Beantwoord

Klacht over reparatie onder garantie

• 29 augustus 2017
  • 3 reacties
  • 308 Bekeken

Op 21 augustus 2017 heb ik mijn Iphone 6S Rose ter reparatie gebracht via de T-Mobile in Amersfoort. Deze telefoon is enkel een paar maandjes oud. Ik heb nog meer als een jaar garantie. Mijn batterij is erg slecht en moest op één dag meerdere malen opgeladen worden terwijl de telefoon nauwelijks werd gebruikt en constant op vliegtuigstand stond. De medewerker van T-mobile gaf aan dat dit onder de garantie valt want de Iphone is nog geen één jaar oud. De medewerker heeft mijn telefoon opgestuurd. Nu krijg ik via de mail een prijsopgave van €272 euro voor de eventuele reparatie. Dit lijkt mij wel erg veel voor een nieuwe batterij, en waarom valt een nieuwe batterij niet onder de garantie als de telefoon nog geen één jaar oud is?
Er stond bij dat het buiten de garantie valt vanwege eventueel vallen of stoten. Zoals in de bijlage te zien is zit er een licht klein krasje bij de camera. Hierdoor valt die uit garantie. Erg bizar, want dat betekend dat als er gebruikers sporen op zitten zoals bijvoorbeeld dit kleine krasje dat ze garantie altijd uitsluiten. Maar de batterij is zeker niet slecht door vallen of stoten. En hoe komen ze bij het vervangen van een batterij op het bedrag van €272?
icon

Beste antwoord door David 30 augustus 2017, 11:41

Hoi Lisa,

Goed dat je even aan de bel trekt! Ik zie dat je dit gisteren ook al telefonisch hebt gedaan. Mijn collega heeft het nagekeken en het blijkt dat er inderdaad, zoals jij ook aangeeft, valschade is geconstateerd. Dit valt niet onder de garantie en kan dus ook niet onder de garantie gerepareerd worden. Aangezien wij vanaf hier niet kunnen zien wat er met het toestel gebeurd is en de analyse uit kunnen voeren die het reparatiecentrum doet, vertrouwen wij volledig op hun bevindingen en uitkomst. Zij bepalen uiteindelijk ook wat de kosten zijn van de reparatie. Als je hier niet akkoord mee gaat kun je het toestel ongerepareerd terug krijgen en betaal je enkel de onderzoekskosten. Als je het toestel niet laat repareren, dan kun je het toestel aanbieden voor een second opinion bij een andere, erkende reparateur, bijvoorbeeld bij Apple zelf. Zij kunnen dan voor je nagaan of de eerste uitkomst inderdaad terecht was of niet.

Mochten wij je nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +14
Hier moet je niet mee akkoord gaan , ik lees en hoor zoveel klachten over dit soort reparatie bedrijfen . Een batterij mag niet binnen een jaar stuk gaan , gebeurt dit wel dan valt het gewoon onder de garantie.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Lisa,

Goed dat je even aan de bel trekt! Ik zie dat je dit gisteren ook al telefonisch hebt gedaan. Mijn collega heeft het nagekeken en het blijkt dat er inderdaad, zoals jij ook aangeeft, valschade is geconstateerd. Dit valt niet onder de garantie en kan dus ook niet onder de garantie gerepareerd worden. Aangezien wij vanaf hier niet kunnen zien wat er met het toestel gebeurd is en de analyse uit kunnen voeren die het reparatiecentrum doet, vertrouwen wij volledig op hun bevindingen en uitkomst. Zij bepalen uiteindelijk ook wat de kosten zijn van de reparatie. Als je hier niet akkoord mee gaat kun je het toestel ongerepareerd terug krijgen en betaal je enkel de onderzoekskosten. Als je het toestel niet laat repareren, dan kun je het toestel aanbieden voor een second opinion bij een andere, erkende reparateur, bijvoorbeeld bij Apple zelf. Zij kunnen dan voor je nagaan of de eerste uitkomst inderdaad terecht was of niet.

Mochten wij je nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag!
David is natuurlijk wel een beetje gebonden met het standaard antwoord, maar in kort...

Je krijgt sowieso geen garantie via T-Mobile op dit moment, dan is het logischer om enkel 'onderzoekskosten' voor te schieten.

Dan je mobiel bij Apple op uitsluitend de batterij te laten controleren en als zij vaststellen dat de batterij inderdaad stuk is (en val/stootschade wordt niet genoemd als oorzaak) dan krijg je die onderzoekskosten terug én heb je dus ook weer gewoon garantie.

De 'val/stoot/water-schade' claim van DF is bekend.... Controleer ook zeer goed dat ze wel jouw toestel terug sturen!

Reageer