Beantwoord

Klacht over reparatie.

• 5 augustus 2017
  • 3 reacties
  • 289 Bekeken

Beste T-mobile,

Een aantal maanden geleden ben ik in een T-mobile shop geweest met mijn nieuwe iPhone 7. Ik had bepaalde klachten met het toestel waardoor ik het niet goed kon gebruiken. De aansluiting van de iPhone 7 waar je hem mee oplaad en waar je oordopjes in moeten werkte niet goed. Ik moest mij in bochten wringen om mijn toestel op te laden. Uiteindelijk ligt het toestel op te laden en begint het te trillen omdat er geen goed contact is tussen mijn iPhone en de kabel. Goed, andere kabel geprobeerd ook van een iPhone 7. Nog steeds het zelfde probleem. Ik dacht bij mezelf dit kan niet het toestel is een paar maanden oud en er zijn geen gekke dingen mee gebeurd. Ik heb het toestel aan mijn macbook gelegd om een reserve kopie te maken. Hij deed het natuurlijk op mijn macbook ook niet. uiteindelijk de kabel met de telefoon zo neer weten te leggen dat hij het deed. Reserve kopie gemaakt, leeg gemaakt en als nieuw toestel geïnstalleerd. Ook toen deed de aansluiting het niet en de oordopjes ook niet. Ik ben naar de t-mobile shop geweest om mijn klacht uit te leggen. Ze vroegen mij wat heb je ermee gedaan dat hij het niet doet. Ik keek hem aan en zei nou geen gekke dingen ik ben zuinig op mijn spullen, ik heb er alles al mee geprobeerd. Opnieuw geïnstalleerd nieuwe kabel gekocht deed niks. Nieuwe oordopjes uit de verpakking van mijn partner geprobeerd deed ook niks. Zij gaven aan om het toestel op te sturen naar jullie repair afdeling. 2 weken later kreeg ik het toestel ongeprepareerd terug. ' Er zijn geen klachten naar boven gekomen'. De medewerker in de shop gaf aan dat ik op verzoek van de repair afdeling mijn oordopjes op moest sturen omdat het probleem daar aan ligt. Ik keek de medewerker aan er zei dat lijkt me sterk want nieuwe oordopjes pakt mijn toestel ook niet en een nieuwe kabel ook niet. De medewerker gaf aan dat hij ook maar een tussenschakel was. Eenmaal thuis heb ik desondanks ik wist dat het toestel niet gerepareerd was met goede moed toch maar de oordopjes en de oplader geprobeerd. Maar helaas het werkte nog steeds niet. Nogmaals terug gegaan naar de t-mobile shop omdat mijn toestel vast bleef hangen en het scherm niet goed leek te werken. De medewerker pakte het toestel vast en resette het. Zo nu doet hij het weer zei de medewerker. Ik gaf aan dat het toestel nog steeds niet naar behoren werkte. Hij gaf aan dat ik het toestel dan maar weer op moest sturen en ze maar weer moesten kijken wat het probleem was. Het toestel ging dus weer weg voor reparatie. Daar had ik geen goed gevoel over. 14 dagen later kwam mijn toestel weer terug aan in de shop. Dit keer hadden ze het getest en alles werkte volgens hun naar behoren. Ze hadden de plug schoongemaakt en toen deed die het weer. Ook dat had ik zelf thuis geprobeerd en hij deed het nog steeds niet. Goed weer naar huis. Geprobeerd maar zoals ik al dacht geen succes het werkte nog steeds niet. Als ik eerlijk mag zijn ik was BOOS. Hoe kan de repair nou niet merken dat de plug waar de kabel in moet niet goed werkt...?? Ik heb contact opgenomen met jullie klantenservice. Die aardige mevrouw aan de telefoon gaf aan dat ik dan maar beter naar de Amac store moet gaan. Binnen een jaar valt die nog onder de garantie van Apple zelf. Ik heb de repair afdeling zelf nog gemaild en het zelfde verhaal nogmaals uitgelegd. Ik kreeg terug dat ze er zeker van waren dat het aan mijn oordopjes lag... Oplaadkabel zijn ze vergeten te benoemen want ze kwamen er maar steeds op de oordopjes terug... Het waren meerdere problemen niet alleen mijn oordopjes.... lang verhaal kort, ze wilden niet toegeven of niet zien dat het probleem in het toestel was inplaats van mijn oordopjes of de kabel.... Nu snap ik ook waarom, het toestel moet 3 keer binnen een bepaald aantal maanden opgestuurd worden ter reparatie voordat ze überhaupt gaan kijken of je in aanmerking komt voor een nieuw toestel... Prima, ik ben naar de Mac store gegaan. De medewerker heeft gelijk geprobeerd en gaf gelijk aan dat de plug aansluiting niet naar behoren werkte en dat die maar erg stroef ging. Ik heb hem ook het verhaal uitgelegd. Hij gaf zelf al aan laat hem door ons opsturen. Dit duurt 10 tot 15 werkdagen. Zo gezegd zo gedaan. 3 dagen na dat mijn toestel was opgestuurd kreeg ik mail dat ze inderdaad mijn klachten herkenden en het toestel inderdaad niet naar behoren werkte. Daarbij stond er in de mail dat ze mijn toestel gelijk zouden vervangen door een nieuwe. 5 dagen na het opsturen heb ik een nieuw toestel ontvangen van aMac. Ik vraag me dan ook echt af wat er op de repair afdeling gebeurd... Als ze het niet weten of geen verstand van hebben moeten ze het laten. Ik ben in totaal mijn toestel 4 weken kwijt geweest. Schandalig vind ik het dat jullie repair afdeling zo met toestel klachten omgaat. Je zou zeggen je provider wil zijn klanten behouden en wil er alles aan doen om toestel fouten en klachten serieus te behandelen om zijn klanten te behouden... ? Ik ben door jullie repair afdeling niet als klant behandeld maar als iemand die ' geen verstand heeft van toestellen en dat zij daar de experts zijn'. Die experts hebben precies het zelfde gedaan als wat ik thuis ook heb gedaan en geloof mij, ik heb wel wat verstand van iPhones en dergelijke.

