Vraag

LG G6 trilfunctie werkt niet meer

Hoi,

Sinds 2.5 maand eigenaar van een LG G6 maar vanochtend merkte ik dat mijn trilfunctie niet meer werkte. Gister voordat ik naar bed ging werkte deze nog en toen ik opstond en mijn mobiel aanzette trilde deze niet.
Ik krijg geen tril bij; opstarten, unlocken met fingerprint, inkomende berichten of meldingen (eigenlijk alles dus).

Wat ik heb geprobeerd om het op te lossen:

- Gekeken of de telefoon toevallig op 'stil' stond, dit is niet het geval.
- App gedownload om te kijken of de 'vibration motor' het doet en als resultaat gaf dit aan dat deze het wel doet.
- App gedownload die een tril nabootst, geen geluk.
- Al de stappen van 'Toestel mogelijk defect: hoe kan ik een reparatie voorkomen?' langsgelopen (https://forum.t-mobile.nl/reparatie-en-verzekeringen-431/toestel-mogelijk-defect-hoe-kan-ik-een-reparatie-voorkomen-245046).
- Als laatste stap heb ik twee keer de fabrieksinstellingen hersteld ook zonder resultaat.

Nou ga ik het toestel morgen langs brengen bij een t-mobile shop maar ik heb een vraag over hoe de reparatie gaat verlopen (ik neem aan dat als het binnen de fabrieksgarantie valt (geen val/stoot/waterschade) ik een vervangend toestel krijg in plaats van een reparatie?)

Ik had een tijdje terug ook mij LG G4 opgestuurd, deze is makkelijk te openen om te repareren en hierbij viel het ook gewoon onder de fabrieksgarantie. Met de LG G6 heb je het 'waterdicht' probleem dat als je hem opent om te repareren deze niet meer 'waterdicht' is en dat zou zonde zijn.

De eerste stap die de reparateurs waarschijnlijk zullen uitvoeren is een reset naar fabrieksinstellingen maar dat heb ik al geprobeerd en dat werkt niet (toch zullen ze het proberen, begrijpelijk). Wat zijn de vervolgstappen? binnen in de telefoon kijken of hier iets kan worden gerepareerd maar zoals ik hiervoor aangaf dan gaat de 'waterdichtheid' verloren? Als ik hem dan terug krijg betekend dit dat deze niet meer 'waterdicht' is? Krijg ik dus eventueel een telefoon terug die niet meer aan de eis ip 68 water/dust resistance voldoet?

Paar antwoorden op eventuele vragen die als vervolg aan mij worden gesteld;
- Nee, geen zichtbare schade aan de telefoon (denk aan krassen of barsten) altijd netjes in een hoesje gehouden.
- Nooit in water geweest.
- Tril werkte voorheen dus wel en nu niet meer.

Tot slot nog een laatste vraag (naast mijn eerder gestelde vragen);
Als ik de telefoon morgen kom langsbrengen is er dan een optie om een vervangingstoestel te krijgen voor de tijd dat het wordt gerepareerd? ik neem aan dat de reparatie een paar weken duurt maar heb toch een toestel nodig.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Nadim,

Echt balen dat je nieuwe toestel na 2 weken al kuren vertoont. Ik heb je vraag over de waterdicht garantie even neergelegd bij de experts en zij geven aan dat het servicecentrum ( Fabrikant ) ervoor zorgt dat het toestel de waterdichtheid behoud. Zij hebben de mogelijkheid het toestel waterdicht te herstellen. Je hoeft je daar dus geen zorgen over te maken.

Als je je toestel ter reparatie aanbiedt dan ontvang je geen vervangend toestel van ons. Een reparatie duurt ongeveer 14 werkdagen dus je zal voor die tijd even een ander toestel moeten vinden. Heb je toevallig geen oud toestel liggen? Als ik je er een kon aanbieden dan had ik dat natuurlijk gedaan.

Ik hoop in ieder geval dat je toestel snel wordt gerepareerd en als je nog andere vragen hebt, let me know!
Hey Hajar,

Ik heb het toestel langs gebracht bij een t-mobile shop (kwam een paar minuten voor sluitingstijd binnen maar ze namen nog de tijd om mij te helpen, ben ik blij mee!).

