Beantwoord

Klacht over reparatie toestel

• 26 februari 2016
  • 1 reactie
  • 288 Bekeken

Ik heb op 15 februari mijn iphone5 ingeleverd in de Herestraat in Groningen omdat ik geen netwerk kon vinden. Hij was steeds aan het zoeken. Mij was verteld dat het kosteloos was waarna ik mijn telefoon heb ingeleverd. Daarna heb ik het volgende bericht gekregen van jullie: "Datum: 17-02-2016
Betreft: Jouw T-Mobile reparatie
Jouw IMEI-nummer: 358687056196944
Reparatiereferentie: iRMATMOB13545112.
Daarna kreeg ik een e-mail dat ik 36,30 kon betalen voor alleen onderzoekskosten of mijn toestel kon omruilen voor 366 euro. Vond het veel geld en heb gekozen voor ongerepareerd retour. Toen ik mijn toestel heb opgehaald was ik benieuwd wat er aan het toestel mankeerde dat hij niet meer te repareren was. Ik kon het nergens terugvinden en de medewerker in de winkel ook niet. Toen ik mijn telefoon had opgehaald heb ik opnieuw mijn simkaart erin gedaan en ja hoor mijn telefoon deed het weer. De jongeman in de winkel zou voor mij uitzoeken wat er aan mijn toestel mankeerde en belde me dinsdag 23 februari op dat hij me dat nog niet kan vertellen en wacht op een antwoord van het reparatiebedrijf. Tot op heden heb ik nog niets vernomen. Ik wil van jullie weten hoe dit kan. Waarom heb ik 36,30 moeten betalen en waarom is er gezegd dat het toestel niet meer te repareren is en dat ik het voor 366 euro kan omruilen, terwijl er niets mis is met het toestel. Ik voel me belazerd!!!! Graag spoedig reactie.
icon

Beste antwoord door Sam- 27 februari 2016, 11:38

Hoi Yvonne,

Welkom bij de T-Mobile Community!

Ik ben blij dat je hierover contact opneemt met ons, want ik kan me voorstellen dat je hier duidelijkheid over wilt hebben. We voorzien je graag van meer uitleg.

Het lijkt erop dat dit een gevalletje geluk bij een ongeluk is. De medewerkers in het reparatiecentrum hebben namelijk geconstateerd dat je telefoon niet meer binnen de garantie viel. Je telefoon is in december 2013 aangeschaft, dus had je tot december 2015 garantie. Inmiddels is deze garantie verstreken.

Zoals in de brief is omschreven heb je in zo'n situatie nog de mogelijkheid om je toestel om te laten ruilen tegen een betaling. Het is goed dat je hier niet voor hebt gekozen, omdat je nu voor 10% van de oorspronkelijke prijs alsnog een werkend toestel hebt!

Ik vermoed dat het probleem met het netwerk uit zichzelf is opgelost. Er is namelijk niets vervangen aan je telefoon. Wellicht dat een fabrieksreset of een software update de oplossing was.

Ik ben in ieder geval blij dat je weer een werkende telefoon hebt. Als je nog aanvullende vragen of onduidelijkheden hebt dan weet je ons te vinden Yvonne. We helpen je graag verder. :)

Ps. Stel jezelf ook voor aan ons in het voorstel topic. Bekijk gelijk de video waarin wij onszelf voorstellen!
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Yvonne,

Welkom bij de T-Mobile Community!

Ik ben blij dat je hierover contact opneemt met ons, want ik kan me voorstellen dat je hier duidelijkheid over wilt hebben. We voorzien je graag van meer uitleg.

Het lijkt erop dat dit een gevalletje geluk bij een ongeluk is. De medewerkers in het reparatiecentrum hebben namelijk geconstateerd dat je telefoon niet meer binnen de garantie viel. Je telefoon is in december 2013 aangeschaft, dus had je tot december 2015 garantie. Inmiddels is deze garantie verstreken.

Zoals in de brief is omschreven heb je in zo'n situatie nog de mogelijkheid om je toestel om te laten ruilen tegen een betaling. Het is goed dat je hier niet voor hebt gekozen, omdat je nu voor 10% van de oorspronkelijke prijs alsnog een werkend toestel hebt!

Ik vermoed dat het probleem met het netwerk uit zichzelf is opgelost. Er is namelijk niets vervangen aan je telefoon. Wellicht dat een fabrieksreset of een software update de oplossing was.

Ik ben in ieder geval blij dat je weer een werkende telefoon hebt. Als je nog aanvullende vragen of onduidelijkheden hebt dan weet je ons te vinden Yvonne. We helpen je graag verder. :)

Ps. Stel jezelf ook voor aan ons in het voorstel topic. Bekijk gelijk de video waarin wij onszelf voorstellen!

Reageer