Beantwoord

Klacht Chubb

• 1 november 2019
  • 8 reacties
  • 1053 Bekeken

Onlangs heb ik een iPhone 11 abonnement afgesloten met een verzekering bij Chubb.

Echter ik heb me bedacht en besloten om zelf een tweedehands iPhone aan te schaffen.

Het blijkt onmogelijk om een abonnement bij Chubb op te zeggen.

Telefonisch geeft niemand thuis en je wordt omgeleid en geadviseerd een brief te sturen (adres onbekend). Inloggen in de gepersonaliseerde omgeving lukt ook niet ivm Mac safari browser. Het formulier werkt niet en blijft haperen op de verjaardagsdatum. Uiteindelijk een klacht gestuurd naar management.t-mobile@chubbverzekering.nl. Tot nu toe geen reactie gehad (3 mails), wel wordt nog altijd het geld afgeschreven!!!!  Dit bedrag wisselt per maand. De ene keer 9, 65 de andere keer 14,95. Je zou zeggen dat T mobile zijn onderleveranciers met zorg uitzoekt, maar dit is een hele schimmige organisatie. Wie heeft de gouden tip om dit abonnement stop te zetten?

icon

Beste antwoord door Evy 4 november 2019, 09:39

Hi @Suzrosie 

Hier wil ik je graag bij helpen om dit zo snel mogelijk op te lossen voor je! De verzekering van je telefoon kun je afsluiten bij T-Mobile en loopt via CHUBB. Omdat CHUBB een externe partij is, loopt het contract van je verzekering niet samen met die van je telefoon abonnement en zijn het als het ware twee verschillende contracten die je hebt afgesloten. Dit houdt in dat je die ook apart van elkaar moet opzeggen.

Dus laat me je informeren zodat jij dit zo snel mogelijk kunt opzeggen ! Je verzekering is namelijk maandelijks opzegbaar. Voor het opzeggen van je verzekering kun je rechtstreeks contact opnemen met de verzekeraar. Als je jouw verzekering via T-Mobile hebt afgesloten, is je toestel verzekerd bij CHUBB / ACE. Online kun je eenvoudig je verzekering opzeggen via: t-mobile.chubbverzekering.nl. Houd je polisnummer (die vind je op je maandelijkse afschrijvingen van Chubb) dan wel paraat, die heb je namelijk nodig!

Is er verder nog iets dat ik voor je kan doen? Mocht je nog andere vragen hebben dan ben ik er altijd om je te helpen! 😄

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Hi @Suzrosie 

Hier wil ik je graag bij helpen om dit zo snel mogelijk op te lossen voor je! De verzekering van je telefoon kun je afsluiten bij T-Mobile en loopt via CHUBB. Omdat CHUBB een externe partij is, loopt het contract van je verzekering niet samen met die van je telefoon abonnement en zijn het als het ware twee verschillende contracten die je hebt afgesloten. Dit houdt in dat je die ook apart van elkaar moet opzeggen.

Dus laat me je informeren zodat jij dit zo snel mogelijk kunt opzeggen ! Je verzekering is namelijk maandelijks opzegbaar. Voor het opzeggen van je verzekering kun je rechtstreeks contact opnemen met de verzekeraar. Als je jouw verzekering via T-Mobile hebt afgesloten, is je toestel verzekerd bij CHUBB / ACE. Online kun je eenvoudig je verzekering opzeggen via: t-mobile.chubbverzekering.nl. Houd je polisnummer (die vind je op je maandelijkse afschrijvingen van Chubb) dan wel paraat, die heb je namelijk nodig!

Is er verder nog iets dat ik voor je kan doen? Mocht je nog andere vragen hebben dan ben ik er altijd om je te helpen! 😄

Hoi Evy,

Ik heb natuurlijk alles al geprobeerd om de verzekering op te zeggen. Telefonisch, via de mail, via het management. Omdat ik een mac heb ik kan ik niet inloggen in het formulier..een fout in hun website.

Ze geven gewoon geen thuis.

