Beantwoord

LG G4 bootloop probleem

• 29 september 2016
  • 13 reacties
  • 838 Bekeken

Hallo,
Heeft iemand ervaring met de LG G4 die opeens niet meer opstart en heet wordt?
Bij mijn G4 was gisteren de batterij leeg en start nu na opladen niet meer op. Hij blijft op het LG beginlogo hangen, gaat uit en weer aan en doet verder niets behalve heel heet worden. Kan ook geen reset uitvoeren. Batterij eruit en er weer in, heeft ook geen effect. Op internet vond ik een artikel over een bootloop probleem. Dit lijkt er sterk op. Wie herkent dit en heeft tips?
icon

Beste antwoord door Sam- 30 september 2016, 08:13

Hallo Mseegers en Yuicera,

Ik wil jullie allereerst van harte welkom heten op het T-Mobile forum! Leuk om jullie hier te zien.

Erg vervelend om te lezen dat jullie hier last van hebben. Begrijpelijk dat je dit opgelost wilt, want zo kan je natuurlijk je toestel niet gebruiken.

Het probleem waarbij je LG G4 constant opnieuw blijft starten en het opstartlogo blijft tonen is bekend. Dit probleem is inmiddels ook erkend door LG en kan dus onder de garantie gerepareerd worden.

Je kan je telefoon dus via ons ter reparatie aanbieden. Let wel op dat wanneer je toestel val-, duw- of waterschade bevat, deze geen garantie meer heeft. Je telefoon wordt dan ook niet gerepareerd. Check ook de video hieronder waarin Willem en ik uitleg geven over de reparatieprocedure.

Hebben jullie andere vragen, verzoeken of onduidelijkheden dan horen we dit natuurlijk graag!
Bekijk origineel

13 reacties

iPhone 5c
Ik heb hetzelfde probleem. Het blijft hangen bij het logo.
Reputatie 6
Badge +17
Hallo Mseegers en Yuicera,

Ik wil jullie allereerst van harte welkom heten op het T-Mobile forum! Leuk om jullie hier te zien.

Erg vervelend om te lezen dat jullie hier last van hebben. Begrijpelijk dat je dit opgelost wilt, want zo kan je natuurlijk je toestel niet gebruiken.

Het probleem waarbij je LG G4 constant opnieuw blijft starten en het opstartlogo blijft tonen is bekend. Dit probleem is inmiddels ook erkend door LG en kan dus onder de garantie gerepareerd worden.

Je kan je telefoon dus via ons ter reparatie aanbieden. Let wel op dat wanneer je toestel val-, duw- of waterschade bevat, deze geen garantie meer heeft. Je telefoon wordt dan ook niet gerepareerd. Check ook de video hieronder waarin Willem en ik uitleg geven over de reparatieprocedure.

Hebben jullie andere vragen, verzoeken of onduidelijkheden dan horen we dit natuurlijk graag!
Hallo Issam,
Je schrijft eerst dat het om een bekend en erkend probleem gaat,zelf door LG.
Daarna schrijf je dat wanneer het toestel val,stoot of klemschade heeft dat het toestel dan niet gerepareerd kan worden......
Dat is toch wel een beetje gek toch?
Het probleem heeft daar toch niets mee te maken?
Hallo Issam,

Bedankt! Ik vind het jammer dat het toestel alleen wordt gemaakt als het onder de garantie valt. En dat dit komt te vervallen als je toestel een bepaalde schade heeft opgelopen. Mijn toestel heeft een valschade dus dit betekent dat het niet kosteloos gerepareerd wordt. Dit terwijl het bootloop probleem totaal niks met de valschade te maken heeft, maar een interne fout van het toestel zelf betreft. Kortom, ik heb dus momenteel een toestel waar ik niks aan heb en betaal voor niks abonnementskosten.

Jammer dat LG er op deze manier mee omgaat.
Reputatie 6
Badge +17
Hallo Yuicera,

Het is begrijpelijk dat je hier niet blij mee bent. Als je toestel valschade bevat dan wordt er in het reparatiecentrum direct een prijsopgaaf opgemaakt om de telefoon te repareren. In onze voorwaarden is ook opgenomen dat er bij val-, duw- of waterschade geen reparatie wordt verricht onder de garantie. Het is voor de medewerkers in het reparatie centrum niet te controleren of de schade in verband staat met het defect waarvoor deze is aangemeld.

Mijn excuses dat we in deze situatie niets voor je kunnen betekenen. Ik had je natuurlijk graag geholpen als deze mogelijkheid er was. Het is uiteraard wel mogelijk om je toestel bij een lokale telefoonwinkel te laten repareren. Ik stuur je een privébericht met meer informatie.
Mijn LG G4 heeft geen schade maar wel het boot probleem. Toestel ter reparatie afgegeven bij TM shop. Als ik alle reacties zo lees hou ik mijn hart vast voor een goed gevolg. Immers het toestel wordt maandelijks betaald. Mijn standpunt is : Als ik moet betalen voor reparatie terwijl dit een vastgesteld probleem is van de hardware van het toestel in combinatie met de laatste update van LG behoud ik het recht om het abo per direct te stoppen, dan gaan we naar de concurrent. Simpel en doeltreffend. In de shop zei men duidelijk dit valt onder garantie.
Andere conclusie wordt door mij niet geaccepteerd. Ik neem aan dat de tijd dat het toestel weg is voor reparatie onder garantie dat de kosten van de maandelijkse factuur afgetrokken worden?
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Dico,

Welkom op het T-Mobile Forum. Leuk om je hier te zien.

