Beantwoord

Klantenservice moet nog steeds contact opnemen.

Sinds 23 juli 2011 heb ik al een probleem met het opladen van de accu van mijn BB 9780 (accu symbool met bliksemflits in het display maar toestel laadt niet op). Het toestel is op 31 januari 2011 aangeschaft en valt dus nog binnen de normale garantietermijn. Afgelopen juli heb ik, na overleg met de klantenservice, in eerste instantie een nieuwe originele BB-accu aangeschaft. Op zich leek dit goed te werken, hoewel de accu wel eerder leeg was dan voorheen.

Medio september 2011 plotseling een wit scherm, het toestel werd warm en doet niets meer. Wederom de klantenservice gebeld en overeengekomen dat het toestel wordt opgestuurd voor reparatie. Op 13 oktober 2011 het gerepareerde toestel retour ontvangen. Veel onderdelen kosteloos vervangen en de nieuwste software aangebracht.
Vervolgens heeft het toestel twee dagen gefunctioneerd. Hierna weer een laadprobleem (accu symbool met bliksemflits in het display maar toestel laadt niet op) en is met geen moegelijkheid meer aan de praat te krijgen. Ook met een goed functionerende accu uit een andere BB blijft het toestel dood.

Wederom overleg met de klantenservice en op 17 oktober 2011 het toestel ingeleverd bij de T-mobile shop en voor de tweede keer opgestuurd voor reparatie.
Tot mijn verbazing ontving ik op 1 november 2011 het toestel niet gerepareerd retour. In de bijgesloten brief is aangegeven dat het toestel onherstelbaar defect is. Verdere toelichting hierop wordt niet gegeven in de brief.
Ik vraag me af hoe dit kan en waarop is gebaseerd dat het toestel onherstelbaar defect is. Het lijkt mij heel vreemd dat een toestel 2 dagen na een eerder uitgevoerde reparatie onder garantie ineens onherstelbaar defect kan worden verklaard.

De afgelopen week weer diverse malen contact gehad met de, soms zeer onvriendelijke en ondeskundige, klantenservice van T-mobile. De reden van het onherstelbaar defect verklaren konden zij mij tot op heden nog niet geven. Het blijkt namelijk dat het toestel niet bij Dynafix ter reparatie is aangeboden maar bij Blackberry.
De klantenservice heeft mij beloofd dat zij contact opnemen met Blackberry en mij terug zullen bellen. Gelet op de eerdere berichten die over de klantenservice van T-mobile zijn verschenen, heb ik hierin eerlijk gezegd weinig vertrouwen.

Kunnen jullie mij adviseren wat ik in deze situatie het beste kan doen?
Alvast bedankt voor de reacties.

Overigens zie ik heel veel overeenkomsten met dit topic: https://forum.t-mobile.nl/reparatie-verzekeringen-431/reparatie-blackberry-139103/
icon

Beste antwoord door mpol4p 15 december 2011, 17:56

@[url=" https:=]mpol4p[/url]
Wij zijn nog steeds voor je aan het informeren, ik begrijp dat dit wat langer duurt, excuses hiervoor. Er is op 12 december nogmaals een bericht naar Dynafix gegaan, zodra hier een terugkoppeling van is, laat ik je dit hier weten.

@EsthervD
Wanneer je nu al ruim zes weken steeds dezelfde reactie van T-mobile krijgt, zul je het toch met mij eens zijn dat ik hier niets mee opschiet en er geen steek verder mee kom. Of niet?
Voordat ik een inhoudelijk en gemotiveerd bezwaar kan indienen moet ik toch weten waarom mijn telefoon niet meer gerepareed kan worden?
Steeds wordt mij hetzelfde verhaal verteld c.q. medegedeeld en leggen jullie de bal bij Dynafix neer en Dynafix vervolgens weer bij RIM.
Ik doe geen zaken met Dynafix maar met T-mobile, anders zou ik mijn abonnement wel aan Dynafix betalen i.p.v. aan jullie. Wanneer jullie van Dynafix geen antwoord krijgen is dat jullie probleem. Dit moet en mag je niet bij de klant neerleggen. Meer hierover kun je vinden in het Consumentenrecht.

Vriendelijk doch dringend ontvang ik dan ook op korte termijn een voorstel van T-mobile voor een coulance-regeling. Hierin moet ook worden meegenomen dat ik nu geen gebruik kan maken van de compensatieregling van Blackberry ten gevolge van de grote storing van september jl.
Zoals je weet houdt deze regeling in dat er tot het einde van dit jaar gratis apps gedownload kunnen worden met een totale waarde van € 72,-.