Ze reageren nergens op en bellen niet terug. Als je me kan helpen met het abonnement opzeggen dan graag:-) Dat zei een externe partij zijn, dat begrijp ik. 

groetjes, Suzanne

Reputatie 6
Badge +4

Hi Suzanne,

De verzekering kan ik niet voor opzeggen, wel ben ik voor je op onderzoek gegaan! Op de website staat bovenaan het postadres aangegeven voor een schriftelijke klacht: Postbus 22193, 6360AD Nuth. Hier staat ook precies beschreven welke gegevens Chubb nodig heeft om dit te kunnen verwerken. Ik raad je aan om de doorgestuurde pagina even goed door te lezen!

Laat je weten als het is gelukt? 

Hoi Evy,

Super bedankt voor het opzoeken. Ten einde raad zal ik het dan ook nog schriftelijk doorgeven.

groetjes,

Suzanne

Ik ben een vaste klant bij T-mobile, een als u koop een mobile met hun er word aanbieding een verzekering (chubb) de eerste keer chubb will afrekening twee keer verzekering per maand voor een telefoon dat was de eerste keer ik was erg boos, mijn laatste verzekering met hun was om klaar te zijn om november omdat mijn mobile contract was op om begin december in december was die telefoon verkoch en met contract met Tmobile was ook klaar maar toch will nog chubb dat ik verzekering betalen 😡😡😡 ik heb duidelijk in een email alles schrijven en toch kreeg ik nog achterstand. ik denk ook T-mobile is verantwordelijk voor deze situaties 😡

Reputatie 6
Badge +4

Hi @hildav 

Ik geef je hier graag meer duidelijkheid over! Zoals ik hierboven al eerder heb aangegeven, sluit je jouw verzekering af bij T-Mobile en loopt via het CHUBB. Omdat CHUBB een externe partij is, loopt het contract van je verzekering niet samen met die van je telefoon abonnement en zijn het als het ware twee verschillende contracten die je hebt afgesloten. Wanneer jouw telefooncontract afloopt, stopt jouw verzekering niet automatisch en moet dit apart van elkaar worden opgezegd. 

Jouw verzekering is maandelijks opzegbaar, dus laat me je informeren hoe je dit het beste kunt doen! Voor het opzeggen van je verzekering kun je rechtstreeks contact opnemen met de verzekeraar. Als je jouw verzekering via T-Mobile hebt afgesloten, is je toestel verzekerd bij CHUBB / ACE. Online kun je eenvoudig je verzekering opzeggen via: t-mobile.chubbverzekering.nl. Houd je polisnummer (die vind je op je maandelijkse afschrijvingen van Chubb) dan wel paraat, die heb je namelijk nodig!

Als ik je nog met andere dingen kan helpen dan sta ik natuurlijk altijd voor je klaar! :grinning:

Beste Evy,

ik heb twee keer bij jullie telefoon gekocht ik wist niet dat ik moest mijzelf stopzeggen,  omdat ik dacht het gaat met mijn contract mobile, zo ik heb nog een bedrag in van chubb in mijn rekenimg this ik heb gelijk aan hun. gezegd dat mijn contract is af en dat de mobile is niet bij mij niet meer. waarvoor is de verzekering kost? in 2018  had chubb. twee keer will afrekenning van mijn rekening twee bedragen van verzekering? is dit al bekend bij jullie? ik adviseer mensen om te let op voor deze verzekering 😡

Reputatie 6
Badge +4

Hi @hildav 

Ik snap je frustratie! ik wil je hier dan ook met alle liefde in verder helpen, maar dit is iets wat geregeld moet worden bij de verzekeraar zelf. Wanneer je er zeker van bent dat iets niet klopt raad ik je aan om een klacht in te dienen.

Wat je het beste kunt doen, is direct met Chubb contact opnemen. Dit kan per e-mail naar klacht.t-mobile@chubbverzekering.nl of via 0348 46 28 13. Als je het daarna nog niet eens bent met de uitkomst, dan kun je contact opnemen met Stichting Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid), Postbus 93257, 2509 AG Den Haag.

Hopelijk kom je er uit!

Reageer