Beantwoord

Klacht over ACE verzekering

• 28 oktober 2016
  • 5 reacties
  • 220 Bekeken

IK heb op 14-10-2016 een nieuw toestel gekregen van de verzekering, een Sony Xperia X Performance.
Dit toetel heeft helaas nooit gefunctioneerd, ik had zo goed als nergens mobiel netwerk, en de NFC functie functioneerde ook niet.

IK ging er vanuit dat het aan de instellingen lag, want een nieuw toestel hoort toch goed te wezen?
Ik ben er dus dan ook dagen mee bezig geweest, alles geprobeerd maar niks werkte. Doordeweeks ben ik aan het werk, dus kon ik niet eerder dan op koopavond donderdag 20-10-2016 bij de T-Mobile shop in Emmen langs, daar ben ik dan zoals ik gewend ben bij T-Mobile goed geholpen, en hebben zij bevestigd dat dit toestel niet ok is, ik heb onder andere een nieuwe simkaart gekregen wat ook niks oploste.

Er zat voor mij dan ook niks anders op dan weer contact op te nemen met Dynasure.
IK heb gevraagd of het mogelijk is om het toestel zo snel mogelijk om te ruilen, hun reactie "dit is niet mogelijk, en niet volgens de procedures waar wij mee werken, het valt nu onder garantie en wij gaan kijken of we het toestel kunnen repareren binnen enkele werkdagen."
Hier was ik dus dan ook niet blij mee, ik heb de afspraak met ze gemaakt dat dit een spoed reparatie zou worden binnen 2/3 werkdagen. Ze hebben het toestel op zaterdag 22-10-2016 bij mij opgehaald, en ik heb ook onmiddellijk een klacht bij hun neergelegd over deze service, en gezegd dat ik een schade vergoeding wens voor de gemaakte abonnementskosten, en dat ik mijn eigen risico van 65 euro terug wil hebben.

Op woensdag 26-10-2016 heb ik nog niks van ze gehoord, ik neem dus weer contact op met Dynasure.
IK werd al snel doorverbonden met de reparatie afdeling, daar krijg ik te horen dat zij het toestel niet konden repareren en het nu bij een Sony repair center ligt, het probleem is nu uit hun handen, ze kunnen me zelfs niet eens vertellen hoe lang dit nog gaat duren. Ik heb gezegd dat ik in dat geval of een leentoestel wens of een nieuw toestel, zij gaan alleen over de reparaties en kunnen daarin niks voor mij betekenen. Zo snel geef ik niet op en heb gevraagd of ze me terug konden doorverbinden met de afdeling die daar wel over gaat, dit werd gewoon geweigerd.
Om deze service kan ik me erg kwaad maken. Ik heb dus direct weer terug gebeld, en na 10 minuten in de wacht kreeg ik iemand aan de lijn.
Ik heb haar gevraagd of ze me een nieuw toestel kunnen leveren aangezien de schuld van dit alles bij hun ligt en niet bij mij, ik kan er niks aan doen dat ik een defect toestel geleverd krijg. Ik ga zaterdag na het buitenland en dan wil ik een telefoon hebben.
Dit kon zij niet toezeggen, ik heb gevraagd of ze me niet door kon verbinden met iemand die dit wel kan, dat was niet mogelijk want het was na 17:00. Ze heeft me wel beloofd dat ze dit probleem de volgende dag ging voorleggen, en als ik 's middags thuis kwam uit me werk kon ik daar een mail over verwachten.
IK heb ook nog gevraagd waarom er nog geen reactie is op mijn klacht, haar antwoord "Sorry meneer, maar we lopen een beetje achter, met het afhandelen van de klachten." Dit verbaasd mij dan ook niks.

De volgende dag kom ik thuis, ik kijk gelijk op me mail, niks.
IK heb dan ook direct weer gebeld, ze hebben voor me geïnformeerd bij de repairafdeling zelfde verhaal.
De reden dat ik nog geen mail heb gehad, "er was net iemand mee bezig."
IK heb gevraagd of ik nu dan iemand kan spreken die me wel toezeggingen kan doen het is nu voor 17:00.
Dit kon ze niet doen, het had ook geen zin ze kwam daar net vandaan. Mijn conclusie de hoge heren worden afgeschermd en blijven liever buiten schot.

IK zit nu dus al meer dan 2 week zonder een werkende telefoon, ik moet morgen naar het buitenland zonder dat ik in het bezit ben van een telefoon.
Mijn abonnementskosten gaan gewoon door.
IK heb hier een hoop tijd en energie aan verspild.
IK heb nog geen duidelijkheid over hoe lang dut gaat duren.
Wat ik ook belachelijk vind is dat je geen dagdeel aan kan wijzen voor bezorgen of afhalen van het toestel, je moet dis dag uitzoeken dat je van s'ochtends tot s'avonds thuis bent, wat ook lastig is.
En dit allemaal omdat de verzekering niet met een oplossing wil komen nadat ze mij een defect toestel leveren.

Als ik een televisie koop bij de winkel en dat ding werkt niet, ga ik direct terug en krijg ik een nieuwe mee, dat is normale service.
Dan gaan ze hem ook niet eerst opsturen en zit ik meer dan 2 week zonder tv omdat die gerepareerd moet worden. Waarom is dit bij een telefoon wel zo?