Lang verhaal kort ik ben totaal niet te spreken over jullie repair afdeling. Dit blijkt ook uit mijn verhaal. School die mensen dat ze weten wat ze doen en niet dat het toestel dan daar maar wat ligt omdat ze niet weten wat ze er mee moeten doen...

Graag zie ik een reactie van jullie terug!
icon

Beste antwoord door David 7 augustus 2017, 12:32

Hoi SCLH,

Dat is inderdaad een gegronde klacht, ik snap best dat je daar boos over bent! Sorry voor deze gang van zaken!

Het is voor mij nu niet in te zien wat er precies bij de reparatiedienst is gebeurd en wat zij uiteindelijk hebben geconstateerd en opgelost. Het is opmerkelijk dat zij andere bevindingen hadden dan jij, met name omtrent het opladen van de telefoon, dat is apart. We gaan er altijd vanuit dat de reparaties goed worden uitgevoerd, maar het kan natuurlijk altijd eens misgaan en ik vind het erg jammer om te lezen dat dit bij jou twee keer het geval is geweest. Deze feedback nemen we ook zeker mee en zullen we ook doorgeven aan de reparatiedienst.

Je kunt ook altijd een second opinion uit laten voeren, door een erkend bedrijf, als je het niet eens bent met de uitkomst van een reparatie. Het is dan ook goed dat je dit na de tweede reparatie bij Amac hebt laten doen. Goed om te zien dat het daarna snel opgelost is! Heb je op dit moment jouw nieuwe toestel al binnen en werkt deze goed? Ik hoop dat alles nu in ieder geval goed werkt en dat je weer van een goede iPhone kunt genieten!

Mocht er nog iets zijn waar wij je op dit moment bij kunnen helpen, dan horen we dat graag van je!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi SLCH,

Ik vind het erg jammer dat je niet direct (en bij de tweede keer) bent geholpen, maar het is goed om te lezen dat het nieuwe toestel goed werkt! Geniet er in ieder geval van en als wij je hier op het forum nog ergens bij kunnen helpen, laat het gerust weten!
Bedankt voor de reactie!
Ik heb precies een week na het opsturen van mijn oude toestel mijn nieuwe toestel opgehaald. Deze werkt perfect alles werkt naar behoren. Ik hoop dat het voor andere klanten in de toekomst wel goed geholpen zullen worden of in ieder geval de klachten van een toestel.

Met vriendelijke groet.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi SCLH,

Dat is inderdaad een gegronde klacht, ik snap best dat je daar boos over bent! Sorry voor deze gang van zaken!

Het is voor mij nu niet in te zien wat er precies bij de reparatiedienst is gebeurd en wat zij uiteindelijk hebben geconstateerd en opgelost. Het is opmerkelijk dat zij andere bevindingen hadden dan jij, met name omtrent het opladen van de telefoon, dat is apart. We gaan er altijd vanuit dat de reparaties goed worden uitgevoerd, maar het kan natuurlijk altijd eens misgaan en ik vind het erg jammer om te lezen dat dit bij jou twee keer het geval is geweest. Deze feedback nemen we ook zeker mee en zullen we ook doorgeven aan de reparatiedienst.

Je kunt ook altijd een second opinion uit laten voeren, door een erkend bedrijf, als je het niet eens bent met de uitkomst van een reparatie. Het is dan ook goed dat je dit na de tweede reparatie bij Amac hebt laten doen. Goed om te zien dat het daarna snel opgelost is! Heb je op dit moment jouw nieuwe toestel al binnen en werkt deze goed? Ik hoop dat alles nu in ieder geval goed werkt en dat je weer van een goede iPhone kunt genieten!

Mocht er nog iets zijn waar wij je op dit moment bij kunnen helpen, dan horen we dat graag van je!

Reageer