Beantwoord

Klacht reparatie

Hoi,

Ik heb in februari van 2014 mijn contract verlengt bij T-mobile met het toestel Sony Xperia Z3, maar tevergeefs is het scherm ermee opgehouden (toestel werkt nog, laad op etc.. je ziet alleen niks.)
ben vervolgens op 14 november 2015 naar de tmobile shop op de kalverstraat geweest, waarbij ik mijn toestel ter reparatie heb gegeven.

na enige tijd een bericht ontvangen en gebeld door een medewerker dat mijn toestel 'ongerepareerd' retour is gekomen en dat de medewerkers er zelf ook niks van begrepen... er was geen val, stoot of vocht schade te bekennen, maar mij werd wel verteld dat het niet onder de garantie viel... dat begrijp ik niet echt. dus ik weer terug naar de tmobile shop om verhaal wat duidelijker door te krijgen, maar helaas geen duidelijkheid dus toestel opnieuw ter reparatie verstuurd.

ik krijg vervolgens 2 emails met een prijsopgaaf en een bevestiging van dynafix met daarin het volgende:

Beste klant,

We hebben jouw toestel met IMEI-nummer 355188062945674 aangemeld ter reparatie.

De reparatie heeft referentienummer iRMATMOB13339696 meegekregen en onze technici hebben het toestel inmiddels onderzocht. Zij hebben geconstateerd dat de reparatie van het toestel buiten de dekking van de garantievoorwaarden valt. Wij kunnen de reparatie wel tegen betaling voor je uitvoeren. Via onderstaande link kun je de prijsopgaaf beantwoorden.

Beste Klant,

Hierbij bevestigen wij dat je de prijsopgaaf voor reparatie van jouw toestel met referentienummer iRMATMOB13339696 hebt beantwoord met:

Repareren voor € 36,30
Je hebt ervoor gekozen om het reparatiebedrag online te betalen. Deze betaling is voldaan. De reparatie is gestart. We zullen je toestel snel weer aan jou terugsturen.

Het antwoord op de prijsopgave is verwerkt en het door jou gekozen vervolgtraject wordt zo snel mogelijk gestart.

Het bedrag wat ik betalen moest zou hetzelfde zijn geweest als zonder reparatie... en ik wil HEEL graag mijn telefoon gerepareerd terug dus ik betaal de rekening en volg de status van me reparatie online... vervolgens zie ik het bericht staat dat mijn telefoon gerepareerd is en daarna een bericht dat het is verzonden naar de tmobile shop.

Eenmaal aangekomen bij de tmobile shop krijg ik een heel ander verhaal, mijn telefoon is inmiddels voor de 2de keer ONGEREPAREERD retour gekomen ik proberen duidelijkheid te scheppen van wat is er dan nou zo ingewikkeld aan mijn telefoon dat hij niet gerepareerd kan worden; na enige discussie werd mijn duidelijk dat er totaal geen duidelijkheid gegeven kon worden, maar dat de medewerker, Emiel van Wielink, dat zou achterhalen voor mij en op maandag tussen 11 en 7 mij meer zou laten weten en dat heeft hij door middels van een zwart op wit en ondertekende belofte aan mij toegezegd.

na de heledag geen telefoontje te hebben gekregen ben ik vandaag, 30-11-2015 tussen 17:00 en 17:30, langs de tmobile shop geweest en daar trof ik Emiel van Wielink ( zonder bezig te zijn met een klant, telefoon in de hand, beetje verveeld) aan in de winkel, ik heb hem gevraagd of hij het een of ander al wist, maar daar heeft hij naar eigen zeggen '' 0 tijd voor gehad, ze gaan pas om 8 uur dicht dus ik bel je sowieso straks!'' Ik dus WEER weg...

en daar zit ik dan, al jaren klant, maar behandeld als een prepaid simkaart.

wat nu?

bijgevoegd de foto's etc...

mvg,

Karim Sahmi

ps,

van wat ik heb vernomen, is het een vrij veel voorkomend kwaaltje wat mijn telefoon heeft.
icon

Beste antwoord door Amy 3 december 2015, 09:58

Hey karim,

Goed dat je dit topic bent gestart. Ik vind het wel heel vervelend dat mijn collega in de T-Shop zijn beloftes niet na is gekomen. Daarom ben ik ook direct in het systeem gedoken om te achterhalen wat er precies gebeurd is.