IK vind dit erg jammer, ik ben al jarenlang een meer dan tevreden klant bij T-Mobile, deze verzekering verpest helaas alles voor mij, en zolang hier mee word samengewerkt ben ik niet van plan om een nieuw toestel bij T-Mobile aan te schaffen en zal ik iedereen afraden dit zelfde te doen. Dit is geen service gelijk
IK hoop dat jullie misschien iets voor mij kunnen betekenen hier in.
icon

Beste antwoord door Thalina 28 oktober 2016, 16:08

Hoi aceverzekeringkentgeenservice,

Jouw forumnaam zegt al genoeg over jouw vraag! 😉 Maar even zonder gekkigheid: ik begrijp dat dit een meer dan vervelende situatie is. Zeker gezien het feit dat je morgen naar het buitenland gaat. Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met mijn collega van de klantenservice en dat zij je heeft geadviseerd om een klacht in te dienen bij ACE. Je kunt het beste daarover mailen naar ACE Insurance. Op deze pagina staat hoe dit precies in zijn werk gaat. Ook zie ik dat ze uit coulance een vergoeding heeft gegeven.

Laat je het weten als ik je nog ergens bij kan helpen?
Bekijk origineel

Na het lezen van dit verhaal, zal ik een telefoon aanschaffen bij T-Mobile?

5 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi aceverzekeringkentgeenservice,

Jouw forumnaam zegt al genoeg over jouw vraag! 😉 Maar even zonder gekkigheid: ik begrijp dat dit een meer dan vervelende situatie is. Zeker gezien het feit dat je morgen naar het buitenland gaat. Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met mijn collega van de klantenservice en dat zij je heeft geadviseerd om een klacht in te dienen bij ACE. Je kunt het beste daarover mailen naar ACE Insurance. Op deze pagina staat hoe dit precies in zijn werk gaat. Ook zie ik dat ze uit coulance een vergoeding heeft gegeven.

Laat je het weten als ik je nog ergens bij kan helpen?
Ik had afgelopen weekend al een klacht ingediend bij ACE. Hier is nog steeds geen reactie op. Uw collega heeft me geadviseerd om een klacht in te dienen bij kifid een onafhankelijke organisatie die bemiddelt in financiële geschillen. DIt heb ik ook al gedaan, dit.zal dus ook weer 2 werkdagen duren. Natuurlijk waardoor ik de 25 euro korting die ik gekregen heb op mijn abonnement. Maar daarmee is het probleem nog niet opgelost natuurlijk. IK had de hoop dat jullie misschien iets met ACE konden regelen over een.nieuw toestel of dat ik via de t-mobile shop een leen toestel kon ontvangen.

IK vind dit.echt. jammer dat dit zo heeft moeten lopen altijd.meer dan tevreden geweest over t-mobile maar zolang als jullie.samen werken met ACE zal ik er geen telefoon meer kopen.
IK heb nog.nooit zulke schandalige service mee gemaakt.
Reputatie 7
Badge +15
Hey goedemorgen,

Goed dat je dit ook al kenbaar gemaakt hebt bij ACE en je kunt in dit soort gevallen toch het beste contact opnemen met Kifid inderdaad. Wij kunnen in dit geval eigenlijk niets voor je betekenen omdat ACE een onafhankelijke partij is waar wij alleen mee samenwerken. Wij hebben verder geen invloed op hun manier van werken of het afhandelen van de klachten naar hun. Als ik je hier verder bij zou kunnen helpen had ik dat uiteraard gedaan maar in dit geval heb je jouw klacht al kenbaar gemaakt en kan ik hier verder niet bij helpen.

Met het uitlenen van toestellen zijn we overigens een hele tijd geleden gestopt. Wellicht heeft iemand in je omgeving nog een (oud) toestel in de la liggen die je tijdelijk even kunt gebruiken?

Sorry dat we je verder niet kunnen helpen! Mocht je nog andere vragen hebben dan weet je ons te vinden natuurlijk.
Inmiddels contact gehad met Kifid helaas heeft ace 6 week de tijd om te reageren op een klacht waarna zij pas wat kunnen doen. Dus daar schiet ik voorlopig niks mee op. Vandaag alweer contact gehad via telefoon nog steeds willen ze me niet verder helpen. ook nog steeds geen reactie op mijn klacht, en nog steeds geen idee van hoe lang ik nog zonder telefoon zit.

Ik heb begrepen dat jullie mij helaas niet kunnen helpen, in elk geval bedankt voor de hulp.
Helaas zal ik voorlopig geen telefoon meer durven kopen bij de T-Mobile shop, ondanks dat ik altijd heel erg tevreden ben geweest, maar ik wil dit niet nog een keer mee hoeven maken.
Mocht jullie ooit weer met een verzekering gaan werken waar je wel wat aan hebt kom ik zeker weer terug.
Reputatie 7
Badge +20
Hi,

Dankjewel voor de terugkoppeling. Jammer dat ik niks voor je kan doen. Ik had graag wat voor je willen betekenen. Mocht je andere vragen hebben, laat het mij dan weten.

Reageer