In het reparatieformulier wordt aangegeven 'Op het oog zeer weinig gebruikerssporen' dat is mooi want ik heb het toestel zeer goed behandeld (geen krassen, bultjes, of iets anders wat je aan de buitenkant kan zien).

Hopelijk heb ik het toestel snel weer in mijn bezit en werkend voor de vakantie :8
Reputatie 7
Badge +20
Hey Nadim,

Ik ben blij dat mijn collega's je goed hebben geholpen. Ik hoop dat je jouw toestel snel weer in handen krijgt. Ik wens je alvast een fijne vakantie en als je in de toekomst weer vragen hebt, let me know! 🙂
Hoi,

Ik keek net op de dynafix trace website (http://www3.dynafix.com/ascima/forms/frm_gsmrepairorder_tracestatus.aspx) om de status van mijn reparatie te bekijken en hierin zie ik een fout staan? Er staat product: LG G2 Mini (zie afbeelding), maar dit moet zijn de LG G6?

Kan je voor mij controleren of er een fout is gemaakt en of het juiste toestel is meegegeven? In de mail die ik van t-mobile heb gekregen wordt wel aangegeven dat het de G6 betreft, ook op de reparatieformulier die ik vanuit de t-mobile shop heb gekregen staat er gewoon G6.

Ik kan mijn vorige bericht niet meer aanpassen dus ik maak een nieuwe post (lees aub ook mijn vorige en geef hier antwoord op)

Ik zie net op de website van dynafix staan ' Logistiek - Product verstuurd naar interne reparatiedienst '.

Dit betekent dat hij nu in de reparatieshop van dynafix zit, hij zou toch moeten worden opgestuurd naar de fabrikant (LG) want dynafix mag LG toestellen helemaal niet repararen? bij mij LG G4 reparatie werd aangegeven 'Product verstuurd naar externe reparatiedienst ' dus de fabrikant (LG) zoals het zou moeten, waarom is mijn G6 in de interne reparatie beland en waarom wordt nogsteeds G2 mini aangegeven inplaats van G6?

Volgens mij gaat er van alles mis met mijn reparatie, graag controle?

Reputatie 7
Badge +20
Hey Nadim,

Logisch dat je hier graag wat meer informatie over wilt hebben! 🙂 Ik zie dat je hier ook met mijn collega Leonie hebt gechat. Zij heeft uitgelegd dat de telefoon slechts tijdelijk bij de interne reparatiedienst ligt voor een algemene check, alvorens het toestel doorgestuurd wordt. Het is inderdaad een foutje dat er LG G2 Mini staat, maar zoals mijn collega uitgelegd heeft, is dit slechts een tikfout en dat heeft verder geen gevolgen voor jouw reparatie. Gelukkig gaat het dus toch goed! 🙂

Als wij je verder nog ergens bij kunnen helpen, laat het dan gerust weten!
Hoi ben ik weer,

Zie net op de t-mobile website staan: 'Het andere reparatiecentrum heeft je toestel gerepareerd. Binnenkort wordt je toestel teruggestuurd naar ons reparatiecentrum.' dat is mooi, best snelle afwerking (in totaal is vandaag pas de 9e dag)

Wordt er ook in het weekend bezorgt of alleen maar doordeweeks? (dus is hij vanaf eventueel maandag pas weer terug of zou het ook zomaar kunnen dat het toestel zondag al klaar ligt?)

Ik vraag niet naar de specifieke dag waarop dit toestel weer in de t-mobile shop ligt (dat weten jullie waarschijnlijk ook niet op dit moment) ik vraag mij alleen maar af of er ook in het weekend toestellen binnen komen (ik ben toevallig zondag dicht bij de shop dus dat zou mooi meegenomen zijn als het toestel dan al klaar ligt, vandaar mijn vraag).
Reputatie 7
Badge +20
Hi Nadim,

Je toestel zal doordeweeks worden geleverd aan de T-Shop. Je kan je reparatiestatus ten alle tijden bekijken via My T-Mobile. Zo ben je altijd op de hoogte.
Mobiel weer in ontvangst mogen nemen, trilfunctie werkt weer.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Nadim,

Thanks voor de terugkoppeling. Super dat het is opgelost! :8

Reageer