In de reparatiestatus vond ik terug dat het toestel onherstelbaar is. Ook is er aan het toestel gewerkt door een niet-erkende reparateur. Wanneer dit het geval is vervalt de garantie van je toestel. Je hebt dan ook alleen de kosten voor het onderzoek betaalt.

Ik hoop dat alles duidelijk voor je is Karim! Mocht je hier nog vragen over hebben dan weet je ons te vinden je kunt ook altijd je vragen stellen aan Dynafix.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15
Hey karim,

Goed dat je dit topic bent gestart. Ik vind het wel heel vervelend dat mijn collega in de T-Shop zijn beloftes niet na is gekomen. Daarom ben ik ook direct in het systeem gedoken om te achterhalen wat er precies gebeurd is.

In de reparatiestatus vond ik terug dat het toestel onherstelbaar is. Ook is er aan het toestel gewerkt door een niet-erkende reparateur. Wanneer dit het geval is vervalt de garantie van je toestel. Je hebt dan ook alleen de kosten voor het onderzoek betaalt.

Ik hoop dat alles duidelijk voor je is Karim! Mocht je hier nog vragen over hebben dan weet je ons te vinden je kunt ook altijd je vragen stellen aan Dynafix.
Maar dat is het em nou juist... Hij is nooit door iemand anders gerepareerd. Tenzij er bij de eerste keer iets fout is gegaan. Dus ik begrijp het alsnog niet, maar dit zal wel weer een 'mijn woord tegen dat van hun' kwestie worden! Dus gewoon niet meer verlengen bij jullie. Thnx voor je antwoord alsnog Amy.
Hallo,

Hierbij nog een klacht met betrekking tot reparatie bij Tmobile. Ik heb in maart 2015 mijn abonnement verlengd, leuke HTC M8 erbij gekregen. Ik was echt superblij met mn toestel dus meteen screenprotector en verschillende hoesjes aangeschaft. Helaas wou hij sinds drie weken niet meer opladen. Ik heb het probleem gegoogled, schijnt vaker voor te komen vanwege een productiefout in een partij usb poorten van HTC. Ik naar de Tmobile shop, jongen is ontzettend klantonvriendelijk. kijkt naar de deur als ik praat, neemt me niet echt serieus. Zegt uiteindelijk de tel moet opgestuurd worden naar HTC. Regel zelf maar een leentoestel en kom maar terug. Ik was al voorbereid en heb het toestel meteen op laten sturen. Er zat toen ik hem inleverde 1 deukje in het toestel. Ik zei nog zo doen jullie wel voorzichtig want ik wil mn toestel netjes houden. Daar geef ik ook extra geld aan uit keer op keer.

Kreeg in de dagen erna smsjes over de status van reperatie en vandaag mocht ik mn toestel ophalen. Zo blij als een klein kind kwam ik in de shop. Vroeg om mn toestel en daarna kon ik wel janken. Rondom de telefoon allemaal krassen en beschadigingen.
Probeert ze eerst nog te doen alsof die er al zaten. Daarna zegt ze ik kan een klacht indienen, wat stel je voor als oplossing. Ik zeg: Mijn toestel was zo goed als nieuw, dus geef me maar een nieuwe. Dat gaat niet gebeuren zegt ze lachend. Ik voelde me zwaar vernederd en werd zelfs een beetje verdrietig. Ik was erg zuinig met mn toestel en hij ziet er nu uit alsof hij al jaren oud is.

Beste Tmobile, ik hoop echt dat jullie me een goed aanbod gaan doen. Zoals de abonnee hierboven ben ik al jaren trouw klant. En ik voel me nu gewoon behandeld als een waardeloos prepaid kaartje. Vervangbaar dus niet erg interessant. Zelfs een klacht indienen gaat niet via een normaal formulier. Ben diep teleurgsteld...
Reputatie 6
Badge +16
Hallo Lady4ce,

Ik kan me goed voorstellen dat je niet blij bent met het feit dat je een beschadigd toestel terug hebt gekregen. Het is dus goed dat je dit bij ons aangeeft. We gaan graag voor je op zoek naar een passende oplossing hiervoor. Zou je mij in een privébericht het IMEI nummer van je toestel willen sturen?

Alvast bedankt!

Reageer