Met vriendelijke groet en in afwachting van de reactie,

Een hele terurgestelde klant

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 5
@mpol4p
Ik zie dat je hierover contact hebt gehad met T-Mobile Klantenservice. Ik wil je vragen nog wat geduld te hebben. Zodra er meer over bekend is wordt er contact met je opgenomen.
Pfffffffff..................... geduld wordt wel heel erg lang op de proef gesteld hoor. Zit al vanaf 1 november op een antwoord van T-mobile te wachten waarom mijn bb onherstelbaar defect is verklaard. Waarschijnlijk komt er wel heel veel fantasie bij kijken om een antwoord op mijn vraag te verzinnen, of zou er iets anders aan de hand zijn?
In ieder geval is het service-niveau van T-mobile zeker niet hoger dan dat van de klantenservice van UPC, maar dan zoals dat 10 jaar geleden was.
Is het trouwens mogelijk om mijn maandelijke abonnement (tijdelijk) stop te zetten? Of is er een andere coulance-regeling?
Reputatie 2
Vanaf 1 november...... da's echt nog niks

!
Reputatie 6
@mpol4p
Wat vervelend om te lezen dat je nog geen reactie hebt ontvangen. Ik ga dit voor je uitzoeken. Zodra ik meer weet, laat ik je dit weten.
Reputatie 6
@mpol4p
We hebben inmiddels bij Dynafix geïnformeerd. Zij geven aan dat er nog geen reactie is ontvangen van RIM (fabrikant BlackBerry). Dynafix gaat er nogmaals achteraan. Excuses voor de vertraging.
En we zijn weer een week verder!!!
Jullie raden het al; Nog steeds heeft de klantenservice geen contact opgenomen en is er dus ook nog steeds geen antwoord op mijn vraag waarom mijn BB 9780 onherstelbaar deffect is veklaard. En ja hoor, weer een maand € 20,- aan abbonement betaald zonder dat ik hier optimaal gebruik van heb kunnen maken. Overigens heb ik ook nog 2 andere abbonementen bij T-mobile lopen.
T-mobile neemt contact op met Dynafix. Dynafix informeert bij RIM, RIM reageert niet terug etc etc. Kortom het wel bekende van het kastje naar de muur gestuur.

T-mobile neem je verantwoordelijkheid!!! Met jullie heb ik toch een contract afgesloten?
Laat een gedupeerde klant niet in de kou staan en zorg voor een redelijke oplossing. Vervang het defecte toestel desnoods voor een vervangend exemplaar.

@Raymond; in ieder geval bedankt voor jouw reactie. Ik hoop dat jij nog ergens een ingang hebt om het proces te versnellen om tot een redelijke oplossing te komen.
Reputatie 6
@mpol4p
Ik ga nogmaals navraag voor je doen. Helaas kan ik op dit moment niets anders doen. Zodra ik meer info heb, laat ik je dat uiteraard direct weten.
Ik ga nogmaals navraag voor je doen. Helaas kan ik op dit moment niets anders doen. Zodra ik meer info heb, laat ik je dat uiteraard direct weten.

@Raymond, alvast bedankt voor de moeite. Ik hoop spoedig van jou te horen.
En hier maar weer mijn wekelijke update van de never ending story,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Nog steeds geen antwoord ontvangen van T-mobile op wat het onherstelbare defect van mijn toestel is.
Wel is er geregeld dat de abbonement-kosten van afgelopen maand niet betaald hoeven te worden. Een klein pleistertje voor het bloeden.
Ik wil gewoon mijn BB gebruiken en daarvoor ook maandelijks voor betalen.
Of zou de Sinterklaas van T-mobile nog iets in petto hebben? Ik denk wel dat Zwarte Piet alle slechterikken van het bedrijf meeneemt. Hopelijk blijft er dan nog wel iets over en wordt het bedrijf niet failliet verklaard.

Wordt ongetwijfeld vervolgd....................
Reputatie 5
@mpo14p
Ik begrijp dat het lang duurt, er is al meerdere malen navraag naar gedaan, ik wil je vragen nog even geduld te hebben.
Het vervolg van mijn verhaal..........

