Vraag

Klacht, toestel tot 2x niet gerepareerd nog steeds ingebrand scherm.

Goedenmiddag T-mobile,

Ik schrijf deze topic namens mijn ervaringen met de klantenservice van jullie bedrijf die uitermate slecht is geweest tot nu toe.

9 augustus 2016 heb im mijn lg g5 aangeschaft. Deze functioneerde super fijn tot rond februari-maart 2017 mijn scherm continue begon in te branden. Wel grappig want zoveel zit ik niet op mijn mobiel. Ik was hem nu ook al een maand kwijt. 28 dagen.

Maar laten we even beginnnen. Ik heb mijn mobiel tot 2x toe opgestuurd naar jullie. De eerste keer 2 weken weg. Kreeg ik hem terug stond er dat ik een software update was uitgevoerd? What da fuck? Hier had ik ten eerste niet op gevraagd. En binnen 2 min boem scherm was weer ingebrand leuk. Dus ik terug naar een t mobile vestiging. Ik heb mijn mobiel rond 24 juni opnieuw opgestuurd en deze vandaag ontvangen. En er is weer helemaal niks gerepareerd aan mijn mobiel. Ik vind het echt schandalig dat er niks word gedaan aan mijn mobiel maar ik hem wel een maand kwijt ben. + er zitten opeens een aantal extra krassen op mijn beeldscherm die er eerst ook niet opzaten. Iemand heeft blijkbaar mijn protector eraf gehaal voor de lol misschien maar niet op het probleem te verhelpen.

Ik eis hier om een verklaring en een samenwerking waarbij we tot een overeenkomst komen over hoe we dit gaan oplossen.

Mijn mobiel is nog steeds ingebrand + er zitten heel leuk een mooi extra krassen op mijn scherm.

Bedankt voor de slechte service (tot nu toe)
Mickey

6 reacties

Goedemiddag Robert,

Gisteren avond toen je begon over ghost images heb ik me vrijwel direct hierin verdiept. En ik kwam idd tot dezelfde informatie als die jij zojuist aangaf. Bedankt 🙂 alleen lijkt het bij mij erger te zijn dan gemiddeld. Want beelden verdwijnen soms pas na 2 uur en staan echt heel duidelijk in mn beeld gebrand. Ik ga even kijken naar die specifieke app. Had er gisteren avond al eentje geinstallwerd maar die deed er niet heel veel aan veranderen.
Reputatie 2
Badge +7
Hi Mickjey,

Als de beelden weer verdwijnen heb je geen ingebrand scherm. Maar wat je omschrijft wordt beschreven als Ghost images. Dit kan komen doordat de helderheid van het scherm te hoog is afgesteld. Een scherm bestaat uit meerdere lagen, het daadwerkelijk display wordt door middel van spanning getoond. Dit zorgt voor hitte die hitte kan in een laag erboven of ander een hittebeeld achterlaten.

Meerdere mensen op het LG G5 forum hebben bij langdurig gebruik aangegeven hiervan last te hebben. Een oplossing heb ik voor je ook op dat forum gevonden:

Download an app met de naam "Blue Light Filter" van Simple Design Ltd. and stel de intensity tot 5% met een kleur temperatuur van 1800K. Dan zou het probleem verminderd moeten worden.

groeten,
Robert
Het duurt ook echt een eeuwigheid bijna w uur doordat die dan ook weer can mijn achtergrond af zijn. Zelf zit ik niet heel veel op mijn mobiel maar als ik savonds even een half uurtje op whatsapp zit. Dan is het niet zo fijn dat ik 18 smileys dior elkaar zie tijdens het internetten of door mijn home swipe.
Goedenavond Robert,

Bedankt voor je reactie.

Dit is heel raar. Want hij vertoont wel degelijk inbrandinsverschijnselen. Ik kan namelijk heel mijn whatsapp gesprek op mijn achtergrond terugzien wanneer deze misschien anderhalve minuut aan staat. Zelfde geld vvoor mijn header menu. Alle icoontjes staan telkens in het beeld gebrand ook als ik ze weg geswiped heb.

Er moet wel degelijk wat mis zijn.
Reputatie 2
Badge +7
Beste Mickjeh,

Je geeft aan een LG G5 te hebben met een ingebrand scherm. De LG Gt heeft een IPS LCD scherm. Waar de software bepaalt hoe een beeld wordt weergegeven op je scherm. Waarop baseer je dat het scherm is ingebrand. Heb zelf een LG G5 waarbij soms het beeld lijkt te hangen bij het laden van een nieuwe app, maar inbranden wil ik dit niet noemen. Eerder een geest weergave van het vorige beeld.

groeten,
Robert

Even voor de duidelijkheid T-Mobile repareert zelf geen toestel en stuurt de toestellen op naar een reparatie centrum dat is erkend door de producent van het toestel.
O en voordat we beginnen over het juist formuleren van de klacht. We hebben dit tot 2 keer toe grondig genoteerd. Waarbij duidelijk genoteerd atond wat het probleem was en dat het al de TWEEDE keer was dat mijn mobiel voor hetzelfde probleem (inbranding scherm) werd opgestuurd voor reparatie.

Reageer