Beantwoord

Kras op net uitgepakte telefoon

  • 6 juli 2020
  • 10 reacties
  • 2256 Bekeken

Goedemorgen,

Ik heb zojuist mijn nieuwe mobiele telefoon thuis ontvangen.

Ik haal hem net uit de verpakking en haalde voorzichtig de plastic peel van het scherm en nog voordat ik de telefoon uberhaupt heb aangezet, zie dat er een gekke krasjes in het scherm zitten. Ik heb nog niks met de telefoon gedaan, alleen uitgepakt.

Wat nu? :(
 



 

icon

Beste antwoord door Hajar 6 juli 2020, 14:42

Hi @solawende 

Bedankt voor het doorgeven. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb dit ook doorgezet naar onze specialisten zijn gaan je hierover bellen. Je zal het toestel terug moeten sturen en zij geven daar de instructies over. Zorg dat Zoek mijn iPhone uitstaat wanneer je het toestel terugstuurt. Ik hoop dat je snel een goedwerkende toestel ontvangt!

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @solawende 

Bedankt voor het doorgeven. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb dit ook doorgezet naar onze specialisten zijn gaan je hierover bellen. Je zal het toestel terug moeten sturen en zij geven daar de instructies over. Zorg dat Zoek mijn iPhone uitstaat wanneer je het toestel terugstuurt. Ik hoop dat je snel een goedwerkende toestel ontvangt!

Dankjewel voor je reactie @Hajar 

Enig idee wanneer ze mij gaan bellen? Dan probeer ik bereikbaar te zijn.
 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @solawende

Ik verwacht dat ze je vandaag of morgen zullen bellen. Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het mij weten!

Oke dankjewel, ik wacht het af.

Ik ontving zojuist een mailtje van AMP dat T-Mobile heeft aangegeven een nieuwe bestelling te willen bezorgen. Het zou natuurlijk hartstikke fijn zijn als dit snel opgelost wordt, maar ik heb verder nog niemand telefonisch gesproken. Klopt dat? Neemt deze AMP bezorger dan ook meteen het huidige toestel mee?

Zie jij meer, @Hajar ?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @solawende 

Ik ben direct voor je gaan en zie inderdaad dat mijn collega voor en vervanging heeft gezorgd. Met de e-mail van AMP kan je een afspraak maken voor het toestel die wordt dan aan de deur geleverd en je kan dan het defecte toestel ruilen aan de deur met de koerier. Hopelijk kom je zo verder! 

Oh dat is helemaal fijn!
Bedankt!

Ik heb inmiddels nu bijna een week mijn nieuwe telefoon en ben er heel blij mee!

Wat ik alleen niet snap is of ik nog iets moet instellen?
De telefoon lijkt namelijk geen verbinding te maken met het T-Mobile netwerk. Als ik naar mijn instellingen ga bij “Mobiel netwerk”, kan ik doorklikken op “voeg mobiel abonnement toe” en vervolgens vraagt hij om een QR code?
Ik kan me niet herinneren dat ik deze ontvangen heb? Klopt dat?

Reputatie 7
Badge +20

Hi @solawende 

Wat super dat je blij bent met je toestel! Nu moeten we je nog helpen aan een goedwerkende netwerkverbinding. Maak je gebruik van een gewone simkaart of heb je eSim bestel? Bij het activeren van een eSim ontvang je een QR code, maar ik zie geen bestelling terug. Mocht het toch om een eSim gaan dan kun je hem op deze manier activeren. 

Volg deze stappen op deze pagina staan kunnen doorlopen en houdt ook rekening met de volgende punten;

  • de code scannen kan niet via een gewone QR-scanner app of camera.
  • bij een iPhone moet de iOS versie 12.1 of hoger zijn.
  • Het profiel kan maar 1x gedownload worden, en maar op 1 toestel gebruikt worden.
  • Om het profiel te downloaden is een mobiele data/wifi verbinding nodig

Zodra je eSim profiel is aangemaakt kun je via My T-Mobile de eSim activeren. Ga dan naar Sim & Toestel> simkaart activeren. Laat je even weten of het zo lukt?

Hoi Hajar!
Dankjewel voor je snelle reactie.

Om eerlijk te zijn heb ik geen idee of ik gebruik maar van een gewone simkaart of een eSim?
Ik heb mijn abonnement verlengd en kan me niet deze keuze herinneren?

Hoe kom ik erachter welke ik moet hebben? Ik snap hier niks van.. :nerd:
 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @solawende,

Je hebt op dit moment geen eSIM in gebruik, maar een reguliere simkaart waarvan de cijferreeks eindigt op -134, klopt dat? Als je deze nog in gebruik hebt, plaats deze dan even opnieuw in je telefoon, misschien zit deze niet helemaal goed.

Je kunt met jouw iPhone 11 ook gebruikmaken van de eSIM, maar dan moet je deze nog wel bestellen en installeren. Dit kan je zelf snel en eenvoudig via jouw My T-Mobile regelen. 

Als je niet helemaal zeker bent over de installatie van de eSIM (of je wilt misschien toch liever een gewone simkaart gebruiken en hebt een nieuwe sim nodig), dan raad ik je aan om even langs een T-Shop te gaan, als je in de gelegenheid bent. Daar kunnen ze je dan direct verder helpen met het activeren van jouw simkaart of eSIM. 

Mochten wij je nog ergens bij kunnen helpen, laat het ons weten!

Reageer