Balen dat ook jij hier last van hebt. Je hoeft je echter nergens zorgen over te maken. Als je telefoon nog binnen de garantie valt en geen schade heeft dan wordt deze gewoon kosteloos gerepareerd. Let wel op dat in sommige gevallen de telefoon naar LG wordt verzonden voor een reparatie, hierdoor kan de reparatie iets langer duren. Houd de reparatie status in de gaten via My T-Mobile.

Als je verder nog vragen hebt dan horen we het natuurlijk graag van je!
Hey Dico. Dit is mij ook overkomen. Issam, je zegt hierboven "Je hoeft je nergens zorgen over te maken" dit lijkt me iets optimistisch.
Ten eerste wil ik kwijt dat ik het ongelofelijk vind dat in deze tijd waar service zo belangrijk is, mensen met de LG G4 met een specifiek serienummer ( 5001 tot 5007 meen ik me te herinneren) niet op de hoogte zijn gesteld van het probleem. Een simpel SMSje was voldoende geweest om bezitters van dit toestel op de hoogte te stellen zodat zij iets vaker een back-up maken. Er is een erg hoog percentage van deze toestellen dat er na een tijd (een jaar of meer is geen uitzondering) gewoon mee ophoud.
Ik ben erg veel data kwijt, agenda, foto's, berichten, etc, etc, door een fabricage fout die gewoon bekend is en hier op forum beschreven staat.
Ten tweede, bij de shop hebben ze me verteld dat als je probeert dat te redden door een monteur in te schakelen je garantie vervalt...
Ten derde, een vervangend toestel voor de periode dat mijn telefoon bij reparateur is was ook geen optie. Ik moest maar even een goedkoop toestel kopen om de reparatietijd te overbruggen volgens de persoon in Tmobile shop. Bijna absurd...
Ten vierde. Je kunt de reparatie ook volgen op je Tmobile account. Ik kreeg, nu vier dagen geleden, een berichtje dat de reparatie klaar was en dat "het toestel gereed voor transport" wordt gemaakt. Ik blij dat ik het toestel eindelijk weer terug krijg, maar nee. Dat "gereed maken voor transport" moet een hele klus zijn want het toestel is nog steeds niet aan transporteur aangeboden.
Al met al een hoop gedoe door service die absoluut niet flexibel is. Je toestel wordt gereset en je bent al je gegevens die niet in de cloud staan gewoon kwijt, en je bent je telefoon lang kwijt.
Dus de uitspraak "je hoeft je nergens zorgen over te maken" is ietwat optimistisch:D
Bij mij is alles gelukkig goed gegaan. Heb mn G4 gerepareerd retour. Onder garantie. Dus compliment T-Mobile.
Reputatie 7
Badge +20
@Ako68,

Wat jammer dat jij ook problemen hebt ervaren met je toestel en dat hij ter reparatie aangeboden moest worden. Ik begrijp dat je hiervan baalt. Wij sturen niet automatisch een bericht uit naar klanten, omdat niet iedereen met dit probleem te maken heeft en het probleem ligt bij de fabrikant LG zelf. Wij bieden wel de optie om onder garantie het toestel te repareren. Wat betreft de uitspraak van mijn collega; zoals je kunt zien bij de laatste reactie van Dico is het helemaal goed gekomen met zijn toestel. Het toestel is gerepareerd en het viel onder garantie.

Is jouw toestel inmiddels ook gerepareerd? Ervaar je nog problemen?

Ik hoor graag van je of ik nog iets kan betekenen.

@Dico,

Wat super dat het goed is gegaan. Werkt je toestel weer naar behoren? Ik wil je ook bedanken voor je compliment. 😉
Hallo Hajar,

Ik wil niet zo negatief doen maar...
Als je even op het web zoekt dan is duidelijk dat "will be any G4 with serial number 505, 506, 507, 508, and 509" deze toestellen het probleem hebben. Schijnbaar losse contacten op moederboard.
Het zal inderdaad niet bij 100% van de toestellen voorkomen, maar zoals ik het begrijp een groot percentage. Dan is het toch een kleine moeite, om de mensen aan wie je dit product hebt verkocht, even op de hoogte te stellen dat er een reële kans is dat de telefoon er na een tijd mee ophoud.
Je geeft aan dat het probleem bij de fabrikant ligt. Maar als dealer heb je toch ook zo je verantwoordelijkheden tegenover je klanten.

Wellicht kun je daar intern een signaal over afgeven. Wie weet kun je een paar teleurstellingen voorkomen.

In ieder geval erg netjes dat je zo snel reageert. Fijn ook dat Dico zo tevreden is.

Vandaag zijn de twee weken voorbij dus ik zal het toestel ook wel snel terug hebben. :8
Reputatie 7
Badge +20
Hey Ako68,

Je punt is te begrijpen, maar in dit geval ga ik er vanuit dat het niet snel zal gebeuren. Wij zien natuurlijk ook de berichten waar je op doelt, maar wat we niet zien zijn al die gevallen waar het wél goed gaat. Ik zal in ieder geval oren en ogen openhouden binnen de organisatie om te kijken in hoeverre dergelijke berichtgeving mogelijk is.

Ik zie dat de reparatie op dit moment afgerond is en dat jouw toestel spoedig verzonden wordt. Ik vertrouw er dan ook op dat je binnen afzienbare tijd jouw telefoon weer helemaal heel in handen hebt! :)

Als we nog ergens bij kunnen helpen, laat het dan gerust weten!

Reageer