik heb straks nog een jaar abonnement terwijl dit toestel waarschijnlijk al vel eerder kapot is...
Reputatie 4
Hi Nicole,

Het is heel begrijpelijk dat je het hier niet mee eens bent. Het beste advies wat ik je kan geven is door nogmaals een klacht in te dienen bij Chubb. Of zoals mijn collega David hierboven heeft aangegeven, contact opnemen met Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening. Daar kunnen zij een onderzoek instellen naar jouw situatie en probleem. Dat is de beste manier om dit aan te pakken.

Je bent natuurlijk altijd welkom om de uitkomst op het forum te delen. Als er iets anders is waarbij wij je kunnen helpen, laat het dan gerust weten!
Hoi Nicole,
Had je een hoesje ter val bescherming om je telefoon heen.
Ik doe dit met al mijn telefoons die ik aanschaf mijn telefoons zien er dan ook altijd als nieuw uit en levert ook weer meer op als ik ze verkoop of inruil bij een nieuwe abonnement.

Ook ik laat mijn telefoon af en toevallen zoals iedereen dat wel doet, maar ik neem nooit een verzekering.
Een goed en degelijk hoesje is bijna onmisbaar om schade te voorkomen.
CHUBB alles behalve fijne verzekering
Ik ben 3 jaar verzekerd geweest bij Chubb. Twee keer gebruik van gemaakt. Eerste keer was de reparatie prima en had ik er niks over te klagen.

Echter was de tweede keer niet goed. Mijn iphone kwam terug van reparatie en het glas aan de bovenkant van de voorzijde van het toestel zat een klein beetje los. Ik denk dat er 2mm ruimte tussen zat, je kon het glas heel minimaal indrukken, waardoor het merkbaar was dat het niet goed gemonteerd was. Dit is normaal namelijk niet de bedoeling bij een telefoon lijkt me en ik heb daarom terecht contact opgenomen met Chubb met de mededeling dat ik niet blij was met de reparatie.

Ik kreeg als antwoord dat ik mijn telefoon 3 tot 5 werkdagen kwijt zou zijn, voor enkel het vastzetten van het scherm. Een karwei dat iwaarschijnlijk in 5 minuten gedaan is. Daarom heb ik contact opgenomen met de klachtenservice van Chubb. Ik kan namelijk niet 5 dagen onbereikbaar zijn ivm werk. Tijdens dit contact werd me verteld dat een leentoestel onder geen voorwaarde mogelijk is. Ik vond dit erg vreemd. Ik betaal iedere maand netjes mijn premie van €13,95 en heb ook €65,- eigen risico voor het toestel betaald. Ik verwacht dan ook dat ik een goed gerepareerd toestel terug krijg.

Het vreemde aan deze situatie is dat het bij het opsturen van het toestel voor reparatie (€65 eigen risico) alles binnen één werkdag gerepareerd was. Dit terwijl het toestel erg veel schade had, ik was er immers mee van de trap gevallen. Zowel de voor- als achterzijde waren beschadigd en ook de ingang voor het inpluggen van mijn oortjes was kapot.

Vervolgens maakt Chubb een fout bij het repareren en moet ik daar de consequenties voor nemen door 3 tot 5 werkdagen zonder telefoon te zitten, terwijl het een fout is die in 5 minuten rechtgezet kan worden. Uiterst klantonvriendelijk als je het mij vraagt. De verzekeringsmaatschappij neemt alles behalve zijn verantwoordelijkheid in deze situatie. De klachtenservice bracht het ook echt zo van 'Tja dat is dan uw probleem dat u geen telefoon hebt'. Ik heb dit contact dan ook als uiterst onprettig ervaren.

Ik besloot daarom de klachtenservice te mailen en mijn situatie uit te leggen. Na mijn mail aan de klachtenservice kreeg ik een reactie dat ik een foto/filmpje moest maken van het toestel om te laten zien wat er niet goed aan gerepareerd was. Ik heb hierop gereageerd met de vraag hoe ik dit moest doen, aangezien de glasplaat aan bovenkant van de voorzijde van de telefoon lichtelijk los zat. Het was gewoon niet goed vast gezet, dat was alles. Dit is met het oog niet waarneembaar op een foto/video, dit gaf ik ook aan in de mail naar Chubb.

Het antwoord op mijn vraag hoe ik het moest doen was: ´Zonder foto of video gaan we uw aanvraag niet in behandeling nemen´. Verder geen enkele instructie over wat Chubb verwachtte van me. O GEWELDIG CHUBB, ECHT BEDANKT VOOR HET MEEDENKEN. Door deze manier van service ging ik erg twijfelen over de kwaliteit van deze verzekering, waardoor ik eerst maar eens op zoek ben gegaan naar reviews van andere mensen over dit bedrijf. Ik heb in verschillende reviews gelezen dat mensen hetzelfde probleem hadden als ik, maar dat ze nog veel langer moesten wachten dan 5 werkdagen op hun toestel. Daarom besloot ik om mijn telefoon niet op te sturen naar Chubb. Ik had er nog 0 vertrouwen in dat zij me redelijk zouden helpen.

Ik ben vervolgens naar de een reparatiewinkel gegaan voor smartphones. Zij hebben kosteloos mijn scherm vast gezet zonder gezeur. Vervolgens heb ik meteen mijn verzekering opgezegd. Ik heb erg veel informatie moeten aanleveren voor een fout die Chubb gemaakt heeft en heb er NIKS voor teruggekregen.

Ook bij het aangeven van de reden van de afwijzing, kon ik niks negatiefs neerzetten. Dit geeft naar mijn idee een goed beeld van hoe Chubb bezig is met verbetering van kwaliteit, namelijk niet. Ik zeg toch niet zomaar mijn verzekering op?

Mijn advies aan anderen. Sluit geen verzekering af bij Chubb. Wanneer de reparatie in één keer goed verloopt is het een prima verzekering, echter heb ik gemerkt dat ze alles behalve behulpzaam zijn wanneer zij een fout maken. Ik hoop dat mensen dit soort situaties kunnen voorkomen door ergens anders een verzekering af te sluiten, want Chubb (premie €13,95 per maand voor meest uitgebreide verzekering + €65,- eigen risico) is dit bedrag zeker niet waard.
Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Je hebt hier ook een eigen topic over aangemaakt. Het is niet nodig om hetzelfde bericht meerdere malen te plaatsen. Dit wordt als spammen gezien op deze Community.

Aangezien dit topic ook ruim een jaar oud is gaat dit topic op slot en jouw eigen topic blijft openstaan.