Beantwoord

Klacht Reparatie Samsung Galaxy S6 32 GB

Vorig jaar oktober 2015 nieuw abonnement met toestel afgesloten bij T-mobile.

Na 2 maanden begon de ellende, toestel reageert steeds slechter op commando's via het touchscreen,
uiterst linkse gedeelte van het scherm reageert slecht en soms helemaal niet. Dit is zeer storend bij appen en mailen.
Geleidelijk werden de klachten steeds erger, waarna ik medio januari 2016 het toestel via de t-mobile shop het aangeboden voor reparatie!!!
Ik had zelf al een harde reset gedaan, allernieuwste software geïnstalleerd, gechat met medewerker van t-mobile etc, in de winkel (Sittard) aan de medewerker de klachten getoond en de medewerker was het ermee eens dat het toestel niet naar behoren functioneerde.

Een week daarna kreeg ik het toestel weer terug, uiteraard met verwachte diagnose en geen reparatie. Alleen harde reset uitgevoerd en de laatste software hangmatig op het toestel gezet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Na weer enkele weken met een niet werkend touchscreen wederom toestel op 2 maart aangeboden ter reparatie. Wederom aan de medewerker de klacht duidelijk zichtbaar gemaakt waarbij de medewerker beaamde dat het toestel wederom niet naar behoren functioneert.

9 Maart kon ik het toestel ophalen en was tot mijn verbazing het touchscreen vervangen.

Hierna heeft het toestel 10 dagen zonder problemen gefunctioneerd.

Waarna de klacht ineens in alle hevigheid terug was, veel erger dan voorheen. Toestel reageert op het gehele touchscreen niet naar behoren en het scherm naar beneden halen voor de opties functioneert helemaal niet meer.

Donderdag 31 maart wederom toestel aangeboden voor reparatie, een toestel van 800 euro wat al 3 en een halve maand niet naar behoren functioneert.

Zaterdag 2 April kreeg ik tot mijn grote verbazing een email dat het toestel gerepareerd was?????????????
Toestel gaan halen, bleek tot mijn grote verbazing dat er helemaal niet naar de klacht is gekeken!!!!!!
Toestel aangezet, DEZELFDE KLACHTEN ALS VOORHEEN IN HET BIJZIJN VAN DE MEDEWERKER.

Medewerker had weinig tot geen begrip voor mijn frustratie, hij beaamde dat het toestel niet goed reageert,maar scheept ons af met een verhaal ik kan er ook niets aan doen.
Toestel weer achtergelaten en gevraagd aan medewerker om een klacht in te dienen bij SAMSUNG en tevens bij DYNAFIX. Wat een service bij T-mobile, Waardeloos.

Fijn als je gewaardeerd wordt als klant!
De eerste keer een abonnement bij t-mobile maar volgens mij ook de laatste keer!!!!!!
icon

Beste antwoord door David 4 april 2016, 14:54

Hoi Tummerhm,

Dit zijn inderdaad problemen waar je behoorlijk moedeloos van wordt! :S

Erg jammer om te lezen dat dit je eerste ervaringen zijn bij ons als je nieuwe provider. Een dergelijk toestel zou gewoon zonder problemen moeten functioneren, helaas is dit bij jou niet het geval geweest. Het is verstandig dat je het toestel gelijk hebt achtergelaten en opnieuw hebt laten opsturen, inclusief je onvrede kenbaar gemaakt.

Ik vertrouw er op dat het deze keer goed moet komen, dus ik hoop dat jouw toestel spoedig in goede conditie weer opgestuurd wordt en dat het probleem voor eens en altijd opgelost is. Mocht dit nou onverhoopt toch niet het geval zijn of je ervaart de klachten binnen korte periode weer, laat het dan gelijk even weten, want dan kom je in aanmerking voor een omruiling van het toestel. Ik hoop echter dat dit niet nodig blijkt en dat jouw toestel het gewoon weer doet.

Laat het even weten zodra je jouw telefoon hebt ontvangen en of de problemen ook daadwerkelijk opgelost zijn. Als je in de tussentijd echter nog vragen hebt, dan horen we dat ook graag van je!

Bekijk origineel

6 reacties

Welkom op het forum Tummer,

Laat ik eerst even stellen dat er drie partijen zijn die hier samen in verantwoordelijk zijn, als we dat eens kunnen worden gaat de rest sneller;
- T-Mobile
- Dynafix
- Samsung

T-Mobile is de winkel/leverancier hier en, tot de een na laatste alinea, staat hier eigenlijk buiten. De reparatie/garantie afhandeling gaat via Dynafix en... die krijgen weinig goede woorden van me. Echter, dat de medewerker het zo afscheept gezien het feit dat er dus 3 reparatie(pogingen) hebben plaats gevonden is niet netjes. Helaas kan er vanuit dit klantenforum (een forum voor en door klanten) niet veel gebeuren. Een moderator kan hooguit doorgeven dat de medewerker vrij apart gereageerd heeft naar jouw inzien.