Vandaag toch maar weer eens telefonisch contact opgenomen met de klantenservice van T-mobile. Al vrij snel werd ik doorverbonden naar de Reaparatie-afdeling van T-mobile, Deze dame nam gelijk contact op met Dynafix om te vragen hoe ver het ermee staat. Na ruim 20 minuten in de wacht te hebben gestaan kwam dan toch het verlossende antwoord: Dynafix zit nog op antwoord van RIM te wachten!!!!!
Ja hallo, dat wist ik een maand geleden ook al. Als je blijft zitten wachten en geen actie onderneemt, dan gebeurt er logischerwijs niets.

Het enige wat ik waarschijnlijk heb bereikt, naast een veel ergenis, is dat nu in het systeem 'spoed' staat vermeld. Er is mij beloofd dat ik op korte termijn wordt teruggebeld door dezelfde persoon die mij begin november ook al zou terugbellen. Hoe geloofwaardig kom je over?

Het blijkt overigens dat de status van mijn telefoon ook nog niet volledig in het systeem stond. Zo was niet vermeld dat er bij de eerste reparatie ook nog wat onderdelen, zoals een toetsenbord, zijn vervangen. Is mischien niet zo belangrijk, maar kan wel van invloed zijn op de garantie.

Kortom: ik heb geen vertrouwen meer dat middels dit forum of de klantenservice mijn vraag wordt beantwoord.
Nu dan maar de (aangetekende) schriftelijke manier proberen. Dat had ik waarschijnlijk al veel eerder moeten doen.

@ Mods: bedankt voor jullie hulp tot nu toe. Nog maar een maandje gratis abonnement regelen?
Reputatie 5
@mpol4p
Wij zijn nog steeds voor je aan het informeren, ik begrijp dat dit wat langer duurt, excuses hiervoor. Er is op 12 december nogmaals een bericht naar Dynafix gegaan, zodra hier een terugkoppeling van is, laat ik je dit hier weten.

@EsthervD
Wanneer je nu al ruim zes weken steeds dezelfde reactie van T-mobile krijgt, zul je het toch met mij eens zijn dat ik hier niets mee opschiet en er geen steek verder mee kom. Of niet?
Voordat ik een inhoudelijk en gemotiveerd bezwaar kan indienen moet ik toch weten waarom mijn telefoon niet meer gerepareed kan worden?
Steeds wordt mij hetzelfde verhaal verteld c.q. medegedeeld en leggen jullie de bal bij Dynafix neer en Dynafix vervolgens weer bij RIM.
Ik doe geen zaken met Dynafix maar met T-mobile, anders zou ik mijn abonnement wel aan Dynafix betalen i.p.v. aan jullie. Wanneer jullie van Dynafix geen antwoord krijgen is dat jullie probleem. Dit moet en mag je niet bij de klant neerleggen. Meer hierover kun je vinden in het Consumentenrecht.

Vriendelijk doch dringend ontvang ik dan ook op korte termijn een voorstel van T-mobile voor een coulance-regeling. Hierin moet ook worden meegenomen dat ik nu geen gebruik kan maken van de compensatieregling van Blackberry ten gevolge van de grote storing van september jl.
Zoals je weet houdt deze regeling in dat er tot het einde van dit jaar gratis apps gedownload kunnen worden met een totale waarde van € 72,-.

Met vriendelijke groet en in afwachting van de reactie,

Een hele terurgestelde klant
Reputatie 5
@mpo14p
Ik begrijp dat er inmiddels een foto en reactie is gekomen vanuit T-Mobile Klantenservice. Ik ben het met je eens dat dit geen 6 weken had mogen duren, Helaas ben ik ook afhankelijk van andere afdelingen en Dynafix. Bij wijze van uitzondering ga ik je ter compensatie 3 maanden 50% korting op je Relax 130 geven. Excuses voor de ongemakken.
@[url=" https:=]mpo14p[/url]
Ik begrijp dat er inmiddels een foto en reactie is gekomen vanuit T-Mobile Klantenservice. Ik ben het met je eens dat dit geen 6 weken had mogen duren, Helaas ben ik ook afhankelijk van andere afdelingen en Dynafix. Bij wijze van uitzondering ga ik je ter compensatie 3 maanden 50% korting op je Relax 130 geven. Excuses voor de ongemakken.

@EsthervD:
Dank voor de moeite. Inmiddels heb ik een Smart Plus 100 abonnement.
Ik neem aan dat de korting met de volgende facturen wordt verrekend?
Reputatie 5
@mpo14p
Ik heb deze korting op 29 december doorgevoerd op je Smart Plus 100 abonnement. De korting wordt verrekend met de komende facturen.

Reageer