Beantwoord

LG G4 niet onder garantie gerepareerd

• 4 april 2017
  • 1 reactie
  • 425 Bekeken

Ik heb een LG G4 bij mijn abonnement gekocht. Hierbij zit 2 jaar garantie. Nu gaat mijn toestel niet meer aan. Hij blijft op het opstartscherm staan. Soms gaat hij wel aan maar dan valt hij in een minuut weer uit. Ik heb mijn toestel ter reparatie aangeboden en de winkelmedewerker heeft aangegeven dat het onder de garantie valt omdat dit een veel voorkomend probleem is van de LG G4. Mijn toestel is in goede optische staat en ik heb het toestel altijd met zorg behandeld. Op internet is ook veel over dit probleem te lezen en het schijnt een fout te zijn in de hardware die er voor zorgt dat het toestel met de tijd vanzelf kapot gaat. Nu heb ik een beroep gedaan op mijn garantie waar ik ook recht op heb. De medewerker heeft ook geconstateerd dat het een bootloop probleem betreft.

Een aantal dagen later kreeg ik een e-mail met het verzoek of ik het toestel voor 303,49 euro wilde laten maken (een nieuw toestel is goedkoper). Ik heb gebeld met T-mobile en zij zouden mij terugbellen. Ik heb nimmer teruggebeld waarna ik zelf weer contact heb opgenomen en bijna een uur in de wacht heb gestaan (erg slecht). Toen ik eindelijk werd geholpen zeiden ze mij dat er sprake was van waterschade. Ik heb mijn toestel nooit in de buurt van water gehouden. Niet in de douche en niet in de regen. De medewerker aan de telefoon (Anne Wentink) kon mij alleen maar naar het gat van de deur praten en zeggen dat de garantie vervalt omdat er waterschade is gevonden. Op de foto's is enkel wat stof te zien. LG heeft toegegeven dat dit probleem is ontstaan door hun eigen fabricage. Ook hebben ze aangegeven de betreffende toestellen te repareren (kosteloos).

Mijn vriendin heeft hetzelfde toestel bij Mediamarkt gekocht en had ook precies hetzelfde probleem! Echter, Bij Mediamarkt hebben ze wel het toestel, keurig zoals het hoort conform de afspraak, kosteloos gemaakt. Indien er sprake is van waterschade aan je toestel doet hij het niet meer. Mijn toestel startte soms gewoon op en viel na verloop van tijd vanzelf weer uit. Dit is gewoon een slechte smoes van T-mobile om onder garantie uit te komen terwijl LG dit gewoon vergoed en dit voor hen ook geen kosten oplevert.

Ik ben al 8 jaar klant en ik ben echt walgelijk te woord gestaan. Alleen maar wachten en ze zeggen bot dat het maar je eigen schuld is. Als mijn contract is verlopen zeg ik direct op en kom nooit meer terug bij deze oplichters.

Ook wil ik mijn toestel terug. Daar moet ik echter voor betalen (36 euro). Dat ben ik niet van plan. T-mobile gaat mijn toestel niet teruggeven als ik niet betaal. Terwijl het mijn eigendom is en ik daar maandelijks (nog steeds) voor moet betalen.

Heb direct aangegeven aan de slecht getrainde medewerker dat ze mijn contract per de einddatum niet hoeft te verlengen en me daar ook geen aanbiedingen voor hoeft te sturen. Zelfs dat was te veel voor haar en kon ze niet regelen. Slecht Slecht Slecht.
icon

Beste antwoord door Poco-Loco 4 april 2017, 19:57

Twee dingen;
- reparatie en 'onderzoek' wordt door Dynafix gedaan
- Dynafix is niet T-Mobile en het 1 is los van het ander... T-Mobile laat dit onafhankelijk extern uitvoeren...

Mijn advies is om een advocaat op te zoeken / rechtsbijstandsverzekering te gebruiken / gratis juridisch loket aanspreken en wijs op het feit dat Dynafix bekend staat om valse, ohw sorry.. verkeerde conclusies.

Nadat door een andere (helaas moet die wel erkend zijn) partij wordt vastgesteld dat waterschade niet de oorzaak is, krijg je de 'onderzoekskosten' terug. Let even op, eis wel het onderzoeksrapport bij je toestel en komt er een laf A4-tje dan zal elke advocaat daar gehakt van maken.

DF staat bekend om dit soort praktijken (ga maar googlen) en ik walg van die figuren, maar om ongetwijfeld financiële redenen doen helaas een heleboel partijen zaken met ze. Ze zijn ook al op Radar geweest, dus controleer wel of JIJ jouw eigen toestel straks terug krijgt (gaat ook nog wel eens mis) en indien die is misbruikt door iemand anders (ook al gebeurd) doe dan wel aangifte...

Ik kan helaas niets anders voor je betekenen dan je wijzen op dat je dit moet bevechten én dat
- de EU je 2 jaar garantie geeft
- NL je garantie voor de te verwachten levensduur geeft

Dus dit is zeker iets wat zeker de moeite waard is, helemaal daar 'waterschade' wel extreem vaak voorkomt bij DF als 'constatering'. Zoek anders op het forum, dit is niet de eerste keer, maar... buiten dat T-Mobile afstand zou moeten doen van dit volk/bedrijf, verder het enige smet aan T-Mobile zijn kant.
Bekijk origineel

1 reactie

Twee dingen;
- reparatie en 'onderzoek' wordt door Dynafix gedaan
- Dynafix is niet T-Mobile en het 1 is los van het ander... T-Mobile laat dit onafhankelijk extern uitvoeren...

Mijn advies is om een advocaat op te zoeken / rechtsbijstandsverzekering te gebruiken / gratis juridisch loket aanspreken en wijs op het feit dat Dynafix bekend staat om valse, ohw sorry.. verkeerde conclusies.

Nadat door een andere (helaas moet die wel erkend zijn) partij wordt vastgesteld dat waterschade niet de oorzaak is, krijg je de 'onderzoekskosten' terug. Let even op, eis wel het onderzoeksrapport bij je toestel en komt er een laf A4-tje dan zal elke advocaat daar gehakt van maken.

DF staat bekend om dit soort praktijken (ga maar googlen) en ik walg van die figuren, maar om ongetwijfeld financiële redenen doen helaas een heleboel partijen zaken met ze. Ze zijn ook al op Radar geweest, dus controleer wel of JIJ jouw eigen toestel straks terug krijgt (gaat ook nog wel eens mis) en indien die is misbruikt door iemand anders (ook al gebeurd) doe dan wel aangifte...

Ik kan helaas niets anders voor je betekenen dan je wijzen op dat je dit moet bevechten én dat
- de EU je 2 jaar garantie geeft
- NL je garantie voor de te verwachten levensduur geeft

Dus dit is zeker iets wat zeker de moeite waard is, helemaal daar 'waterschade' wel extreem vaak voorkomt bij DF als 'constatering'. Zoek anders op het forum, dit is niet de eerste keer, maar... buiten dat T-Mobile afstand zou moeten doen van dit volk/bedrijf, verder het enige smet aan T-Mobile zijn kant.

Reageer