Dynafix is mij bekend op een vrij negatieve wijze. Er zijn ook positieve verhalen, maar hier zie ik vooral dit soort half bakken "controles en reparaties" langs komen. Zij zouden het moeten constateren, repareren en afhandelen in een enkel proces, zeker niet drie. Ik ben alleen bang dat er weinig advies is dat men je kan geven om hier iets aan te veranderen, want de kwaliteit zal niet vooruitgaan bij ze.

Samsung is echter de maker / oorspronkelijke leverancier van het toestel. Ik zou als ik jou was eigenlijk mijn focus hier gaan richten en gaan benadrukken dat de beschikbare reparatieservice simpelweg niet de capaciteiten bevat om het probleem überhaupt te constateren. Het is duidelijk niet het beeldscherm of de software, dus er moet ergens een sensor of iets anders mis gaan. Dat zijn alleen vrij specifieke problemen en het zou me ook eigenlijk verbazen als Dynafix met hun 'trackrecord' dat wel zou weten te vinden. (en anders, bij deze de uitdaging).

Als klantenforum kan er hier weinig meer gedaan worden dan elkaar van advies en informatie voorzien, dus hier zal er buiten een klacht over de medewerker niet veel gedaan kunnen worden. Dan nu wel de grootste grap, voor zij die me langer kennen; heb je rechtsbijstand en ken je een goede advocaat die door ze kan worden vergoed? Er zou een schikking voorgesteld kunnen worden op het ondeugdelijke toestel, hoe incidenteel dit probleem ook is;

Het toestel is ondeugdelijk en het zou in het voordeel van zowel Samsung als jou zijn om het toestel te ruilen. Dynafix kan het duidelijk niet repareren en gezien Samsung in principe garantie uiteindelijk vergoed, is het een mogelijk schikkingsvoorstel.

Je zou ook Samsung's webcare hier nog even kunnen afwachten, maar helaas is dit alles wat ik kan bedenken op dit punt.
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Tummerhm,

Dit zijn inderdaad problemen waar je behoorlijk moedeloos van wordt! :S

Erg jammer om te lezen dat dit je eerste ervaringen zijn bij ons als je nieuwe provider. Een dergelijk toestel zou gewoon zonder problemen moeten functioneren, helaas is dit bij jou niet het geval geweest. Het is verstandig dat je het toestel gelijk hebt achtergelaten en opnieuw hebt laten opsturen, inclusief je onvrede kenbaar gemaakt.

Ik vertrouw er op dat het deze keer goed moet komen, dus ik hoop dat jouw toestel spoedig in goede conditie weer opgestuurd wordt en dat het probleem voor eens en altijd opgelost is. Mocht dit nou onverhoopt toch niet het geval zijn of je ervaart de klachten binnen korte periode weer, laat het dan gelijk even weten, want dan kom je in aanmerking voor een omruiling van het toestel. Ik hoop echter dat dit niet nodig blijkt en dat jouw toestel het gewoon weer doet.

Laat het even weten zodra je jouw telefoon hebt ontvangen en of de problemen ook daadwerkelijk opgelost zijn. Als je in de tussentijd echter nog vragen hebt, dan horen we dat ook graag van je!
Poco Loco en David beiden bedankt voor jullie reactie!

David, ik zal zodra ik iets hoor van T-mobile, goed of slecht jou direct iets laten weten!!
Door jou bericht ietsje meer vertrouwen gekregen op een goede afloop al ben ik nog sceptisch!!

Want normaliter krijg ik altijd een aanmelding van reparatie van t-mobile, vervolgens dat het toestel verstuurd is, wanneer het toestel onderzocht wordt etc.

Tot nu toe niets van T-mobile gehoord, vindt ik een beetje vreemd!!

Tummerhm.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Tummerhm,

Dankjewel voor je reactie. Je toestel wordt vandaag opnieuw opgestuurd hier zul je ook een bevestiging van ontvangen. Ik hoop dat je hem dit keer wel in een goede conditie zult onvangen. Mocht je alsnog problemen ervaren, laat het ons dan direct weten. Je komt dan namelijk in aanmerking voor een omruiling.

Houd je ons op de hoogte? Als ik in de tussentijd iets anders voor je kan betekenen dan hoor ik het graag!
Hallo,

Bij deze dan een update, heb de telefoon nu 5 weken in gebruik en warempel hij werkt nog steeds!!!!
Bij de laatste "reparatie" hebben ze geen werkzaamheden aan het toestel verricht alleen de laatste software geïnstalleerd. (android 6.0) Had ik zelf al meerdere keren geprobeerd maar was nog niet beschikbaar.
Ik geloof niet dat ze niets hebben veranderd en of uitgewisseld hebben aan het toestel.

Maar ondanks alles nu tot dusver een goed werkend toestel!!!!

Gelukkig, ben tot nu toe tevreden.
Indien de problemen terugkomen zal ik dat natuurlijk direct melden.

Bedankt voor de reacties en ondersteuning.
Reputatie 7
Badge +20
Hi tummerhm,

Aaahh wat een goed nieuws! Ben heel blij dat je toestel weer goed functioneert en dat je nu weer zorgeloos gebruik kan maken van je toestel. Mocht je in de toekomst weer vragen of hulp nodig hebbem, trek dan gelijk aan de bel.

T-Mobile at your service! 😳

Reageer